Gå til innhold

Hvordan løser du skittentøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir sprø av skittentøy og at vi ikke finner en god løsning på dette. Så hvordan løser du det hos dere?

Hva slags skittentøysdunk har dere? Hvor står den plassert?

Anonymkode: 7ef71...d63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en vaskemaskin som tar mange kg (står på vaskerommet). Det passer meg for jeg liker best å ta skippertak. Sengetøy vaskes, tørkes og legges rett på sengen. Har bare en kurv til skittentøy og tar den når det flyter over. Deler da i ull, 60 og 40, ikke lyst og mørkt. Det har gått fint så langt (men har ikke mye lyse klær da og de jeg er redd for vaskes sammen med ull).

Anonymkode: eb3be...530

• Liker 2
Skrevet

På badet står to dunker, en til kokvask og en til alt annet. 

Yttertøy og annet (sengetøy feks) bæres rett i vaskerommet. Vaskerommet har kulørt finvask, 60graders vask, ullvask og kokvask dunker + en dunk med litt variable ting (der havner juleduken med stearin på til jeg får tatt den, strikkede selbuvotter og ting jeg skal vaske for hånd eller er usikker på). 

Så 4 litt store og en liten dunk. Og en vaskebalje utenfor vaskemaskin og tørketrommel til bare rent, fordi det er støpt og ubehandlet gulv og jeg vil ikke ha rent som faller på gulvet når det tas ut. :)

Anonymkode: 5eb7c...17a

• Liker 2
Skrevet

Vi har helt vanlige trådkurver (sånne man har i klesskap, som står i stativ), i nettopp - et klesskap, på vaskerommet. Så har vi en stor kurv til kulørt 60, en til kulørt 40, en til hvitt, en til ull. 

Anonymkode: 740c9...605

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir sprø av skittentøy og at vi ikke finner en god løsning på dette. Så hvordan løser du det hos dere?

Fire kurver på badet:
Kulørt
Kokvask
Hvitt og
Ull

Skrevet

Jeg har trådkurvstativ på vaskerommet. En kurv til hver kategori

Hvitt

Sort

Farger 

Trening, 

Ull/pent

Håndklær, filmer etc  

Anonymkode: aa46a...516

• Liker 1
Skrevet

1 kurv til hvit 90grader

1 kurv til mørk 90grader

1 kurv til ullsokker

1 kurv til ulltøy/ lys finvask

1 kurv til 40grader kulørt

1 kurv til mopper

Anonymkode: d4451...3e4

Skrevet

Delt mindre kurv til ull/finvask og til hvit, og en stor kurv til resten. Håndklær og sengetøy går rett fra senga/hvor de henger og inn i maskinen, så trenger ikke egen kurv til det.

Anonymkode: ec5fb...06b

Skrevet

Har fire bokser ved vaskesmaskinen:

- 90 grader (sengetøy, undertøy, kluter etc)

- 40 grader hvitt

- 40 grader rødt

- 40 grader mørkt

Skittentøyet taes fortløpende fra badet/soverommet. Det får ikke hope seg opp andre steder enn på vaskerommet. Men det hoper seg aldri opp mye, for man ser hele tiden når det er tilstrekkelig for å vaske en maskin.

Anonymkode: a6a58...aad

Skrevet

Jeg har en kurv som er kjøpt på wish som har to deler. En til mørkt tøy og et til lyst tøy. Vasker mørke klær sammen rød/svart/blå osv og lyse klær sammen. Hvite klær vasker jeg med håndkler og hvitt sengetøy. Har også en kurv inne på soverommet til når vi tar av klær på kvelden. Vasker det meste av klær på 60/40 og sengetøy og håndkler på det høyeste

Skrevet

To står på badet. En til oss voksne og en til barna. Alle legger tøyet sitt i kurven og jeg vasker når det blir møkkete. Gjør de ikke dette så kaster jeg klærne dems etter tre beskjeder. Har vel skjedd to ganger. Gjort det på mannen også. Han lærte etter første gangen. Alle har ansvar for sitt eget tøy. Vil de ha reint tøy så får de bidra 😊

Anonymkode: 37fff...f4b

• Liker 4
Skrevet

En felles dunk utenfor barnas rom, mannen og jeg sorterer i 60 graders og annet på vårt rom. På vaskerommet sorterer vi i fem fraksjoner (60, 40, 30 farget, 30 hvitt og 30 sort). Har dunker som jeg legger rent og brettet tøy i.

Anonymkode: 28903...a06

Skrevet

Vi har skittentøyskurver fra Europris. De står på badet, selv om det er et stykke fra vaskerommet, men vi har lite vaskerom og stort bad, så det blir mest praktisk. Jeg tenker det i hvert fall er lurt å oppbevare skittentøyskurvene der det er mest plass, om det så er på soverommet, badet eller vaskerommet. Rom som stue og kjøkken er dog utelukket. 😅

Hos oss vaskes sengetøy direkte, siden dette fyller en hel maskin, men vi vasker ikke håndklær direkte, for det blir ikke fullt etter ett skift, når vi er bare to voksne og en baby. Vi har derfor hver vår skittentøyskurv og en kurv til håndklær, kluter og alt som ikke er vanlige klær på badet. Så har vi en liten kurv til babyens tøy på barnerommet. 

Anonymkode: 3d51a...d64

• Liker 1
Skrevet

Enkelt og greitt ; kurv til håndklær på badet og en HAUG framfor vaskemaskinen til andre klær ;) Tror egntlig at mange har det samme systemet  men jeg kan med hånda på hjertet si at jeg fant opp den geniale måten å løse det på helt selv . 

Anonymkode: 2d446...800

Skrevet
På 2.10.2020 den 11.25, AnonymBruker skrev:

Skittentøy er ikke oppbevaring av tøyet (det er jo enkelt: kjøp en kurv. Ha tøyet i kurven. Problem løst) men mengden skittent tøy. Tar skittentøyet over? Gå gjennom garderobe, håndklær, sengetøy etc for hele familien og kvitt deg med absolutt alt utover en ukes bruk. 1-2 sengeklær og håndklær per person, 7 dagers klær (inkludert plagg som brukes flere dager). Alt annet selger du på Finn eller gir bort.

Anonymkode: 3e1fc...b73

• Liker 1
Skrevet

Har tre kurver, 60, 40 og ull+annet, deler kurvene i to for farger og hvitt/lyst. Håndklær og sengetøy blir vasket med en gang. Setter noe på vask så snart det er nok til å vaske en maskin. 

Anonymkode: 9f59d...308

Skrevet

Har vaskemaskinen på badet. To skap fra Ikea, de med huller i dørene. Her sorteres lyst, mørkt, treningstøy og arbeidstøy. På hyllene inni skapene står kurver til ull og 30 grader finvask. Håndklær har egen plastkurv, siden de ofte er fuktige. Sengetøy går rett i vaskemaskinen når det tas av sengene. Mopper og kluter samles i en bøtte.

Anonymkode: 17b8e...d1b

Skrevet

Har to kurver på badet. En til hvitt og en til farger. Deretter vaskes det etterhvert som kurvene blir fulle. 

Anonymkode: 6e523...8ac

Skrevet

Har tre skittentøysskap fra IKEA til 40 farget, 40 hvitt, undertøy, treningstøy, jeans og 90’.

Har i tillegg et trådkurvstativ for ull, finvask og ‘diverse’

Dette på plassert på vaskerommet. 
På badene står en dunk for oppsamling før det ender på vaskerommet.

Anonymkode: fdd7e...496

Skrevet

Jeg putter skittentøyet rett i maskinen og starter den når den er full. Ull legger jeg i et type handlenett/ikeapose ved siden av vaskemaskinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...