AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Skrevet 1. oktober 2020 Har hatt ei venninne i mange år. Vi har det som regel veldig hyggelig, jeg liker henne godt, og hun er en virkelig flott kvinne. Jeg setter pris på henne, og vil ha henne i livet mitt. Problemet er mannen hennes. Når jeg og venninnen min er sammen, ringer han veldig ofte, det er bare bagateller, det virker som et usunt avhengighetsforhold. Venninnen min har flere ganger løpt ut døren min, nesten med en gang hun kommer, for di han ringer og ringer. Han har også alvorlige økonomiske problemer, og jeg ser at dette virkelig går ut over venninnen min. Det er hun som «drar lasset» mtp vel, egentlig alt. Vet de har hatt en del konflikter, og jeg synes det er leit at ei jeg bryr meg om, lever med en sånn type. Hun vet hva jeg mener, men dette er selvfølgelig hennes valg. De har barn, og jeg har ingen rett til å blande meg. Hun er voksen og har ansvar for sitt eget liv. Men fryktelig irriterende, og trist egentlig. Så det går jo utover vennskapet også da. Anonymkode: 4f2e6...e91
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg synes du skal gjøre alt i din makt for å beholde vennskapet med henne. Det forholdet hører ikke sunt ut og han virker kontrollerende og manipulerende. Kanskje har ikke venninnen din det særlig godt, men ikke klarer å komme seg ut av det. Anonymkode: 01c65...326 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 Litt samme her, men mannen til min venninne er kontrollerende og hun er bikkja hans. Selv om det er han som har vært utro og generelt shsdy i forholdet deres, er det hub som blir tracka på gps, får ikke handle på den matbutikken hun ønsker, må forklare hvorfor hun er der og der, han finner alltid på noe for at hun ikke skal gå møtt venner, osv osv.. Hun vil jo ikke leve sånn, og jeg har sagt at jeg skal hjelpe henne med alt den dagen hun går fra han. Men årene går. Vi hdr aldri noe alenetid sammen, kun med barna våre, så vi får aldri en god samtale, eller sånne ting som jeg er vant til fra mine andre vennskap. Det begynner å tære litt på meg, fordi vi klarer ikke bygge en relasjon, pga mannen hennes. Og jeg vet så godt hvordan det er å være underkuet i ett forhold, men på ett tidspunkt må man begynne å gjøre noe med det, fordi det går utover alle andre relasjoner i livet ditt. Anonymkode: f59cc...a4b
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #4 Skrevet 10. oktober 2020 Har du spurt henne om hvordan hun har det i et slikt forhold? Sannsynligvis har dette pågått så lenge at hun over tid ikke har skjønt hvor ille det er. Du kan si at du savner hvordan dere hadde det tidligere. Og spør hva mannen hennes egentlig sier han skal gjøre med henne hvis hun ikke er tilgjengelig. Hun trenger å forstå at andre ser henne, og at det ikke er bra slik hun har det. Anonymkode: 5c597...be1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå