Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 20 uke nå og lurer på når dere søkte om foreldrepenger. Og hvis jeg skulle søke etter 22 svangerskapsuke, regner de utifra de tre siste mnd FØR søknaden kommer inn, eller de tre siste mnd før permisjonen starter? Ser også det går ann å søke 4-6 uker før man skal ha foreldrepenger. 
Jeg jobber nå en del ekstravakter for å øke gjennomsnittslønnen min men orker jo ikke det om det er helt unødvendig med tanke på hva jeg får i foreldrepenger. 

Anonymkode: ec5b0...30c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ventet til uke 34-36. Hvorfor gjøre det tidligere enn nødvendig? Det du får under permisjonen baserer seg på inntektsopplysninger fra arbeidsgiver, som de skal sende ganske nært permisjonsstart. 

Anonymkode: 0e6f1...166

• Liker 2
Skrevet

Skal ikke søke nå, men står på nav at man kan søke fra uke 22. Aldri gjort dette før

Anonymkode: ec5b0...30c

Skrevet

Du kan vel søke når som helst etter uke 22. Angående lønn så blir du bedt om å be arbeidsgiver sende inntektsmelding nært permisjonsstart (tror det er 2-3 uker før) 

• Liker 1
Skrevet

Den blir ikke behandlet før arbeidsgiver har sendt inn inntektsmelding, og det kan de ikke gjøre før noen få uker før termin, så ingen grunn til å søke tidlig. 

Skrevet

Jeg ville søkt før uke 30. Du vet aldri hva du har i vente, og det er kjedelig å knote med den søknaden dersom det skulle bli prematur fødsel, innleggelse av en eller annen grunn osv.

Anonymkode: 9940f...590

Skrevet

Jeg er i uke 28. Søkte i går. Det baseres på de tre siste kalendermånedene før permisjon. Greit å bare bli ferdig med det😊

Anonymkode: 7501f...1e3

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ventet til uke 34-36. Hvorfor gjøre det tidligere enn nødvendig? Det du får under permisjonen baserer seg på inntektsopplysninger fra arbeidsgiver, som de skal sende ganske nært permisjonsstart. 

NAV har trenert min sak i snart 3 måneder. Fødte for 6 uker siden. Så angrer meg for at jeg ikke var tidligere ute...

Anonymkode: 8229d...5de

Skrevet

Jeg søkte i går, er i uke 32. Fikk opp at arbeidsgiver uansett ikke får levere innteksmelding før 12. oktober, så kunne også ventet 1-2 uker til. 

Anonymkode: 2d370...a66

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

NAV har trenert min sak i snart 3 måneder. Fødte for 6 uker siden. Så angrer meg for at jeg ikke var tidligere ute...

Men hvis ikke arbeidsgiver sender inn inntektsmessig før rett før termin hadde det ikke hjulpet å søke før. 🤷🏼‍♀️ Da er det noe annet som gjør at ting tar tid. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg søkte i går, var 33+0 da. Står på nav.no at de ikke behandler søknaden min før 5.okt fordi det da er fire uker til jeg går ut i permisjon. Så du har god tid. 

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Nav trener de som søker tidligere enn nødvendig. Det er de ganske åpne om.

Anonymkode: 3a660...a64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...