AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Nå blir vi gale snart. Har en gutt på snart to år som hele livet har sovet elendig, korte lurer på dagtid og våknet mye på nettene. Han kom inn i en sjelden god periode for kort tid siden, men den siste mnd har det snudd totalt. Legging på kveldene går stort sett greit, men flere ganger i uka våkner han nå mellom 00:00- 02:30, og er umulig å legge igjen før det har gått et par timer. Han er da lys våken. -Han legger seg ca 18:30- 19:00 for natten og sover stortsett tungt de første timene - Samsover for tiden, da han har vist seg å sove bedre med oss enn uten - sover ca 1 time på dagen, sjelden etter kl. 13. Er ellers en blid og svært aktiv kar, men den rytmen vi er i nå holder vi ikke ut. Prøvde en stund å holde han på soverommet da han våknet, men det resulterer bare i hylskriking og at alle får lite søvn. Nå står jeg opp med han når skrikingen eskalerer, for at samboer skal få sovet da han har dagjobb og jeg mye kveld. Noen som har råd for å kunne bryte den dårlige runden vi er i nå? Vi tenker å legge han på eget rom igjen så snart rommet er klart. Anonymkode: bf54f...dc7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Føler med deg. Min datter på 2 1/2 har nylig lært seg å klatre ut av sprinkelsengen sin, og etter det har hun våknet nesten hver eneste natt. I starten prøvde vi å følge henne tilbake til sengen og sitte der til hun sovnet. Men dette kunne fort ta flere timer. Nå samsover vi, men søvnkvaliteten er elendig. Hun sovnet imidlertid raskt når hun kommer over i vår seng, etter å ha fått ny bleie og en flaske varm melk. Dette er nok ikke det beste rådet, er vel mer enn uvane å gi melk om natten. Men det er foreløpelig det eneste som gir oss søvn slik at vi fingerer i hverdagen. Har dere prøvd å kutte ut dagsøvnen? Anonymkode: 3c1f2...742
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #3 Skrevet 3. oktober 2020 På 2.10.2020 den 12.50, AnonymBruker skrev: Føler med deg. Min datter på 2 1/2 har nylig lært seg å klatre ut av sprinkelsengen sin, og etter det har hun våknet nesten hver eneste natt. I starten prøvde vi å følge henne tilbake til sengen og sitte der til hun sovnet. Men dette kunne fort ta flere timer. Nå samsover vi, men søvnkvaliteten er elendig. Hun sovnet imidlertid raskt når hun kommer over i vår seng, etter å ha fått ny bleie og en flaske varm melk. Dette er nok ikke det beste rådet, er vel mer enn uvane å gi melk om natten. Men det er foreløpelig det eneste som gir oss søvn slik at vi fingerer i hverdagen. Har dere prøvd å kutte ut dagsøvnen? Anonymkode: 3c1f2...742 Vi sluttet med flaske på nettene for noen mnd siden pga dårlig søvn, og ble da litt bedre igjen, så vil helst kutte ut alt av "dårlige" vaner. Er dessverre ganske sikker på at det er for tidlig for han å kutte dagsøvnen. Han er stuptrøtt allerede kl. 10.. Anonymkode: bf54f...dc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå