Gå til innhold

Oppskrift på helt himmelske vafler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld dere. Jeg har virkelig forsøkt i flere år og. Følge oppskrifter på vafler som kommer ut sånn som ei jeg kjenner. Hun lager dem så myke, og enkle og full av smak. Hun sier hun bare blander sammen ingredienser så kommer de ut sånn. Så da får jeg ikke noe oppskrift. 

Jeg trenger en virkelig virkelig bra oppskrift på vafler. Er det noen som Har en til meg? Mine kommer ut tunge og tykke uansett hva jeg følger. Jeg tror det er noen her inne som virkelig har teken på det og som kan gi meg en herlig oppskrift. En uforglemmelig en. En jeg kan legge I kake oppskrift boksen min ❤️

Takk for svar 😙

Anonymkode: e1ad0...be6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vafler er så godt, og jeg savner fremdeles de gode, myke, vaflene moren min lagde på gammedags jern som ble varmet på plata og snudd. Hun tok også bare "litt av ditt og litt av datt", men hun hadde aldri mye egg i vafler. Gjerne bare et par til en stor røre.

Jeg har funnet ut at oppskriften på Moods of Norwayvafler på Trines matblogg er det nærmeste jeg kommer til "perfekt", for jeg får det helle ikke til ved å bare slumpe. Jeg bruker kardemomme i stedet for kanel, og så legger jeg et kjøkkenhåndkle over etter hvert som jeg steker og legger på rist. Da slår dampen inn og gjør vaflerne mykere. Ellers blir de ganske sprø. Jeg har aldri forstått meg på de som foretrekker sprø vafler. :ler:

• Liker 3
Skrevet

Jeg legger vaflene i stabel etter hvert som jeg steker, da blir de myke.

Det er også viktig å ha både melk og rømme i dem for at de skal få riktig konsistens og smak synes jeg, og gjerne også litt smeltet smør. Men ikke for mye fett om man vil ha dem myke.

Ellers er jo oppskriften fra Sjømannskirken kåret til Norges beste flere ganger, kanskje noe å teste?

https://www.sjomannskirken.no/koebenhavn/vaffel/

Anonymkode: b6a71...85d

• Liker 1
Skrevet

Stemmer også for Sjømannskirken . Stable vaflene eller som @Brunhilde gjør.

Selv om jeg ikke begriper at noen vil ha vaflene myke🤭😅.

• Liker 3
Skrevet

Bruker også Sjømannskirken sin oppskrift men kan variere med å hive i rester av vaniljeis, vaniljesaus, raspet frukt osv 

Anonymkode: 4dc74...c9d

Skrevet

Vafler: 

2 store eller 3 små egg

4 ss sukker

4 ss rømme

Mel 

Melk

50g smeltet smør 

Pisk egg og sukker, ha i mel til det blir en tykk grøt, tilsett melk til du får passende konsistens. Til slutt rør inn rømme og smeltet smør 

Får alltid skryt når jeg lager disse, tilogmed min samboer som ikke er spesielt glad i kaker og søtsaker liker disse ☺️ Blir ikke så mange av denne oppskriften så greit å lage litt større røre om du lager til mange ☺️ 

Anonymkode: 17d74...159

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vafler: 

2 store eller 3 små egg

4 ss sukker

4 ss rømme

Mel 

Melk

50g smeltet smør 

Pisk egg og sukker, ha i mel til det blir en tykk grøt, tilsett melk til du får passende konsistens. Til slutt rør inn rømme og smeltet smør 

Får alltid skryt når jeg lager disse, tilogmed min samboer som ikke er spesielt glad i kaker og søtsaker liker disse ☺️ Blir ikke så mange av denne oppskriften så greit å lage litt større røre om du lager til mange ☺️ 

Anonymkode: 17d74...159

Tusen takk søte deg ❤️ hvilke smør og melk og rømme bruker du? 

Skrevet

Mitt hemmelige tips er ha en desj melis oppi, i stede for sukker 🤫🤩

Anonymkode: 2e503...cbf

Skrevet

Prøv med tynnere røre. 

Skrevet

Nok en stemme for Sjømannskirken sine vafler. Det er de beste. :) 

Skrevet

Så snille dere er altså! Tar dere god tid til meg ❤️ dere er gode hele gjengen :) bare fortsette å komme med det dere har! 

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg digger oppskrifter som er fra bunnen av. Hva gjelder vafler synes jeg Toro sine er best. Eneste ferdigprodukt jeg kjøper , fordi vaflene smaker himmelsk og de har en litt spør overflate. Digg med mye smør 🤭

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...