AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 For meg, og den barnehagen jeg jobber i, er det: * At vi forskjellsbehandler de barna vi liker/ ikke liker * At vi snakker mye stygt om enkelte foreldre bak ryggene deres Anonymkode: 4fe55...c6b 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 2. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg, og den barnehagen jeg jobber i, er det: * At vi forskjellsbehandler de barna vi liker/ ikke liker * At vi snakker mye stygt om enkelte foreldre bak ryggene deres Anonymkode: 4fe55...c6b Det var jo betryggende å høre. Likevel ikke overraskende at det er sånn. Anonymkode: b9a26...2f5 74
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Hvordan er det å jobbe i en slik barnehage? Kan jo ikke føles så bra!! Dere trenger en kulturendring!! Når man jobber med så mange barn og foreldre fra så mange samfunnslag, så skal man være raus med å akseptere at foreldre er ulike, har ulike synspunkter og livsstiler, osv. Dere skal kun bry dere om det er noe bekymringsfullt som i helt grad har påvirkning på barnet. Anonymkode: 0a417...e0f 42
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 2. oktober 2020 Best skjulte hemmelighet hjemme hos oss etter fem år med barnehagebarn: 1: Vi vet at det er vitenskapelig dokumentert at ALLE har et bias til fordel for søte unger med (kulturelt betinget) positive egenskaper - så vi har det i bakhodet både ved valg av hårsveis, klær og utstyr, og selvfølgelig når det gjelder oppdragelsen. 2: Vi foreldre snakker en del dritt om enkelte av de ansatte også, når hverken de, barna eller andre hører det. Anonymkode: 87029...81f 50
Bomberom Skrevet 2. oktober 2020 #5 Skrevet 2. oktober 2020 At hverdagen ofte er mye mer strevsom enn det vi gir uttrykk for, spesielt overfor foreldre/styrer. «Vi fikk ikke vikar, men det går SÅ bra, selv om Berit er syk og Mette skal på et møte». Lojaliteten til arbeidsgiver er så sterk at det går ut over barna som får mindre voksentetthet. 27
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #6 Skrevet 2. oktober 2020 At vi tuller med om foreldrene egentlig vil ha barna sine, de som er der hver dag, hele året, hele åpningstiden, selv om foreldrene har mye fri. Særlig barn av lærere som aldri får så mye som en dag ekstra fri. Vi kunne jo kanskje bare hatt åpent 24/7 hver dag, hele året, så kan foreldrene komme innom å låne barna når de vil vise dem frem litt til familie og venner, og kanskje noen timer på juleaften. Hvor lite folk vi ofte er. Denne uka har det vært borte mellom 4 og 5 voksne av totalt 10, og vi har bare råd til en vikar. Merkes når vi er 4 voksne mindre enn vi pleier. Anonymkode: 1619c...d06 39
Mango Skrevet 2. oktober 2020 #7 Skrevet 2. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: At vi tuller med om foreldrene egentlig vil ha barna sine, de som er der hver dag, hele året, hele åpningstiden, selv om foreldrene har mye fri. Særlig barn av lærere som aldri får så mye som en dag ekstra fri. Vi kunne jo kanskje bare hatt åpent 24/7 hver dag, hele året, så kan foreldrene komme innom å låne barna når de vil vise dem frem litt til familie og venner, og kanskje noen timer på juleaften. Anonymkode: 1619c...d06 Hvorfor gjøre narr av lærere? Er ikke som at de har så mye valg, hva gjør dere selv som har barn og jobber i barnehage? 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 2. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg, og den barnehagen jeg jobber i, er det: * At vi forskjellsbehandler de barna vi liker/ ikke liker * At vi snakker mye stygt om enkelte foreldre bak ryggene deres Anonymkode: 4fe55...c6b Tipper at foreldrene ikke er særlig fornøyd med dere heller 😀 Anonymkode: d94c0...019 51
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 2. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg, og den barnehagen jeg jobber i, er det: * At vi forskjellsbehandler de barna vi liker/ ikke liker * At vi snakker mye stygt om enkelte foreldre bak ryggene deres Anonymkode: 4fe55...c6b Dere burde skamme dere. Eier dere ikke yrkesstolthet? Eller etiske retningslinjer? Selvrespekt? Empati? Medmenneskelighet? Godt gammeldags «skamvett»? Jeg gremmes. En ting er at dere sitter på pauserommet og baksnakker foreldre, at du får deg til å opprette en tråd om det gjør det bare enda mer tragisk. Dårlig moral. Fysj for noen mennesker dere er.... Anonymkode: 4d748...486 65
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #10 Skrevet 2. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg, og den barnehagen jeg jobber i, er det: * At vi forskjellsbehandler de barna vi liker/ ikke liker * At vi snakker mye stygt om enkelte foreldre bak ryggene deres Anonymkode: 4fe55...c6b Det bør dere jobbe med for å endre asap!! Begge deler, men spesielt den første! Dere ødelegger jo barna🤬 Anonymkode: 1e348...8c0 22
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #11 Skrevet 2. oktober 2020 Så mange som ble hissige over HI Selvfølgelig er det slik! Jeg beklager å måtte stikke hull på den lyserosa glitterskyen deres, men slik er det også på skolen, i arbeidslivet og på eldresenteret. ...vil gjerne vite flere! Andre som har noe å komme med? Anonymkode: 7bda1...f6f 37
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #12 Skrevet 2. oktober 2020 Har ikke inntrykk av at det er slik i vår bhg, uansett hva du sier og mener. Husk bare på at plutselig står du der som forelder til et barn der lærer ser ned på deg og dine. Vær heller et raust og godt medmenneske istedetfor å opprettholde den dårlige kulturen som tydeligvis er på arbeidsplassen din. Anonymkode: 97372...2aa 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 Populært innlegg #13 Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så mange som ble hissige over HI Selvfølgelig er det slik! Jeg beklager å måtte stikke hull på den lyserosa glitterskyen deres, men slik er det også på skolen, i arbeidslivet og på eldresenteret. ...vil gjerne vite flere! Andre som har noe å komme med? Anonymkode: 7bda1...f6f Unnskyld meg, men du ødelegger for veldig mange av oss som faktisk gjør en super jobb. At du lirer av deg slikt piss som du gjør i denne tråden irriterer meg og jeg tror ikke dh jobber i barnehage men er ute etter å provosere og skape hat mot barnehagefolk. Du burde skamme deg hvis du faktisk jobber i barnehage, tenk å være så uprofesjonell... du vurde ikke jobbe med barn!!! Anonymkode: 40258...106 66
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #14 Skrevet 2. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld meg, men du ødelegger for veldig mange av oss som faktisk gjør en super jobb. At du lirer av deg slikt piss som du gjør i denne tråden irriterer meg og jeg tror ikke dh jobber i barnehage men er ute etter å provosere og skape hat mot barnehagefolk. Du burde skamme deg hvis du faktisk jobber i barnehage, tenk å være så uprofesjonell... du vurde ikke jobbe med barn!!! Anonymkode: 40258...106 Meg som svarte over her. Vi er veldig fornøyde med de ansatte i vår bhg, gode og dyktige ansatte. Høres ut som du er en av dem🥰 Tusen takk for jobben dere gjør! Anonymkode: 97372...2aa 15
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #15 Skrevet 2. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så mange som ble hissige over HI Selvfølgelig er det slik! Jeg beklager å måtte stikke hull på den lyserosa glitterskyen deres, men slik er det også på skolen, i arbeidslivet og på eldresenteret. ...vil gjerne vite flere! Andre som har noe å komme med? Anonymkode: 7bda1...f6f Det er ikke slik i barnehagen jeg jobber. Selvfølgelig er det noen som kan gå oss på nervene, men man skal ikke forskjellsbehandle barna på det grunnlaget!! Selvfølgelig blir man hissig av et sånt innlegg! Anonymkode: 1e348...8c0 9
AnonymBrukern Skrevet 2. oktober 2020 #16 Skrevet 2. oktober 2020 Det er faktisk slik at ansatte favoriserer noen barn over andre. Jeg for eksempel er veldig glad i et av barna og barnet er ekstremt knyttet til meg. MEN!!! Jeg gir akkurat like mye oppmerksomhet til alle andre barn, dette barnet får ikke lov til mer enn de andre, setter like mye grenser osv. Handler bare om at man kanskje gleder seg ekstra mye til dette barnet blir levert, eller koser ekstra på dette barnet. Vil tørre å påstå at de fleste ansatte har et «hjertebarn» men betyr ikke at man overser eller ikke er glad i de andre. Det stemmer at ansatte baksnakker slitsomme foreldre som gjør hverdagen vår vanskelig, akkurat som at foreldrene baksnakker de ansatte. 34
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #17 Skrevet 2. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Meg som svarte over her. Vi er veldig fornøyde med de ansatte i vår bhg, gode og dyktige ansatte. Høres ut som du er en av dem🥰 Tusen takk for jobben dere gjør! Anonymkode: 97372...2aa Tusen takk! Jeg er visstnok godt likt blant foreldre. Det viktigste man gjør i barnehage er å se hvert enkelt barn og veilede slik at barnet får best mulig grunnlag til å møte verden. Da sier det seg selv at man overhodet ikke behandler barna forskjellig ut i fra utseende eller klær!!!!! Jeg blir sint av å lese at folk innrømmer å gjøre noe så grusomt! Man forskjellsbehandler BARE barna fordi forskjellige barn trenger forskjellige ting. Noen må øve på å si nei og sette grenser, andre må lære seg å bli litt rausere mot andre. Klart man behandler disse barna forskjellig, men det handler om å gi de verktøy til å takle livet. Det handler ikke om hvordan de ser ut TS!!!! Skam deg!! Anonymkode: 40258...106 11
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #18 Skrevet 2. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Jeg er visstnok godt likt blant foreldre. Det viktigste man gjør i barnehage er å se hvert enkelt barn og veilede slik at barnet får best mulig grunnlag til å møte verden. Da sier det seg selv at man overhodet ikke behandler barna forskjellig ut i fra utseende eller klær!!!!! Jeg blir sint av å lese at folk innrømmer å gjøre noe så grusomt! Man forskjellsbehandler BARE barna fordi forskjellige barn trenger forskjellige ting. Noen må øve på å si nei og sette grenser, andre må lære seg å bli litt rausere mot andre. Klart man behandler disse barna forskjellig, men det handler om å gi de verktøy til å takle livet. Det handler ikke om hvordan de ser ut TS!!!! Skam deg!! Anonymkode: 40258...106 Er så enig med deg😃 Jobber også i barnehage, jeg er glad i hvert eneste barn på forskjellige måter, og selvfølgelig behandler man de ikke likt, men det er på grunnlag av hvilke behov de har, aldri om hvem man liker og ikke liker, hvordan de ser ut, osv! Anonymkode: 1e348...8c0 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #19 Skrevet 2. oktober 2020 Ts. Hvordan forskjellsbehandler dere barna? når jeg jobbet i bhg så hadde jeg mine favoritter selvfølgelig men man må jo fortsatt være profesjonell og tilgodese alle barnas behov. Anonymkode: be433...f52 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #20 Skrevet 2. oktober 2020 Sånn var det ikke i den barnehagen jeg jobbet! Jeg hadde som mange et "favorittbarn" men vi hadde masse fokus på å ikke forskjellsbehandle og jeg ga alle barna like mye tid og oppmerksomhet (basert på deres behov såklart) Jeg kan heller ikke huske at vi noen gang baksnakket foreldrene utover et par småting her og der, og det var aldri noe stygt eller slemt. Hadde et par samtaler mellom meg og styrer som var litt sladder men mest samtale om hvordan håndtere ditt og datt fra spesifikke foreldre bedre da. Anonymkode: f326d...ed6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå