AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Del Skrevet 1. oktober 2020 Jeg er andregangsgravid i uke 24 med tvillinger, og barseltiden med førstemann var strevsom med mye angst og store ammeproblemer. Jordmoren min på helsestasjonen er søt og sikkert flink hun, men hver gang jeg er der får jeg inntrykk av at hun følger en bestemt mal for ting hun er programforpliktet til å ta opp (amming, kost, etc), selv om jeg har gitt klart uttrykk for at dette vet jeg allerede og jeg trenger ikke enda en brosjyre om anbefalt jodinntak i graviditeten. Jeg skulle gjerne snakket om ammeerfaring - og hun har også spurt flere ganger, men begge gangene når jeg har fortalt at det gikk ikke bra og gjorde meg ulykkelig, går hun bare over til å snakke om generiske temaer og deler ut flere oppkopierte A4-ark med ammeinformasjon jeg allerede har tilgang på, og er fullstendig klar over. Min forrige barseltid har jeg overhodet ikke kommet inn på, da hun aldri åpner opp for det og nå har jeg ingen tro på at hun ville vært til noe særlig støtte hadde jeg gjort det. Mye tekst og bakgrunnsinformasjon, men jeg lurer altså på om noen har erfaring med privat jordmoroppfølgning generelt, og erfaringer fra Oslo spesielt (noen å anbefale, etc). Oppfølgingen på sykehuset er tett og god, men der handler alt om barna som seg hør og bør, og lite om meg, fødselsforventninger, barseltid med to på én gang etc. Takknemlig for svar Anonymkode: 945dd...137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Del Skrevet 2. oktober 2020 Bumper denne jeg - det må vel være noen gravide her som har erfaringer med privat jordmor?🙋🏻♀️ Anonymkode: 945dd...137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Del Skrevet 2. oktober 2020 Jeg anbefaler Oslo jordmor og ultralydklinikk! Har bare vært der til tidlig UL og første time hos jordmor, men de er så hyggelige og flinke. Dere finner sammen et opplegg som passer for deg. Jeg går litt til fastlege og litt der. Synes det er myyye bedre enn helsestasjon som jeg gikk på med første. Anonymkode: 1b6b3...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #4 Del Skrevet 2. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg anbefaler Oslo jordmor og ultralydklinikk! Har bare vært der til tidlig UL og første time hos jordmor, men de er så hyggelige og flinke. Dere finner sammen et opplegg som passer for deg. Jeg går litt til fastlege og litt der. Synes det er myyye bedre enn helsestasjon som jeg gikk på med første. Anonymkode: 1b6b3...056 Takk for svar! De har jeg sett litt på, og det ser jo veldig bra ut Bestilte du time til svangerskapskontroll eller jordmorsamtale? Ser det er litt forskjellige priser på de to! Anonymkode: 945dd...137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #5 Del Skrevet 2. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! De har jeg sett litt på, og det ser jo veldig bra ut Bestilte du time til svangerskapskontroll eller jordmorsamtale? Ser det er litt forskjellige priser på de to! Anonymkode: 945dd...137 Ja, de er så flinke og hyggelige. Jeg bestilte en første svangerskapskontroll. Den er litt dyrere men varte en hel time. De andre kontrollene er billigere. Det går litt mer på hvor lenge timen varer 😊 Anonymkode: 1b6b3...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå