AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg har lyst til å jobbe på nav og lurer derfor på om hvilke rype stillinger det finnes på nav ? Litt usikker på akkurat hva jeg vil jobbe med. Men tenker sånn generelt at jeg vil jobbe på nav og at det kanskje ikke finnes store forskjellen på de forskjellige stillingene. Bortsett fra lederstillinger. Setter stor pris på om noen som har peiling på dette eller som selv jobber på nav kan komme med noe info til meg. 😊 Anonymkode: d59c9...f96
Bernardette Skrevet 1. oktober 2020 #2 Skrevet 1. oktober 2020 Hvorfor vil du jobbe på NAV når du er usikker på hva du vil jobbe med? Sagt med andre ord; er det selve etaten som tiltrekker deg, eller er det saksbehandling, kontor, dagtid..? 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #3 Skrevet 1. oktober 2020 Det er veldig stor forskjell på stillinger innad i NAV. Den gruppen det fokuseres mest på for tiden er IT-folk. NAV ansetter IT-folk på løpende bånd for å bygge it-systemer. Andre avdelinger i NAV ansatter bare jurister, f.eks klageinstansen. Eller økonomer som jobber med lønn og utbetaling av ytelser, f.eks Nav økonomi. Skal du ha generelle oppgaver så må du bli enten saksbehandler eller veileder. Anonymkode: 02ec1...107
Jolene Skrevet 1. oktober 2020 #4 Skrevet 1. oktober 2020 Her kan du lese litt om de stillingene hos NAV som ligger ute.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #5 Skrevet 1. oktober 2020 Stillingene hos vil variere alt fra Saksbehandlere, Rådgivere, Karriereveiledere, Hjelpemidler og andre stønadsordninger etc. Anonymkode: eb224...8a4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #6 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg jobber som arbeidsrettet veileder ved et NAV-kontor. Er utdannet pedagog, med diverse enkeltemner i tillegg. Kommunalt ansatt. Spør hvis du lurer på noe Anonymkode: bd9e7...2cf
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #7 Skrevet 2. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som arbeidsrettet veileder ved et NAV-kontor. Er utdannet pedagog, med diverse enkeltemner i tillegg. Kommunalt ansatt. Spør hvis du lurer på noe Anonymkode: bd9e7...2cf Jeg lurer på mye! 😅 Hvorfor valgte du å jobbe som veileder i stedet for lærer? Har du jobbet som lærer før? Hvor godt trives du som veileder? Er det stressende og krevende dager? Er det vanskelig å få jobb som veileder hvis man har pedagogisk utdannelse? Anonymkode: d06ce...a8c
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #8 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg jobber som veileder på et lokalkontor. Vi er alle ansatt som førstekonsulenter (bortsett fra stab), men har mange forskjellige oppgaver. Eks er marked, oppfølging av arbeidssøkere, økonomisk sosialhjelp, AAP, besluttere, ungdomsavdelingen, jobbspesialister, fagrådgivere og sykefraværsoppfølging. Det er det vi har hos oss. Så arbeidsoppgavene kan være ganske forskjellige, alle har sitt spesialfelt som man blir god på. Men vi har alle ett mål og det er å få folk ut/tilbake i jobb. Vi har forskjellige bakgrunner, men alle må ha høyere utdanning. Hverdagen er stressende og krevende, så det er veldig viktig å være strukturert, kunne veilede på en god, men også rask måte og selvfølgelig tåle stresset. Jeg trives godt, men det er til tider voldsomt mye å gjøre. Anonymkode: 29d3b...800
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #9 Skrevet 2. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på mye! 😅 Hvorfor valgte du å jobbe som veileder i stedet for lærer? Har du jobbet som lærer før? Hvor godt trives du som veileder? Er det stressende og krevende dager? Er det vanskelig å få jobb som veileder hvis man har pedagogisk utdannelse? Anonymkode: d06ce...a8c Har ikke lærerutdannelse, men har jobbet som lærervikar under studiene. Har også vært innom barnehage og som miljøterapeut. Det var litt tilfeldig at jeg ble NAV-veileder. Fikk et vikariat, som ble forlenget, og så fikk jeg fast etter hvert. Mitt utgangspunkt var at det var greit å ha vært innom NAV, siden jeg visste jeg ville jobbe med mennesker. Ser ikke for meg å være NAV-veileder for alltid, men jeg trives veldig godt! Jeg liker å jobbe med voksne folk (selv om mange mellom 18 og 30 ikke alltid er så voksne :p), heller enn barn. Det er krevende dager, og brukerlista er lang. Men å være strukturert er viktig. Jeg styrer dagene i stor grad selv, setter opp samtaler som det passer meg, og kan jobbe en del hjemmefra - også før corona. Ved kontoret jeg jobber er det mange med ulike bakgrunner, både pedagoger, sykepleiere, sosionomer, barnevernspedagoger osv. Jeg vil ikke si det var vanskelig å få jobb, men det er nok vanlig å være i vikariater først. Og er man først innenfor og gjør en god jobb, så er det mange kontorer og avdelinger man kan få jobb på. Anonymkode: bd9e7...2cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå