Plengionika Skrevet 1. oktober 2020 #41 Del Skrevet 1. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med fotokalender? Ga det i gave til besteforeldre og onkler/tanter i fjor da barnet vårt var 1 år. Vi bør kanskje finne på noe annet i år? Anonymkode: a46df...1b1 Har inntrykket av at besteforeldre er mer fan av bilder av barnebarn, men det kommer gjerne an på hvor mange barnebarn de har. Om fem barnebarn gir fotokalender blir det kanskje litt i meste laget. Våre barn (2 stk) er de eneste barnebarna i hele familien på alle kanter så frem til nå har det blitt tatt godt imot og bildene står fremme. Men vi har ikke gitt mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cattleya Skrevet 2. oktober 2020 #42 Del Skrevet 2. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke sittet og bladd i en fotokalender med mine tantebarn. Så jeg er glad jeg får andre gaver fra dem. Men det kan hende ditt barns tanter og onkler syns det er kjempekjekt. Jeg bruker også å få hjemmelagd juleting av barna til søsteren min, men det blir bare lagt i en skuff. Anonymkode: 34724...2de Det syntes jeg man må regne med, så lenge det kommer i tillegg til andre ordentlige gaver. Det er helt ok å legge i en skuff eller kaste, men små barn har utrolig stor glede av å lage dill og dall som gave. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #43 Del Skrevet 2. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med fotokalender? Ga det i gave til besteforeldre og onkler/tanter i fjor da barnet vårt var 1 år. Vi bør kanskje finne på noe annet i år? Anonymkode: a46df...1b1 Når tantebarna mine var yngre så fikk hele familien fotokalender hver jul - jeg syntes det var dritkoselig, jeg da Brukte den så absolutt. Det er sånt jeg ikke gidder å lage av mine egne til meg selv uansett og kalenderen er genial å skrive opp avtaler og alt annet på, jeg ble nesten lei meg da vi ikke fikk noen i fjor siden tantebarna har blitt 14 og 18 år nå. Og leste en annen kommentar her om å sende bilder av barna i lukkede some-grupper: altså, hæ? Jeg prøver å få printet ut bilder innimellom å setter i album til barna blir voksne/gamle, det er jo dritkoselig med barnebilder og bilder av familien sin når man blir eldre. Hvordan skal de få se bilder fra lukkede some-grupper? Når de selv får barn og kan vise bilder etc .. Er det virkelig så ut med fotoalbum? Selvom de ligger å støver litt så er de helt gull ❤️ Anonymkode: 50037...016 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 2. oktober 2020 #44 Del Skrevet 2. oktober 2020 Er det den eneste gaven dere får? Høres mer ut som de er gjerrig og ikke gidder å finne på gaver til jul. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #45 Del Skrevet 2. oktober 2020 Min mor fikk innrammet bilde av barna til sin niese (mitt søskenbarn) til jul et år. Jeg synes dette var utrolig merkelig😂 Sa aldri noe til mamma om det, men bildet stod fremme i et par måneder og så ble det på mystisk vis borte. Mamma har kun ett bilde av min søster og meg på veggen, hvorfor skulle hun ville ha bilde av to barn som ikke er hennes barnebarn en gang. Anonymkode: e0331...ac8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #46 Del Skrevet 2. oktober 2020 Ei venninne fikk bilde av fadderbarnet hver eneste jul , sært vi har gitt bilde to ganger til besteforeldre Anonymkode: b0479...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #47 Del Skrevet 2. oktober 2020 Jeg synes det er kjempekoselig å få bilder av tanteungene mine! Det er ikke alt som kommer opp på veggen, men alt blir tatt vare på og satt pris på! Dette er jo små mennesker som jeg er veldig glad i. Selv om de ikke er mine barn, så er de min familie. Setter også stor pris på bilder av ungene til venner, når vennene er så nære at jeg har en relasjon også til ungene deres. Anonymkode: 0172b...c09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 2. oktober 2020 #48 Del Skrevet 2. oktober 2020 17 hours ago, AnonymBruker said: Vi har familiebilder ja, og bilder av barna, syntes det er rart å komme inn i et hjem uten ett eneste bilde 🙄 Anonymkode: ea4db...076 Legger du ærlig talt egentlig merke til det, om folk ikke har bilde av barna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #49 Del Skrevet 2. oktober 2020 Du er ikke frekk, og det er bra at du er tydelig. Kanskje du skal minne dem på det, nå når jula nærmer seg, at de kan spare pengene for ramma, men at du gjerne tar i mot selve bildet? Vi er for øvrig en familie som liker å henge opp bilder av både oss selv og våre nære på veggene. Slik er også begge våre foreldrepar, samt de våre søsken. Så vi er en del som liker det. For oss er det en del av det som gjør et hjem til et hjem. Anonymkode: 27fbb...446 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #50 Del Skrevet 2. oktober 2020 15 timer siden, Maleficenta skrev: Dere er for mange søsken Det var da en rar ting å si. Det er jo ikke som at de får gjort noe med hvor mange søsken de har. Anonymkode: aa1bc...a68 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #51 Del Skrevet 2. oktober 2020 5 minutter siden, Albbas skrev: Legger du ærlig talt egentlig merke til det, om folk ikke har bilde av barna? Ja, syntes de hjemma er sterile og «kalde», slike hjem ser en nok i kataloger. Føltes det hørtes ut som jeg var 80 år nå, men er 25, har 2 barn, er opptatt av interiør og å ha det fint, men den fineste kunsten vi har er bilder av familien vår Anonymkode: ea4db...076 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #52 Del Skrevet 2. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, syntes de hjemma er sterile og «kalde», slike hjem ser en nok i kataloger. Føltes det hørtes ut som jeg var 80 år nå, men er 25, har 2 barn, er opptatt av interiør og å ha det fint, men den fineste kunsten vi har er bilder av familien vår Anonymkode: ea4db...076 Og du mener at man skal henge opp nye bilder av noen andres barn hvert eneste år? Anonymkode: a383d...47f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 2. oktober 2020 #53 Del Skrevet 2. oktober 2020 Synes det er rart at folk ikke ser an mottaker. Barnet mitt har en tante som elsker han og mer enn gjerne tilbringer tid sammen med han, men hun har ikke bilder på veggen og ønsker seg heller ikke bilder til å ha på veggen. Ser derfor ikke meningen i å gi henne bilder hun kan ha i en skuff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 2. oktober 2020 #54 Del Skrevet 2. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, syntes de hjemma er sterile og «kalde», slike hjem ser en nok i kataloger. Føltes det hørtes ut som jeg var 80 år nå, men er 25, har 2 barn, er opptatt av interiør og å ha det fint, men den fineste kunsten vi har er bilder av familien vår Anonymkode: ea4db...076 Men mennesker er forskjellige og liker forskjellige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 2. oktober 2020 #55 Del Skrevet 2. oktober 2020 Her er det bare besteforeldre som får bilder av barna Tanter og onkler får eventuelt kalender med bilder av barna pluss en liten gave i tillegg typ god kaffe eller noe god spekemat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trudelutt1 Skrevet 2. oktober 2020 #56 Del Skrevet 2. oktober 2020 Jeg har pleid å få kalender med bilder av tantebarn (har ikke barn selv) og syntes det er kjempekoselig! De to siste årene har jeg fått innrammede bilder av vennindes barn (er ikke fadder eller gudmor), sært! Fikk en gang 2 innreammede bilder av vennindes HUNDER! Som jeg for øvrig hadde sett 2-3 ganger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 2. oktober 2020 #57 Del Skrevet 2. oktober 2020 21 hours ago, AnonymBruker said: Hva med fotokalender? Ga det i gave til besteforeldre og onkler/tanter i fjor da barnet vårt var 1 år. Vi bør kanskje finne på noe annet i år? Anonymkode: a46df...1b1 Jeg får fotokalender hvert år av min søster, med min søsters barn på. Kalenderen i seg selv er helt udugelig, jeg har egen kalender som har vesentlig bedre plass å skrive på, med flere rubrikker for forskjellige individer i huset, og jeg har virkelig ikke plass til å henge opp en løen kalender til som er i hvitt glanset papir (ikke engang mulig å resirkulere) Jeg veksler mellom å la kalenderen ligge i kjøkkenvinduet før jeg kaster hele røkla når neste kalender kommer, og å klippe ut et par bilder som havner i en skuff og kaste resten. Jeg har aldri vært noen bildeperson, jeg er ikke spesielt fotogen selv, og tar lite bilder. Jeg tror det finnes fire eller fem bilder der jeg og HrMinya er i samme bildet, etter ti års samliv. Jeg har prøvd å be henne om å slutte å sende dem til jul, men jeg "må jo ha en kalender vel, og da kan jeg likegjerne få en med bilder av barna". Hjelper ikke å forklare at jeg trenger mer enn 1,5 kvadratcm å skrive på for at kalenderen skal være funksjonell, at jeg har en kalender jeg bruker, at jeg heller ville hatt bildene sendt digitalt slik at jeg kan legge dem inn i digitale album. Eller at jeg IKKE VIL HA NOE SOM HELST TIL JUL. Neida, like jævlig hvert år... Ja, jeg skjønner at hun er stolt av ungene og jeg skjønner den greia der, men jeg skjønner IKKE at hun på død og liv må kaste bort de kronene det koster å lage den kalenderen når den ikke blir satt pris på. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #58 Del Skrevet 2. oktober 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Min manns bror og kone gir oss hver eneste jul innrammede bilder av deres barn. Barna går nå på mellomtrinnet og de har alltid hatt denne tradisjonen, og vi har aldri hengt opp ett eneste bilde av de. vi har tett kontakt, omgås ca annenhver uke, om ikke oftere, så de burde fått det med seg. Vi er veldig glade i de. Jeg har også sagt det ganske tydelig, at vi har ikke bilder fremme, det er bare ikke stilen vår, og helt ærlig vet jeg om svært få hjem som henger opp bilder av nevøer og nieser, eller egne barn for den saks skyld, på veggen. De har heller ikke bilder av våre barn fremme. vi har ikke bilder av egne barn, bryllupsbilder eller noen andre bilder heller. Er det frekt av meg å ikke henge det opp? De ligger liksom bare i en eske i kjelleren... Anonymkode: 29f2b...743 Jeg får bilder av tante hver jul, en kalender med familie bilder og naken bilder av ungene wtf? 🤮 Vi er ikke nære, og jeg forstår ikke hvorfor folk gir bilde av seg i gave til andre enn mødre/bestemødre. Jeg henger det ikke opp. (Heldigvis kommer tante aldri på besøk, for jeg har fått samme kalenderen hvert år i 10-15 år. Pluss noen innrammede bilder av dåp, komf. osv. sært. Avsporing: Jeg trodde moren min var sær. Hun har aldri hatt et eneste bilde av oss barna fremme. Mens mommo syns det var kjempe koselig å ha bilder av oss barnebarna fremme. Anonymkode: dd873...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 2. oktober 2020 #59 Del Skrevet 2. oktober 2020 Folk som gir bort bilder av egne barn er folk som mener barna sine er verdens navle. Alle er like begeistret for barna som foreldrene er, for dette er jo verdens skjønneste, flinkeste og beste barn, må skjønne. Man gir en gave fordi man ønsker å gjøre noe hyggelig for et annet menneske, man har mottaker i tankene. Gir man bort bilder av egne barn har man ikke mottaker i tankene, man har seg selv. Det er bare egosentrisk og på grensen til narsissistisk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. oktober 2020 #60 Del Skrevet 2. oktober 2020 3 timer siden, Nutz skrev: Folk som gir bort bilder av egne barn er folk som mener barna sine er verdens navle. Alle er like begeistret for barna som foreldrene er, for dette er jo verdens skjønneste, flinkeste og beste barn, må skjønne. Man gir en gave fordi man ønsker å gjøre noe hyggelig for et annet menneske, man har mottaker i tankene. Gir man bort bilder av egne barn har man ikke mottaker i tankene, man har seg selv. Det er bare egosentrisk og på grensen til narsissistisk. Alle mener sine egne barn er verdens navle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå