Gå til innhold

Slutt å gi meg bilder av barnet ditt!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 1.10.2020 den 19.17, AnonymBruker skrev:

Jeg er så enig med TS. 

Å gi innrammede bilder av barna sine til slektninger er en uting (ser her bortsett ifra besteforeldre og oldeforeldre). 

Jeg kjenner absolutt ingen som har innrammede bilder av andres barn på veggen. igjen: Unntak for eldre, veldig nære slektninger. De som er ca. 70+, har også ofte en helt annen interiørstil enn dem som er yngre. I gamle dager var det mer vanlig med å ha masse bilder av familien på veggene og rundt omkring i stua. Det er ikke vanlig nå. 

De gangene jeg har fått sånt i gave, har jeg satt det på kontoen for "en gave der giverne tydeligvis har valgt en (for dem) praktisk løsning, helt uten å tenke på mottaker". Det er ingen personlig omtanke bak en slik gave. Alle som har vært hjemme hos oss, vet at vi ikke har innrammede barnebilder på veggene. 

Det var en her som skrev at man kan jo plukke av rammene og sette fotoene inn i fotoalbum? Vel, dette er 2020. Få av oss driver med gammeldagse fotoalbum. 

Det holder lenge at man innimellom sender familien noen bilder av barna i lukkede grupper på SoMe. 

Anonymkode: 8c74d...916

Helt uenig. Vi har gitt bilde (riktignok et estetisk vakkert ordentlig fotografbilde) i ramme av barnet vårt til mange slektinger og alle har det fremme. Bilder må ikke henges på veggen vet du. En ramme kan fint plasseres i en bokhylle eller på et bord. 

Og ingen fotoalbum? Jeg er under 30 og fremkaller jevnlig bilder som jeg setter inn i fotoalbum. 2-åringen elsker å bla i album. Det er fantastisk språktrening å se på bilder og snakke om opplevelser vi har hatt sammen og øvrige familiemedlemmer. Det høres fryktelig trist ut å bare ha bildene digitalt. 

Anonymkode: ef230...4fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av andres barn brukes som dasspapir. Totalt uinteressant!

Anonymkode: 99915...f45

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiebilder på veggen er blodharry.

Men, hvis tanteungen min hadde malt noe abstrakt kunst hadde jeg nok hengt det opp, sånt synes jeg er stilig uansett hvor «stygt» det er.

Anonymkode: dd12a...e0f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Vi har familiebilder ja, og bilder av barna, syntes det er rart å komme inn i et hjem uten ett eneste bilde 🙄

Anonymkode: ea4db...076

Vi har ingen bilder på veggene her. Det er ikke vår greie og det lever vi veldig godt med. 

Anonymkode: f3c4e...69b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bilder av andres barn brukes som dasspapir. Totalt uinteressant!

Anonymkode: 99915...f45

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Familiebilder på veggen er blodharry.

Men, hvis tanteungen min hadde malt noe abstrakt kunst hadde jeg nok hengt det opp, sånt synes jeg er stilig uansett hvor «stygt» det er.

Anonymkode: dd12a...e0f

Hva i alle dager slags holdninger er dette? Familiebilder er blodharry og brukes som dopapir?! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.10.2020 den 18.15, Bernardette skrev:

Anbefaler deg å printe ut, og ramme inn, en oversikt over forskjellen på "de" og "dem".
Du har tydeligvis nok veggplass.

Hva vet du om det? 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager slags holdninger er dette? Familiebilder er blodharry og brukes som dopapir?! 

Som dasspapir er sterkt sagt, men jeg er enig i at det er litt Harry med mye/store barnebilder (spesielt oppstilte fotografbilder) på veggene. Hver sin smak, men for meg er det litt sånn en mildere variant av det å tatovere barnets navn på kroppen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Min manns bror og kone gir oss hver eneste jul innrammede bilder av deres barn. Barna går nå på mellomtrinnet og de har alltid hatt denne tradisjonen, og vi har aldri hengt opp ett eneste bilde av de.

vi har tett kontakt, omgås ca annenhver uke, om ikke oftere, så de burde fått det med seg. Vi er veldig glade i de. Jeg har også sagt det ganske tydelig, at vi har ikke bilder fremme, det er bare ikke stilen vår, og helt ærlig vet jeg om svært få hjem som henger opp bilder av nevøer og nieser, eller egne barn for den saks skyld, på veggen. De har heller ikke bilder av våre barn fremme. 

vi har ikke bilder av egne barn, bryllupsbilder eller noen andre bilder heller. Er det frekt av meg å ikke henge det opp? De ligger liksom bare i en eske i kjelleren...

Anonymkode: 29f2b...743

Er mannen din enig i at de ingen av de skal henges opp noe som helst sted i huset, eller bare sier han at han er enig for å tilpasse seg dine ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Helt uenig. Vi har gitt bilde (riktignok et estetisk vakkert ordentlig fotografbilde) i ramme av barnet vårt til mange slektinger og alle har det fremme. Bilder må ikke henges på veggen vet du. En ramme kan fint plasseres i en bokhylle eller på et bord. 

Det er jo fullstendig irrelevant om bildet er tatt av en fotograf eller ikke, bilder av andres barn er ikke noe man vil ha.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri hengt opp bilder av noen av våre 12 nieser/nevøer på veggen. Har fire barn selv og har noen få bilder fremme av dem, men ikke typiske 1 klassebilder eller konfirmasjonsbilder. Mer bilder der personligheten deres kommer frem og de selv er fornøyde med bildene. Vi tar derimot mye bilder og lager også album til hvert barn som konfirmanten får i tillegg til gaven når de konfirmerer seg. Synes det er kjekt for de å ha med seg bilder fra hele oppveksten til når de skal etablere seg og kansje få barn selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok også lagt bildene i en kasse. Har absolutt ingen interesse av å ha bilder av andre sine barn på veggen. 

Anonymkode: a7f25...c87

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster gir kalender med bilder av barna i gave til våre foreldre hver jul. Vi søskene får bilder i forskjellige format, noen ganger stearinlys med bilder, andre ganger innrammede bilder. Jeg har tidligere sagt at jeg synes det er litt selvsentrert å gi foreldrene våre kalender når de tross alt har ørten barnebarn. Dette var før jeg selv fikk barn. Hun sa alltid «bare vent til du selv får barn, så skjønner du det». Min mor har dessuten nevnt forsiktig for henne at det er altfor store bilder av barna, og altfor liten plass å skrive på i de kalenderene, hvor søsteren min da svarernoe sånt som «aaargh mamma,  det handler ikke om selve kalenderen da!!»

Well guess what, nå som jeg har barn selv kunne det ikke fallt meg inn i min villeste fantasi å gi bilder av MINE barn i gave til noen andre. Det synes jeg er så navlebeskuende at det er komisk.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.10.2020 den 20.49, Maleficenta skrev:

Hæ har dere ikke bilder av egne barn på veggen? En ting at dere ikke henger opp så mye bilder av andre barn i familien men egne barn? Det syns jeg var rart. Jeg syns sånt er sykt koselig. Vet ikke om noen med barn som ikke har det. Iallefall fotografbilder Typ 1 års fotografi o. l

Vi har heller ikke bilder av barna, hverken i stuen eller andre steder enn på barnerommene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også masse bilder hver jul av tantebarn, har kastet alle sammen. Hva skal jeg med dette?

Bilder fra fortid har jeg ingen interesse av. Aldri hatt ET bildet på min vegg.

Anonymkode: f7714...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten digresjon: Vi har fått fotokalender av svigers til jul. Av voksne mennesker. 

Hvem hadde hengt den opp? Hvem hadde ikke hengt den opp? 

Anonymkode: 395bb...a5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ser ikke på det som frekt.

Besteforeldregenerasjonen virker å ilke det, så de får vel laget kalendere eller innrammede bilder og bare gir det til alle i samme slengen, så var det ferdig med julegavene for i år :P Men jeg tror de vet godt at det bare er bestemor som henger det opp, og ikke bryr seg om ikke alle gjør det. Det vanlige er vel strengt tatt bare å gi til besteforeldrene som vil ha det, som tante har jeg aldri fått noe innrammet bilde, bare bilder på julekort og takkekort og sånt.

Men ta vare på bildene :) Jeg har lenge vært opptatt av å bare ha kul kunst/fotografi på veggene, men har begynt å bli litt mer familiekjær nå eller hva man skal si. Det startet med noen kule gamle bilder jeg fant av foreldrene mine som var skikkelig gode bilder og som passet inn i stilen min. Og nå har jeg blandet inn et par av nevøene mine også i all kunsten på veggene. Men ikke sånne teite, poserte "hos fotografen"-bilder, må være litt kulere eller morsommere enn som så.

Uansett, en dag blir det plutselig en familievegg hos deg også. Blir sikkert en trend også plutselig, det har vært ut så lenge at det snart må komme tilbake 😛 

Anonymkode: a0594...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare en liten digresjon: Vi har fått fotokalender av svigers til jul. Av voksne mennesker. 

Hvem hadde hengt den opp? Hvem hadde ikke hengt den opp? 

Anonymkode: 395bb...a5f

Hvis den var et ironisk spark mot folk som sender bilder av barna, hadde jeg synes det var såpass kult at jeg hadde vurdert å henge den opp. 😄

Anonymkode: 80e43...2b9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nutz skrev:

Det er jo fullstendig irrelevant om bildet er tatt av en fotograf eller ikke, bilder av andres barn er ikke noe man vil ha.

Hvordan er det irrelevant? Det er jo himmelvid forskjell på et random mobilbilde med dårlig oppløsning og et ordentlig fint bilde tatt av en dyktig fotograf. Jeg har gjerne god fotokunst stående fremme i huset mitt, uavhengig av om det er mitt eller andres barn på bildet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og ingen fotoalbum? Jeg er under 30 og fremkaller jevnlig bilder som jeg setter inn i fotoalbum. 2-åringen elsker å bla i album. Det er fantastisk språktrening å se på bilder og snakke om opplevelser vi har hatt sammen og øvrige familiemedlemmer. Det høres fryktelig trist ut å bare ha bildene digitalt. 

Hm... Er du sikker på at de ikke føler seg presset til å ha bildene av barnet fremme? 
Jeg hadde ikke satt pris på å få et bilde av andres barn, samme hvor estetisk vakkert foreldrene mener det er. Men hadde nok følt meg tvunget til å ha det fremme for å ikke fornærme giveren. 
Det er rett og slett en uting å gi slike bilder til andre enn besteforeldre. 

Anonymkode: 26b8f...1e0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...