AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Fikk diagnosen PCOS i 2016. Har hatt litt uregelmessige menstruasjoner, men den er kommet hver måned. Var gravid i juni, men mistet i SA. Var da på kontroll, og hun sa jeg hadde helt normale eggstokker og ikke PCOS. Hun sa dette kunne komme i perioder. Stemmer dette? Vil også si jeg har symptomer med økt behåring osv. Trodde man hadde PCOS for alltid om man først fikk diagnosen. Anonymkode: 22a4b...a51
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Skjønner ikke jeg heller. Det er generelt lite kunnskap om det. Man vet ikke hvorfor det skjer, men det kan bedres av riktig kosthold. Selv opplevde jeg helt fine blodprøver og regelmessig mens da jeg spiste strengt lavkarbo. Dessverre viste fortsatt eggstokkene at det var for mange «blærer» inni der. Anonymkode: 52489...dcb
Snurrepurre Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Man kan miste symptomer på PCOS, så det er nok bare det hun har ment 🙂 At du ikke hadde «pcos»-eggstokker er jo et positivt tegn! Det vil si at eggene dine var i ulike utviklingsstadier, og ikke så ut som «perler på en snor» med like egg. (Om jeg har skjønt det riktig på min gyn). 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #4 Skrevet 2. oktober 2020 Det er vel vist de senere år - at pcos har en sterk link til insulinresistens. Betyr ikke at alle med pcos- tendenser og gen utvikler sterke symptomer knyttet til det, være overvektig eller Utvikle diabetes.. men blir man eksempelvis sterkt overvektig vil pcos kunne bli verre og blomstre. Tror det er en genetisk sårbarhet for insulinresistens og så regulerer man litt selv hvorvidt de genene blir skrudd av eller på med kost og livsstil. Anonymkode: 2ecbc...fa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå