Gå til innhold

Vannkopper barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var hun 4 år når hun fikk det. Mange prikker over hele kroppen. Det var verst de 2 første dagene. Veldig plaget av kløe de første dagene. Ellers gikk det greit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn fikk vannkopper som 8-åring og 15-åring. Hadde ikke 8-åringen hatt så mange vannkopper, kunne nok sykdommen passert. Hun var ikke syk med synlig nedsatt almenntilstand. Mengden vannkopper gjorde jo at det var klart hva det var. Ikke klødde vannkoppene noe særlig, heller. Det var mengden vannkopper og det at de gnisset på klærne som gjorde mest ubehag.

15-åringen ble dårlig og syk over tid. Også hun hadde mengder vannkopper, der noen har blitt til arr. Hun klødde heller ikke noe særlig.

Skrevet

Tror nok det varierer hvor syk man blir. Da jeg var gravid ble det et tema at det er farlig for barnet hvis mor får vannkopper under graviditeten, og mamma insisterte på at jeg aldri hadde hatt vannkopper og at jeg måtte passe veldig på at jeg ikke ble smittet. Tok en antistofftest hos legen som viste at jeg hadde antistoffer, så jeg må faktisk ha hatt det uten at noen skjønte det. Mannen min forteller at han hadde det som barn og var dårlig med feber i flere dager. 

Tror også at gutten vår har hatt det, det gikk nemlig vannkopper i barnehagen og akkurat samtidig med det fikk han noen få røde prikker, sånn type 3 stk totalt, og var ellers helt i form. Er selvfølgelig ikke helt sikkert, men han har aldri pleid å ha sånne prikker verken før eller etter og det sammenfalt med at det var vannkoppesmitte i barnehagen. 

Anonymkode: 8c2d5...70b

• 2 år senere...
Skrevet

Plukker opp denne tråden jeg...

Hvordan har det vært med feber hos deres barn som har hatt vannkopper? Vi er på dag 3 med feber som ikke gir seg.

Trudde ikke at han skulle bli så plaget med feber.

Anonymkode: 07f5b...db0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Plukker opp denne tråden jeg...

Hvordan har det vært med feber hos deres barn som har hatt vannkopper? Vi er på dag 3 med feber som ikke gir seg.

Trudde ikke at han skulle bli så plaget med feber.

Gir dere febernedsettende da?

Anonymkode: 48b82...3ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Gir dere febernedsettende da?

Anonymkode: 48b82...3ef

Ja, selvfølgelig.

Men har gitt flytende paracet denne gangen. Har den dårligere effekt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...