Gå til innhold

Barnet hater hjemmelaget babymat, vil kun ha middagsglass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten baby på snart 7 måneder. Han hater hjemmelaget middagsmat jeg lager fra bunn av. Han vil kun ha de ferdige middagsglassene. Jeg fulgt flere av oppskriftene til både Bare bra barnemat og andre oppskrifter jeg har funnet på nett. Jeg har til og med prøvd å lage det samme som middagsglassene han liker, men det faller ikke i smak. Han liker det ikke og spytter det ut eller brekker seg. Mens de ferdig glassene går ned på høykant :( 

Har dere noen råd til meg? Jeg er oppgitt her. Han får også babygrøt og fruktmos, det liker han. 

Anonymkode: dc082...010

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare prøv med hjemmelaget innimellom. IKKE stress med dette. 😊 Plutselig så liker han det. 

• Liker 5
Skrevet

Gi han middagsglass!

Anonymkode: 5c30e...0ad

• Liker 16
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en liten baby på snart 7 måneder. Han hater hjemmelaget middagsmat jeg lager fra bunn av. Han vil kun ha de ferdige middagsglassene. Jeg fulgt flere av oppskriftene til både Bare bra barnemat og andre oppskrifter jeg har funnet på nett. Jeg har til og med prøvd å lage det samme som middagsglassene han liker, men det faller ikke i smak. Han liker det ikke og spytter det ut eller brekker seg. Mens de ferdig glassene går ned på høykant :( 

Har dere noen råd til meg? Jeg er oppgitt her. Han får også babygrøt og fruktmos, det liker han. 

Anonymkode: dc082...010

Så gi han middagsglass!. Hva er problemet? Drit i de som bare trykker andre ned!

Det går helt fint.Du er fremdeles en god mor!

Anonymkode: 4c9fa...673

• Liker 14
Skrevet

Gi middagsglass du. Ikke noe å stresse med. Min mellomste spiste kun middagsglass til hun var 1.5 år. Nektet all hjemmelaget middag. Nå er hun 11 år og den av barna som er minst kresen. Gikk seg til det.

• Liker 8
Skrevet

Denne er veldig populær hos oss. 

https://sunnstart.no/kylling-og-maisgryte/

Har også laget en del laks

0,5 søtpotet, 2 poteter, 150g laks, 1ts gressløk, 1ss smør. Skrell og kutt i terninger. Kok alt i 10 min, mos med stavmikser og rør inn smør. 

Prøv å bruk ingredienser som er søte: søtpotet, gulrot, mais. 

Det er jo morro å prøve litt forskjellig men middagsglassene du får kjøpt er et like godt alternativ. 😊

• Liker 1
Skrevet

Smak på glassene og smak på maten du lager. Er det noen forskjell? 

Anonymkode: 87979...8b4

• Liker 3
Skrevet

Sånn var min yngste også. Brukte masse tid på å lage mat fra bunnen, ble bare spyttet ut. Hun fikk tenner ganske tidlig, så da gikk vi over til at hun fikk spise vår middag i biter ganske kjapt (husker ikke alder) og supplerte med middagsglass når det passet best. Gadd ikke bruke masse tid på noe som ikke falt i smak. Svært lite kresen unge i dag. 

Anonymkode: 39e8c...bfe

• Liker 2
Skrevet

Hadde samme problemet her og. Bare fortsett å gi glass, og forsøk med hjemmelaget nå og da. Plutselig snur det🙃

• Liker 3
Skrevet

Tanken på å prøve ferdigmat hvis babyen min ikke ville spise ordentlig mat hadde faktisk ikke slått meg, og i hvert fall ikke med en på bare 7 måneder...

Men på KG gir jo alle barna helfabrikata og halvfabrikata i form av middagsglass og kjøpegrøt, så du spør jo rette stedet for å få bekreftet at du har valgt riktig ☺️

Anonymkode: 6baf8...9ba

• Liker 9
Skrevet

Min søster og jeg vokste opp på tidlig 90 tallet, kan love deg at vi aldri fikk smake hjemmelaget babymat. Vi er sunne,,friske, oppegående og slanke. 

Anonymkode: 46b39...8aa

• Liker 6
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tanken på å prøve ferdigmat hvis babyen min ikke ville spise ordentlig mat hadde faktisk ikke slått meg, og i hvert fall ikke med en på bare 7 måneder...

Men på KG gir jo alle barna helfabrikata og halvfabrikata i form av middagsglass og kjøpegrøt, så du spør jo rette stedet for å få bekreftet at du har valgt riktig ☺️

Nei gud forby. Og hva tenker du egentlig at gjør din mat til mer "ordentlig" enn et middagsglass? 

• Liker 29
Skrevet

Enig. Barn skal ha mat, ikke junk. Jeg kommer aldri til å servere grøt eller noe sånt hjemme hos meg.

Anonymkode: a5cf4...002

• Liker 2
Skrevet

Lol. 

Anonymkode: a1553...472

• Liker 5
Skrevet

Er du sikker på at det ikke er konsistensen? Moser du maten like fint som den på glass?

• Liker 3
Skrevet

I vår familie spiser vi bare Fjordland på hverdager. Jeg er undervektig. Ikke alle kan lage mat, men her har ikke BV blitt innblandet fordetom. 

Anonymkode: 0fc26...b89

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Barn skal ha mat, ikke junk. Jeg kommer aldri til å servere grøt eller noe sånt hjemme hos meg.

Junk? Høres ut som det er snakk om en barnemeny fra McDonald's her. 

Men rent ernæringsmessig, hva får deg til å sammenligne grøt og middagsglass med junk? 

• Liker 22
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når ble grøt junk?😐

Anonymkode: 5c30e...0ad

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...