AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Hei! Jeg har leid ut leiligheten min i noen år og planløsningen er nå at jeg har to soverom på 8kvm og ett på 16 kvm. Stuen med sofa er liten og er ca 8kvm. Spisebordet står på en måte i en gang, der jeg ikke ønsker å ha det når jeg flytter inn i leiligheten selv med kjæresten. Når vi flytter inn ønsker vi å flytte spisebord inn der sofaen står nå og stuen inn i soverommet på 16kvm. Problemet er da at soverommet ligner utrolig mye på et soverom, har veldig fine innbygde skap langs den ene veggen. Noen som har noen tips på hvordan vi kan gjøre om soverommet til stue? jeg tegnet et bilde, det er et utsnitt av leiligheten. Det som er ringet rundt i blått er dagens lille stue på 8-9kvm og det som er ringet rundt i rosa er dagen soverom på 16kvm som skal bli stue. Den grønne er der sofaen står i dag, rød er kjøkkenbenk og gul er et veldig fint innbygd skap som jeg ikke ønsker å ta bort, men som ligner veldig på klesskap(fordi det er det det er) tusen takk for hjelp! Anonymkode: e29b1...869
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Ts her! Det er vindu og balkongdør osv langs hele veggen på venstre side. Anonymkode: e29b1...869
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Kan du endre på dørene? Sånn at det hadde blitt mer likt vitrineskap? Ellers så hadde det jo vært en mulighet for å feks ha tv og sånt der, skjule det. Ta på kontaktplast om det er speil feks. Anonymkode: 669f2...759
Leo Skrevet 2. oktober 2020 #4 Skrevet 2. oktober 2020 Hva med å male hele skapet i samme farge som resten av veggene og bare møblerer denne veggen som en hvilken som helst annen vegg. F.eks. ved at du plasserer mot den veggen. Bilder på denne veggen bør nok dog unngås og du bør selvfølgelig sørge for at det er lett å komme til slik at du fremdeles kan bruke skapet til oppbevaring. 1
newman01 Skrevet 2. oktober 2020 #5 Skrevet 2. oktober 2020 Bygg en lettvegg mellom kjøkkenkrok og dagens stue, så slipper du å ha kjøkken på soverommet...
Me for life Skrevet 2. oktober 2020 #6 Skrevet 2. oktober 2020 Tapetser skapdørene slik at det blir en vegg. Hvis du liker på noen kule lister på enden av hver dør, slik at de dekker sprekken, blir det dekorvegg. Kjøp et av disse gedigne bildene fra IKEA som nesten dekker en liten vegg. Hvis du ikke vil ødelegge dørene med å tapetsere kan du henge opp noen tøffe gardiner foran hele veggen og sette sofaen foran der igjen. Da kan du bruke skapene bak til oppbevaring av ting du ellers hadde lagt i en bod, og slipper å ha en en masse skap synlig som også stjeler en hel vegg. Fest de i en skinne i taket. 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #7 Skrevet 2. oktober 2020 Skapet må bort. Det er innbygd, sier du, men kan du ikke bygge det inn på nytt i det som nå er stue (som er tiltenkt nytt soverom)? Vi har også innbygde skap, og kunne gjort det sånn. Vet ikke om ditt er annerledes. Jeg vil ellers endret på veggløsningen. Tatt bort den delen av veggen som går langs kjøkkenbenken, om det er mulig, så det blir åpen stue- og kjøkkenløsning. Det vil åpne opp litt mer. Anonymkode: 3a0a7...3c4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #8 Skrevet 2. oktober 2020 TS! Takk for tips, smart med de dekorveggene! Btw, Planløsningen er ikke mulig å endre, er rom jeg ikke har tegnet opp som gjør dette vanskelig. Jeg skal ikke fjerne de innebygde skapene, så Eneste jeg lurer på er egentlig hvordan integrere de best mulig i ny stue😊 Anonymkode: e29b1...869
Me for life Skrevet 2. oktober 2020 #9 Skrevet 2. oktober 2020 Kom på en ting til. Er det garderobeskap med skikkelige hyller, ikke kurver, kan du jo hekte av dørene og lage vegg med bare hyller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå