AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg har ei datter på 3,5 måned som alltid har vært litt vanskelig å legge på dagtid. Men jeg har klart å gå med henne til hun sovner, for så å legge henne ned. Da har hun sovet 15-30 minutt. Så har hun har hatt en månedstid der hun sovner i nitiden på kvelden, og sover da til 2-3 tiden. Men på mandag snudde det helt plutselig 🙈 hun ville ikke gåes med, og hun skulle ihvertfall ikke sove på dagen. Jeg trodde dette var i sammenheng med at hun var sliten fra dåpen. Men hun er fortsatt like seig. Og denne uka har hun ikke klart å sovne for natta før 11-tiden. Jeg begynte å google litt, og kom over søvnregresjon ved 4 måneder. Jeg har aldri vært noe særlig opptatt av disse utviklungstrinnene, og tenker at alle babyer utvikler seg i eget tempo og ikke "trodd" helt på det. Men så feil kan jeg ta 😅 snuppa har nettopp begynt å snu seg til magen og funnet stemmen sin - så hun roper dagen lang. Men hun blir jo så overtrøtt når hun holder på sånn hele dagen og ikke vil sove! Hvordan opplevde dere andre den perioden her? Har dere noen tips og triks? Og vær så snill, si det her går over 🙈 Anonymkode: 14b1f...cb6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Det er mye som skjer på søvn fronten for de fleste frem til 6 mnd, så det kan gå veldig opp og ned. Søvnregresjonen merket vi ikke så mye til fordi søvnen allerede var ganske så dårlig men for oss var det kun 30 min i slengen på dagtid og 2 timer om natten. Nøkkelen for oss var å jobbe med å finne søvnen selv, dvs legge våken i sengen og ta det derfra, så klarte vi etterhvert å få litt lengre strekk både på dag og natt. Men så kom tenner, vaksiner, rulling, åling, fast føde osv osv så søvnen ble egentlig ikke så veldig mye bedre før det roet seg litt på den motoriske utviklingen. Nå er mini litt over 6 mnd og det er først nå vi egentlig ser litt mer fremgang. Prøv å få inn så mye søvn du kan, legg deg tidlig og få litt frisk luft på dagen og husk at alt går over. Før eller siden. Anonymkode: c8d41...3bf
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Vi kjente den der søvnregresjonen til fulle. Hadde treff med barselgruppa uka etter at det inntraff og alle de andre mammaene var helt på felgen. Alle åtte fikk det samtidig. Helt krise. Her hjalp det å gå med ham i bæresele og legge han over i vogna når han sovnet. Det går over! Anonymkode: bf63d...9e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå