dillyduzit Skrevet 3. oktober 2020 #21 Skrevet 3. oktober 2020 En kurv til alt. Tar skippertak, separerer når det skal vaskes. Vi er dog kun to.
Gjest Trynefaktor Skrevet 3. oktober 2020 #22 Skrevet 3. oktober 2020 Flere kurver: -mørkt tøy 40 grader -kulørt tøy 40 grader -hvitt -ullvask -kokvask( stort sett kluter) -60 grader (undertøy, sokker, håndklær og sengetøy) Skal lage en til treningsklær nå. Alt står på vaskerommet, letter jobben med å vaske klær veldig. Vi er mange i husstanden, det fungerer ikke å ha kun en kurv.
Gjest theTitanic Skrevet 3. oktober 2020 #23 Skrevet 3. oktober 2020 4 kurver: to til kulørt, en til hvitt og en til ull og fint. Det går masse vask hver dag, så rydder ikke unna rent tøy før etter ca fem runder er tørre. Har stort vaskerom. Å vaske klær er egentlig ikke noe stress. Setter på en maskin hver morgen før frokost og ofte en om ettermiddagen. Jeg gjør alt inkludert å samle sammen tøyet og ta det til vaskerommet, og å rydde vekk, men jeg rydder ikke ut av lommer eller vrenger. Ting går inn i maskinen slik de er. Den som ikke tar ting ut av lommene får de vasket. Den eneste måten å lære på.
-Titania- Skrevet 3. oktober 2020 #24 Skrevet 3. oktober 2020 Vi har flere dunker ut i fra temperaturen tøyet skal vaskes på, på vaskerommet.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #25 Skrevet 3. oktober 2020 Vaskesymboler fra www.sanoj.no og skittentøyskurver fra www.ikea.no Anonymkode: f8ddd...609 7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #26 Skrevet 3. oktober 2020 Vi har skittentøyskurver i begge etasjer, totalt 4 stykker fordelt på bad, gang oppe, gang nede, og vaskerommet. Vi har flere små barn og det blir mye skittentøy. Vi vasker 1-2 maskiner daglig så de er sjeldent mye i kurvene. Sorterer mens vi kaster inni maskinen. 90, 60, 40, ull. Hvit går i grisen med resten Anonymkode: 7b623...607
niniel Skrevet 3. oktober 2020 #27 Skrevet 3. oktober 2020 Skittentøyskurv plassert på alle soverom, pluss en på badet. På vaskerommet sorteres tøyet i system i et slikt skap: https://www.ikea.com/no/no/p/lillangen-skittentoyskap-hvit-s69155377/ Bare av vi har dobbelt skap 🙂
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #28 Skrevet 3. oktober 2020 https://www.ikea.com/no/no/p/sortera-botte-med-lokk-hvit-70255899/ Har fire sånne til lyst, mørkt, 60grader og ull. Står på vaskerommet Anonymkode: 26ca6...900
Trolltunge Skrevet 3. oktober 2020 #29 Skrevet 3. oktober 2020 Vi har vaskerom. Det er det eneste rommet som flyter over litt innimellom, men det er greit. Det er jeg som vasker klær, og jeg er ikke spesielt glad i å vaske klær, så jeg tar det litt i økter. Har maskin som rommer ganske mye. Sortering tar jeg også i økter, når det er rundt 3 vask/tørk som ligger klart til det. Bare å sortere til hver i ulike kurver, så tar hver det derfra. Jeg bretter og legger på plass det som er felles, og mitt eget. Dette er det kjedeligste som finnes egentlig. Vet egentlig ikke hvorfor, for avansert er det jo ikke, bare utrolig kjedelig.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #30 Skrevet 3. oktober 2020 Tre kurver på soverommet: 1: 40 graders vask uten tøymykner (til mann og barn) 2. 40 graders vask med tøymykner, ullvask og hvitt 3. 60 graders vask Ikke akkurat et superbra system, men det fungerer så lenge jeg sorterer i kurv nr.2 og siden det er jeg som vasker klær blir det min jobb. Mann og barn er forresten håpløse på å se og kjenne forskjell på ull og andre materialer slik at når ullsesongen begynner må jeg sortere i kurv nr.1 også siden de kaster både ullklær og andre klær dit. Mest naturlig å ha skittentøykurven på soverommet, for det er der jeg tar av meg klær om kvelden. Etter dusj tar jeg med meg klærne til soverommet igjen og legger de i kurvene. Anonymkode: 99e0d...dda
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #31 Skrevet 3. oktober 2020 En todelt kurv på badet (sammenleggbar i stoff fra IKEA). I den ene halvdelen går håndklær og ansiktsluter, og i den andre går klær. En lik kurv på vaskerommet. "Vanlige" klær i den ene halvdelen, og ull/finvask i den andre. En stor, svart plastikk-kurv på vaskerommet. Her går sengetøy, vaskefiller, kopphåndduker og eventuelle håndklær og ansiktskluter som har forvillet seg inn på vaskerommet. På soverommet har vi en liten stoff-kurv hvor vi putter alt av klær oppi. Annen sortering tar vi mens vi vasker tøy. Følger heller ikke vaskelappene slavisk, så jeg gidder ikke sortere etter grader osv. Har for eksempel en genser i bomull og polyester hvor vaskelappen sier håndvask 30 grader, og det er virkelig ikke nødvendig. Den tåler fint maskinvask på 60 grader og en runde i tørketrommelen. Anonymkode: 45ec9...df8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #32 Skrevet 3. oktober 2020 Har disse: https://www.sanoj.no/products/vaskesymboler-8-stk3 https://www.ikea.com/no/no/p/trofast-oppbevaringskombinasjon-med-bokser-hvit-hvit-s99228476/ Anonymkode: be932...4f6
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #33 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg har én stamp der alt går enten det er farget eller hvitt. Vasker alt på 60C. Tørker i tørketrommel etterpå. Er det et og annet plagg som ikke tåler tørketrommel så henger jeg det gjerne opp på noen rør på veggen. Det rene ligger i en haug på benken på vaskerommet. Enslig mann / 31. Anonymkode: 345a4...772
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #34 Skrevet 4. oktober 2020 To store skuffer på vaskerom. I den ene er det beholdere for hhv finvask og ull, lyst 40, kokvask. I den andre hives absolutt alt av mørkt 40, lyst 60 og mørkt 60. Ingen skittentøysdunker. Vaskerom er rett ved garderobe og bad, så vi har begge god rutine på å ta med skittentøy og hive det inn på vaskerommet. Treningstøy hives rett i maskinen, og siste som trener setter på. Spesialvask går nå og da når det er en viss mengde, eller vi ønsker et plagg herfra. Hver søndag (ca) tømmer vi skuffa og sorterer i de tre kategoriene, og kjører en maskin av hver. Anonymkode: 1f2d1...5e0
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #35 Skrevet 4. oktober 2020 Har to kurver og en liten bøtte til hhv undertøy, resten og kluter. Sengetøy og håndklær går rett i maskinen. Tøyet sorteres når de vaskes. Anonymkode: b9313...683
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #36 Skrevet 5. oktober 2020 Her har vi vaskerom med dusj (eller dusjrom med vaskemaskin, usikker på hva de tenkte på 70-tallet). Der har vi to kurver, en til 40 og en til 60. I tillegg har vi en liten bøtte på toalettrommet som vi slenger truser og kluter i om behovet oppstår. Anonymkode: 5b17b...593
Sunshineyellow Skrevet 5. oktober 2020 #37 Skrevet 5. oktober 2020 Har en skittentøyskurv på badet oppe. På badet hvor vaskemaskinen står så har vi kurver. En full kurv blir en full maskin. 60 hvit, 60 mørk, 40 hvit, 40 mørk, 30 mørk og ull.
ekkoet Skrevet 5. oktober 2020 #38 Skrevet 5. oktober 2020 Har samme systemet som mange andre - 2 trådkurvstativer som står oppå hverandre. Treningstøy Hvitt 40 Svart 40 Farget 40 Mørk ull Hvit ull Farget undertøy Penklær (klær som bør vaskes for seg selv eller med liknende tøy) Så har vi 2 større kurver på gulvet Håndklær, sengetøy og hvitt undertøy Vaskekluter
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #39 Skrevet 5. oktober 2020 Alle har hver sin skittentøyskurv på rommet. En gang i uka (I helgen) samler jeg alle kurvene og sorterer i kulørt, hvitt, ull, undertøy og håndklær. Er det enkelte spesielle plagg sorteres de ut spesielt. Jeg har egne kurver for dette på vaskerommet. Tar ca. 5 min. Så vasker jeg tøy til kurven er tom. Kjipere å legge sammen😝 Det blir gjerne liggende en stund. Anonymkode: 0916c...a4c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #40 Skrevet 5. oktober 2020 Har 7 trådkurver i hyllesystem i bod like ved badet; Hvitt/Lyst Farget Ull Barneklær Håndklær Rødt/rosa Håndklær/kluter Anonymkode: fa871...e41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå