Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på et sted hvor det for tiden er veldig få ledige jobber. Nå er endelig drømmejobben annonsert rett ved der jeg bor, og jeg er godt kvalifisert. Problemet er bare at et av mine familiemedlemmer jobber der. Jeg har et greit forhold til personen, men blir frarådet av alle mot å jobbe med familie generelt. Selv tror jeg at det skulle gått greit da vi ikke skal utføre samme arbeid, men det er en liten bedrift. Familiemedlemmet har heller ikke sagt til meg at stillingen er ledig, men jeg er ikke sikker på om det er med vilje, eller om personen ikke vet at jeg kan være ute etter noe sånt. Burde jeg la være?

Anonymkode: 250a7...8ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er drømme jobben så ja søk!!! Helt klart resten ordner seg

Anonymkode: 9a664...b16

• Liker 2
Skrevet

Søk! Som du sier skal du ikke jobbe sammen med vedkommende, så familieforholdet vil ikke være problematisk. (Har dere et anstrengt forhold...?) 

Anonymkode: 339e4...7c5

Skrevet

Jeg jobbet med 2 familiemedlemmer, ødela hele livet mitt.

Anonymkode: 00cda...41d

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber nå på en liten arbeidsplass hvor det er mange familierelasjoner. Det går helt fint så lenge man er profesjonell og ikke tar med seg privatlivet på jobb (og vice versa for den del).  

Anonymkode: 5fa14...252

Skrevet

Jeg har jobbet med et familiemedlem noen år og det gikk helt fint. Personen var min leder noe som heller ikke bød på problemer for oss. Men det krevde jo av begge, at vi klarte å legge fra oss den familiære måten å snakke på i jobbsammenheng/på møter osv.

De som var mest bekymret den gang var kollegene som var redd for at vår relasjon skulle føre til forskjellsbehandling og dertil dårligere arbeidsmiljø. Men den bekymringen forsvant heldigvis fort.

Men jeg tror det som avgjør hvordan en slik familie/kollega relasjon vil fungere er kjemien dere i mellom utenfor jobb.

Skrevet

Hvor tett skal dere jobbe og hvor tett er dere i familie? Kjenner mange som har jobbet med familie uten problemer

Anonymkode: ecead...fcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...