Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare oppmuntre alle mødre og fedre når det gjelder å få baby til å gå fra å samsove til å sove i sin egen seng. 

Jeg har lest meg ihjel om alle som sliter med å få baby til å sove i sin seng og gruet meg i flere måneder til å prøve det selv. Visste ikke helt hvor jeg skal starte og forestilte meg alle mulige skrekkscenarioer.

Jenta vår er 9 måneder, jeg ammet ofte og mye, også på natta.

Så må jeg tilbake på jobb og måtte ta kampen om ammeslutt på natta og få henne til å sove i sin egen seng.

Og det gikk så mye bedre enn forventet! Etter 3 netter sover hun i sin seng og jeg ammer ikke lenger på natta! 🎉🎉 

Hun protesterte ca 1 time i det vi la henne ned i senga si (skulle finne søvnen selv, ble bysset frem til da) men bare sutring, ikke noe hysterisk gråt. Vi satt ved siden av hennes seng og trøstet henne hele tiden til hun sovnet. 
Så sov hun i 4-5 timer før hun våknet og ville ha pupp. Fikk vann og skjønte fort at det ikke blir noe av puppen. Sovnet igjen. Sov til 07:30. 
Fantastisk! Jeg fikk heeeele senga for meg selv! 😁 

Og tro meg, vi snakker om ei lita men bestemt jente så jeg er fortsatt overrasket og i sjokk over hvor bra det gikk og hvor fort hun aksepterte senga og null pupp om natta. 
Sover mye bedre i senga si også, for da vi samsov, våknet hun alt fra 4 til 8 ganger ila en natt. 

Lykke til alle der ute som skal kaste seg ut i dette!

ps.det hjalp meg å lese om andre sine erfaringer, mest for at jeg ikke skal gi opp 💪🏼 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra! Her ammes det ikke, baby er 6 mnd men han nekter å sove alene. Vi har prøvd flere ganger uten å lykkes, gleder meg til den dagen vi får det til!

Anonymkode: 2d19f...735

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...