AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg har hatt en spesiell oppvekst hvor en av foreldrene mine var (og er) alkoholiker. Har alltid tenkt at det ikke har hatt noe å si for meg, men nå i en alder av 35 år har det plutselig gått opp for meg at jeg har utviklet en sterk grad av sosial angst pga dette. Livet har bare gått sin gang uten at jeg har vært bevisst eller forstått anspentheten, angsten og det melankolske som har farget meg i oppveksten. Utad er jeg ganske oppegående. Jeg har hus, flere barn, stasjonsvogn og en ufaglært fast jobb. Til tross for at jeg unnviker det meste sosialt, spesielt hvor jeg ikke har «kontroll», og til tross for at jeg er konstant anspent, har jeg klarte å ta en «kul» bachelor - Noe av det dummest jeg kunne gjøre siden jeg verken har selvtillit eller psyke til å jobbe med det jeg har en bachelor i. Da må man helst elske oppmerksomhet, være scenevante os. Har heller ingen interesse for faget i dag. Jeg har endelig tatt tak i alt dette, og smått begynt å innse utfordringene mine. Jeg tvinger meg daglig ut i en jobb nå, ufaglært, som består i å være nær mennesker og være i utfordrende situasjoner. Det gir meg mye, men det tapper meg også for krefter, er verken noe prestisje eller god lønn heller. Til tross for alt dette tror jeg at jeg er ganske god til å jobbe med mennesker. Så til rådet. Bør jeg stole på at jeg klarer å utvikle meg som menneske og ta en ny bachelor innenfor helsefag, som gir meg bedre lønn og selvtillit mtp den jobben jeg har i deg. Eller finnes det noe helt annet man som «godt voksen» kan utdanne seg som? Når man er engstelig og har sosial angst? Anonymkode: 0daab...615
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Du kan absolutt utvikle deg som menneske, og ta en ny utdanning hvis det er det du vil. Mange godt voksne som har tatt en ny utdannelse, av forskjellige grunner. Det jeg syns er viktigere er at du får hjelp med den sosiale angsten og det at du er engstelig. Det er jo ett hinder for drg i hverdagen, også er det fryktelig slitsomt! Jeg ville tatt kontakt med fastlegen og bedt om en henvisning til DPS der du bor, eller ta kontakt med en psykolog privat for å få den hjelpen du trenger! Sosial angst trenger du ikke leve med resten av livet ☺ Anonymkode: 0fd94...22f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå