AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Skrevet 1. oktober 2020 God kveld dere. Jeg har virkelig forsøkt i flere år og. Følge oppskrifter på vafler som kommer ut sånn som ei jeg kjenner. Hun lager dem så myke, og enkle og full av smak. Hun sier hun bare blander sammen ingredienser så kommer de ut sånn. Så da får jeg ikke noe oppskrift. Jeg trenger en virkelig virkelig bra oppskrift på vafler. Er det noen som Har en til meg? Mine kommer ut tunge og tykke uansett hva jeg følger. Jeg tror det er noen her inne som virkelig har teken på det og som kan gi meg en herlig oppskrift. En uforglemmelig en. En jeg kan legge I kake oppskrift boksen min ❤️ Takk for svar 😙 Anonymkode: e1ad0...be6
Brunhilde Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Vafler er så godt, og jeg savner fremdeles de gode, myke, vaflene moren min lagde på gammedags jern som ble varmet på plata og snudd. Hun tok også bare "litt av ditt og litt av datt", men hun hadde aldri mye egg i vafler. Gjerne bare et par til en stor røre. Jeg har funnet ut at oppskriften på Moods of Norwayvafler på Trines matblogg er det nærmeste jeg kommer til "perfekt", for jeg får det helle ikke til ved å bare slumpe. Jeg bruker kardemomme i stedet for kanel, og så legger jeg et kjøkkenhåndkle over etter hvert som jeg steker og legger på rist. Da slår dampen inn og gjør vaflerne mykere. Ellers blir de ganske sprø. Jeg har aldri forstått meg på de som foretrekker sprø vafler. 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg legger vaflene i stabel etter hvert som jeg steker, da blir de myke. Det er også viktig å ha både melk og rømme i dem for at de skal få riktig konsistens og smak synes jeg, og gjerne også litt smeltet smør. Men ikke for mye fett om man vil ha dem myke. Ellers er jo oppskriften fra Sjømannskirken kåret til Norges beste flere ganger, kanskje noe å teste? https://www.sjomannskirken.no/koebenhavn/vaffel/ Anonymkode: b6a71...85d 1
LittDiva Skrevet 2. oktober 2020 #4 Skrevet 2. oktober 2020 Stemmer også for Sjømannskirken . Stable vaflene eller som @Brunhilde gjør. Selv om jeg ikke begriper at noen vil ha vaflene myke🤭😅. 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #5 Skrevet 2. oktober 2020 Bruker også Sjømannskirken sin oppskrift men kan variere med å hive i rester av vaniljeis, vaniljesaus, raspet frukt osv Anonymkode: 4dc74...c9d
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 Vafler: 2 store eller 3 små egg 4 ss sukker 4 ss rømme Mel Melk 50g smeltet smør Pisk egg og sukker, ha i mel til det blir en tykk grøt, tilsett melk til du får passende konsistens. Til slutt rør inn rømme og smeltet smør Får alltid skryt når jeg lager disse, tilogmed min samboer som ikke er spesielt glad i kaker og søtsaker liker disse ☺️ Blir ikke så mange av denne oppskriften så greit å lage litt større røre om du lager til mange ☺️ Anonymkode: 17d74...159
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vafler: 2 store eller 3 små egg 4 ss sukker 4 ss rømme Mel Melk 50g smeltet smør Pisk egg og sukker, ha i mel til det blir en tykk grøt, tilsett melk til du får passende konsistens. Til slutt rør inn rømme og smeltet smør Får alltid skryt når jeg lager disse, tilogmed min samboer som ikke er spesielt glad i kaker og søtsaker liker disse ☺️ Blir ikke så mange av denne oppskriften så greit å lage litt større røre om du lager til mange ☺️ Anonymkode: 17d74...159 Tusen takk søte deg ❤️ hvilke smør og melk og rømme bruker du? Anonymkode: e1ad0...be6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 Mitt hemmelige tips er ha en desj melis oppi, i stede for sukker 🤫🤩 Anonymkode: 2e503...cbf
Arkana Skrevet 8. oktober 2020 #10 Skrevet 8. oktober 2020 Nok en stemme for Sjømannskirken sine vafler. Det er de beste.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #11 Skrevet 8. oktober 2020 Så snille dere er altså! Tar dere god tid til meg ❤️ dere er gode hele gjengen bare fortsette å komme med det dere har! Anonymkode: e1ad0...be6
vinterdekor Skrevet 29. mars 2021 #12 Skrevet 29. mars 2021 Jeg digger oppskrifter som er fra bunnen av. Hva gjelder vafler synes jeg Toro sine er best. Eneste ferdigprodukt jeg kjøper , fordi vaflene smaker himmelsk og de har en litt spør overflate. Digg med mye smør 🤭
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå