AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg har vokst opp på Nordstrand i Oslo. Har lagt merke til at flere bekjente fra oppveksten har flyttet tilbake. Det virker som det gjelder for andre deler av Oslo også. Vet om folk fra Oppsal som flytter tilbake til Oppsal osv. Det har vel kanskje en betydning hvor partneren kommer fra? Hvis jeg møtte en dame fra Røa og hun truet med å dumpe meg hvis vi ikke flyttet til Røa. Og til dere innflyttere med innfødt Oslopartner, endte dere opp med stedet der partneren vokste opp? Anonymkode: 4c48e...557 1
Daria Skrevet 1. oktober 2020 #2 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg bor i et av områdene jeg vokste opp. Det er nok ikke så uvanlig - jeg leste en gang at de fleste dør innen en overraskende liten radius fra stedet de ble født, selv om mobiliteten nok er større i dag enn den var for 50 år siden. 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #3 Skrevet 1. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har vokst opp på Nordstrand i Oslo. Har lagt merke til at flere bekjente fra oppveksten har flyttet tilbake. Det virker som det gjelder for andre deler av Oslo også. Vet om folk fra Oppsal som flytter tilbake til Oppsal osv. Det har vel kanskje en betydning hvor partneren kommer fra? Hvis jeg møtte en dame fra Røa og hun truet med å dumpe meg hvis vi ikke flyttet til Røa. Og til dere innflyttere med innfødt Oslopartner, endte dere opp med stedet der partneren vokste opp? Anonymkode: 4c48e...557 Jeg har innfødt oslomann. Vi har ikke sjans i havet til å ha råd til et hus i området han vokste opp (Østensjø), så vi bor et annet sted i Oslo-området. Anonymkode: 46e00...fd1 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #4 Skrevet 1. oktober 2020 Nei, har ikke råd til å kjøpe noe i det strøket. Av barndomsvennene mine er det kun én som har kjøpt bolig der, og de er to stykker med gode lønninger men de har innrømmet å ha fått hjelp av foreldrene. Jeg er enslig og og tjener midt på treet og vil sannsynligvis aldri få råd til å flytte tilbake til det nabolaget, det samme gjelder for flere av mine barndomsvenner. Har hørt om venners foreldre som har følt seg nærmest tvunget til å selge fordi de tjente så voldsomt mye penger på å selge at de ikke kunne forsvare å ikke selge. Synes det er litt synd at boligprisene er sånn. Jeg skulle veldig gjerne hatt mulighet til å bo i nærheten av foreldre, familie og venner. Anonymkode: fd065...f9a 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #5 Skrevet 1. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har innfødt oslomann. Vi har ikke sjans i havet til å ha råd til et hus i området han vokste opp (Østensjø), så vi bor et annet sted i Oslo-området. Anonymkode: 46e00...fd1 Ja det er sånn for meg også. Tror jeg må gjøre som Walter White hvis jeg skal få råd til å kjøpe en villa der jeg vokste opp. Anonymkode: 4c48e...557 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #6 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg giftet meg med en fra samme område i Oslo, men vi flyttet til et billigere sted. Hadde aldri hatt råd til å kjøpe i nabolaget der vi vokste opp. Anonymkode: 2457a...72f 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #7 Skrevet 1. oktober 2020 Vi bor i barndomshjemmet til min samboer (Nordberg området ) Anonymkode: 2395b...16b
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #8 Skrevet 1. oktober 2020 Neineinei... er fra Bærum... samboeren min er fra vestlandet. Ingen av oss orket å bo der vi vokste opp selv. Så vi flytter på småbruk i Vestfold Anonymkode: a4695...d24 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #9 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg og kjæresten er begge fra Oslo, to ulike bydeler. Vi kommer nok ikke til å bosette oss i noen av "våre" bydeler. Det har ikke med økonomi å gjøre, men ingen av oss har veldig behov for å bo der vi vokste opp. Tror det varierer litt fra bydel til bydel hvor sterk tilhørighet man har. De jeg kjenner fra Nordstrand har veldig sterk Nordstrand-tilhørighet. Men bydelen er jo ikke hva den var. Anonymkode: 5c046...a13 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #10 Skrevet 1. oktober 2020 Nei, og kommer aldri til å gjøre det heller. Alle de ufyselige mobberne har flyttet tilbake til den delen av bydelen så jeg holdet meg langt unna. Anonymkode: cc17d...96b 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #11 Skrevet 1. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Vi bor i barndomshjemmet til min samboer (Nordberg området ) Anonymkode: 2395b...16b Jeg er fra det området og har lyst til å flytte tilbake, først og fremst for å bo nærmere familien, og å bo nærme nordmarka. Nå bor vi i Bærum, og trives veldig godt her. Vi har råd til å flytte tilbake, men da blir det nok litt mindre hus. Anonymkode: f33d2...af8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #12 Skrevet 1. oktober 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, har ikke råd til å kjøpe noe i det strøket. Av barndomsvennene mine er det kun én som har kjøpt bolig der, og de er to stykker med gode lønninger men de har innrømmet å ha fått hjelp av foreldrene. Jeg er enslig og og tjener midt på treet og vil sannsynligvis aldri få råd til å flytte tilbake til det nabolaget, det samme gjelder for flere av mine barndomsvenner. Har hørt om venners foreldre som har følt seg nærmest tvunget til å selge fordi de tjente så voldsomt mye penger på å selge at de ikke kunne forsvare å ikke selge. Synes det er litt synd at boligprisene er sånn. Jeg skulle veldig gjerne hatt mulighet til å bo i nærheten av foreldre, familie og venner. Anonymkode: fd065...f9a Mange som har det slik. Mange av mine venner som er oppvokst på Oslo vest har foreldre med helt normale lønninger. De kjøpte hus rimelig og har hatt en fantastisk prisstigning, men må jo selge om de skal realisere denne, og uansett kjøpe i samme marked. Har de to-tre barn er barna uansett langt unna å kjøpe samme hus som de vokste opp i. Det virker som om mange mennesker i dette landet, og i hvert fall i byrådet, sitter med en tankegang om at alle som er oppvokst i Oslo er stinne av penger, så det viktigste er at vi hjelper alle utenfra rundt om i landet, så de også kan bo i byen, hvilket de har rett på. Slikt provoserer meg. Vi som er født i Oslo har jo samme "hjemfølelse" i vårt nabolag som folk har rundt om i landet, i sine respektive byer. Anonymkode: 5c046...a13 11
Daria Skrevet 1. oktober 2020 #13 Skrevet 1. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi som er født i Oslo har jo samme "hjemfølelse" i vårt nabolag som folk har rundt om i landet, i sine respektive byer. Ja! Det er tydeligvis ikke så lett å skjønne for en del, har hatt mange rare samtaler rundt det... 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #14 Skrevet 1. oktober 2020 Det er normalt for de fleste. Når man blir eldre så vil man flytte tilbake der man har mest minner. Selv om område har endret seg og mange venner ,kjente eller familie er ikke lenger der så drar minner enn tilbake. Anonymkode: 7d0b4...b33
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #15 Skrevet 1. oktober 2020 Født og oppvokst i Solveien, og kjøpte meg hus et steinkast fra barndomshjemmet! Anonymkode: 33b07...34c 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #16 Skrevet 1. oktober 2020 Født og oppvokst på Ekeberg. Bor på Høyenhall nå, men broren min bor på Ekeberg. Føler at jeg ikke er langt unna, og trives veldig godt her. Anonymkode: e6bb6...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #17 Skrevet 1. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Født og oppvokst i Solveien, og kjøpte meg hus et steinkast fra barndomshjemmet! Anonymkode: 33b07...34c Da har du penger ☺️ Anonymkode: e6bb6...ddc 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #18 Skrevet 1. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Født og oppvokst i Solveien, og kjøpte meg hus et steinkast fra barndomshjemmet! Anonymkode: 33b07...34c Heldig. Anonymkode: 4c48e...557 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #19 Skrevet 1. oktober 2020 Bor i samme bydel. Anonymkode: 2442d...eeb
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #20 Skrevet 1. oktober 2020 Bor i samme bydel jeg også. Men flytta aldri ut. Bodd i samme område hele livet. Østensjø. Anonymkode: 0b52a...63d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå