Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 31 og mannen min gjør meg bare mer sliten ved å legge alt på meg. Jeg ønsker å skilles, men hvordan gjør jeg det? Vi er jo gift og da blir det automatisk delt foreldreansvar? Jeg vet ikke om det er lurt å separeres før barnet blir født eller etter? 

Anonymkode: 27a24...6dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå blir det automatisk delt foreldreansvar uansett. Hvis du først skal gå fra han så ville eg gått nå sånn at du har tid til å komme i orden til barnet kommet.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i uke 31 og mannen min gjør meg bare mer sliten ved å legge alt på meg. Jeg ønsker å skilles, men hvordan gjør jeg det? Vi er jo gift og da blir det automatisk delt foreldreansvar? Jeg vet ikke om det er lurt å separeres før barnet blir født eller etter? 

Så utrolig leit å høre. Det er utrolig slitsomme uker du er i nå, og det hjelper ikke hvis mannen din ikke trår til. 
Er det mer som ligger til grunn her, eller er du bare rett og slett så sliten at du ikke orker?

Er det en mulighet for at dere kan gå å få hjelp? Kanskje mannen din trenger hjelp for å se hvordan han er/ hva han bør gjøre?

Når det kommer til delt foreldreansvar så er jeg ikke sikker, men uansett så er ikke det aktuelt på lenge enda. Baby trenger mamma nå den første tiden, og jeg vet at også overnatting hos far osv er frarådet før barnet er ganske stort. 

Håper du finner en løsning som er bra for deg og baby❤️ Lykke til

Anonymkode: 5307e...195

• Liker 2
Skrevet

Vil du virkelig ta et så stort og drastisk valg nå som du er sliten og strengt tatt i en unntakstilstand? 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legger han faktisk alt over på deg, eller er det en følelse du har fordi du er sliten, ekstra sårbar og lei fordi du ikke føler at han stiller opp sånn som du skulle ønske. Ønsket du egentlig å skilles før du ble gravid eller har det kommet k løpet av de siste mnd.? 

Hvis det er det siste, så syns jeg du skulle satt deg ned å tatt en prat med han, ikke nevn skilsmisse, men fortell hva du trenger fra han nå, og i tiden etter at baby har kommet. Veldig mye kan løses ved å snakke sammen. Dere har jo valgt å få barn sammen, så at alt håp er ute stemmer kanskje ikke. Det er tøft, slitsomt og ensomt å gå gravid, og han som man kommer aldri til å kunne kjenne på de følelsene, eller skjønne hvor slitsomt det faktisk er. Derfor må vi damer være flinke å si fra! 

Jeg tror de fleste som skilles i utgangspunktet ønsker en forandring. Selvfølgelig skal man skilles npr det er gode grunner til det, men jeg syns at man i mange tilfeller (hvor det ikke er misbruk, rus, vold ol. I bildet) burde prøve å strekke seg litt lenger  snakke litt mer sammen og prøve å huske på hvorfor man valgte å gifte seg og få barn i første omgang 😊

Lykke til! 

Anonymkode: 4e025...22f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...