Gå til innhold

Er denne dressen for jentete til en gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett så mange bilder på Instragram i det siste av denne dressen fra Livly, og jeg synes den er så himla søt! Har veldig lyst å bestille den til minsten som er et par mnd gammel, men lurer på: Synes dere denne er for jentete til en gutt, med leopardmønster og kaninører?

image.png.6f972333bebbe20b1d668914cc837053.png

Anonymkode: bbc3e...c28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, synes den passer til både jente og gutt. Veldig fin 😊

• Liker 7
Skrevet

Herregud da.

Anonymkode: e472e...b52

• Liker 10
Skrevet

Langt i fra 😊 Bare å velge en blå lue så skjønner folk fort at det er en gutt - og rosa om det er en jente. 

Ellers er dressen kjønnsnøytral! 

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, den var helt nøytral. 

Skrevet

I følge Kvinneguiden så eksisterer det ikke gutte og jenteklær;)

• Liker 6
Skrevet

Passer begge

Anonymkode: b5615...b5e

• Liker 2
Skrevet

Nei, den er jo kjempesøt til gutt! 

Anonymkode: 9b7ac...322

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Hannah80 said:

I følge Kvinneguiden så eksisterer det ikke gutte og jenteklær;)

Åjoda, de eksisterer (florerer)! Men mange av oss skulle ønske det ikke var så jævla kjønnsdelt i butikkene, og at folk kunne slutte å kle opp jenter i masse rosa og gutter i masse blått. Ja til flere kjønnsnøytrale babyklær og barneleker!

Anonymkode: 87e34...52a

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åjoda, de eksisterer (florerer)! Men mange av oss skulle ønske det ikke var så jævla kjønnsdelt i butikkene, og at folk kunne slutte å kle opp jenter i masse rosa og gutter i masse blått. Ja til flere kjønnsnøytrale babyklær og barneleker!

Mange som mener at rosa ikke er jentefarge. Og blått ikke er guttefarger. Selv er jeg så "fordomsfull" at jeg tar det for gitt at et lite barn som har på seg en rosa dress er jente. 

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett så mange bilder på Instragram i det siste av denne dressen fra Livly, og jeg synes den er så himla søt! Har veldig lyst å bestille den til minsten som er et par mnd gammel, men lurer på: Synes dere denne er for jentete til en gutt, med leopardmønster og kaninører?

For å være ærlig så syns jeg det litt ja... 

• Liker 8
Skrevet

Dressen var fin! Men jeg hadde hatt problemer med hetta tror jeg, syntes hetter på dresser blir så fort klumpete, og tett hvis jeg drar den over hode, så river de ofte av.. 

Anonymkode: a39de...357

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dressen var fin! Men jeg hadde hatt problemer med hetta tror jeg, syntes hetter på dresser blir så fort klumpete, og tett hvis jeg drar den over hode, så river de ofte av.. 

Anonymkode: a39de...357

Ser ut som den gjerne er med knapper eller noe slik at det går an å ta av hetta? 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blått og rosa er ikke det som plager meg. Mer at jenteklær e er fulle av hjerter, glitter, enhjørninger og blonder og stæsj at det ikke går an å kle gutter med det. Gutteklær e har litt typisk guttete ting de og men det er lettere å finne nøytrale klær i gutteavdelingen

• Liker 1
Skrevet

Min gutt bruker rosa i barnehagen.. Rosa dress. Det var kun fordi alle andre farger var utsolgt og jeg ville at han skulle ha den dressen. 

Blåser i fargen i grunn sålenge klærne funker som de skal.. 

Anonymkode: 4710d...c85

• Liker 3
Skrevet

Nei...

Anonymkode: 81a68...005

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns leopardmønstret gjør den litt jentete. Hadde den vært helt hvit eller grå, eller annet mønster ville den passet begge kjønn. Det er min personlige mening. 

Anonymkode: c3408...ed4

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jenta mi liker å kle seg jentete, skal jeg tvinge henne til å kle seg som gutt for å please det politisk korrekte unisex-Norge? 

Jeg er selv glad for at moren min kledde meg opp som jente når jeg faktisk var en liten jente. Men noen av dere her mener vel det grenser til omsorgssvikt🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 697ba...a7e

• Liker 5
Skrevet

JA, helt klart! 

Anonymkode: c9187...9b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...