AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Skrevet 1. oktober 2020 Gjelder privatisteksamen. Trenger en 6 ! Hva bør jeg fokusere ekstra på? Alle tips tas imot:) @stan Anonymkode: f1281...66f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2 Skrevet 1. oktober 2020 Glem pugging og lesing, bruk heller tida på netflix med en ølboks i hver hånd. Anonymkode: ab617...c73
stan Skrevet 1. oktober 2020 #3 Skrevet 1. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjelder privatisteksamen. Trenger en 6 ! Hva bør jeg fokusere ekstra på? Alle tips tas imot:) @stan Anonymkode: f1281...66f For en 6er. Alt. Det kommer an på hva du kan fra før. Gjør det du synes er vanskelig. Har du regnet eksamensoppgaver fra de siste årene? 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #4 Skrevet 1. oktober 2020 3 minutter siden, stan skrev: For en 6er. Alt. Det kommer an på hva du kan fra før. Gjør det du synes er vanskelig. Har du regnet eksamensoppgaver fra de siste årene? Ikke noe særlig.... Er faktisk ikke igjennom hele pensum enda😅 Anonymkode: f1281...66f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #5 Skrevet 1. oktober 2020 Fokuser på tidligere eksamensoppgaver. Disse ligger offentlig på nettet, og lett tilgjengelig. Dette gir deg et tydelig bilde over hva du må fokusere på, og hva som forventes av deg som elev. Gjennomfør oppgavene uten å se i fasit, prøv heller å finne løsningen på egenhånd, og sjekk fasit når du er ferdig. På den måten får du bekreftet hva du kan eller ikke kan, og dermed hva du må jobbe videre med. Lykke til! 🙂 Anonymkode: baaca...917 3
stan Skrevet 1. oktober 2020 #6 Skrevet 1. oktober 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke noe særlig.... Er faktisk ikke igjennom hele pensum enda😅 Anonymkode: f1281...66f Da er det en god start. Regn gjennom et par sett. Hvilke typer oppgaver er ikke feilfrie? Jobb mer med disse. Spør her om du har spesifikke spørsmål. Hvor lenge har du igjen til eksamen?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #7 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg var ikke god i matte, men klarte eksamen veldig godt. Jeg øvde og pugget det som var relevant for del 1 uten hjelpemidler. Her holdt jeg på helt til det satt, og lagde meg gode teknikker for å forstå og hvordan å huske, samt hvordan å sette formlene inn i nye problemstillinger. Til del 2 øvde jeg mye på å løse oppgaver, og skrev meg en egen regelbok for ALT som kunne komme, med mine formler og forklaringer, samt eksempler jeg trengte for å løse enhver tekstoppgave. Funket fint det. Anonymkode: 473a7...306 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #8 Skrevet 1. oktober 2020 Hva du bør fokusere ekstra på kommer jo helt an på hva du synes er vanskelig. Du må kunne alt, rett og slett. Cluet er å gjøre mange oppgaver igjen og igjen, helt til det sitter i fingrene. Jeg gikk fra 2’er på vgs til 6 på privatisteksamen, uten veldig mye annet enn mengdetrening og konsentrasjon. Anonymkode: 06d55...819 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå