Gå til innhold

Slutt å gi meg bilder av barnet ditt!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min manns bror og kone gir oss hver eneste jul innrammede bilder av deres barn. Barna går nå på mellomtrinnet og de har alltid hatt denne tradisjonen, og vi har aldri hengt opp ett eneste bilde av de.

vi har tett kontakt, omgås ca annenhver uke, om ikke oftere, så de burde fått det med seg. Vi er veldig glade i de. Jeg har også sagt det ganske tydelig, at vi har ikke bilder fremme, det er bare ikke stilen vår, og helt ærlig vet jeg om svært få hjem som henger opp bilder av nevøer og nieser, eller egne barn for den saks skyld, på veggen. De har heller ikke bilder av våre barn fremme. 

vi har ikke bilder av egne barn, bryllupsbilder eller noen andre bilder heller. Er det frekt av meg å ikke henge det opp? De ligger liksom bare i en eske i kjelleren...

Anonymkode: 29f2b...743

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, synes ikke det er slemt å ikke henge det opp. Dere velger selv hva dere vil ha stående fremme og ikke. Jeg personlig henger heller ikke opp bilder, men synes likevel det er koselig og få. Om du ikke synes det så kan du vel gi beskjed om det? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke frekt. Jeg har og opp igjennom tidene fått masse bilder av barn, men av venner. De havner i skuffen. har aldri hatt oppe bilder av min egen familie en gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det frekt av meg å ikke henge det opp? De ligger liksom bare i en eske i kjelleren...

Anonymkode: 29f2b...743

Det er ikke frekt av deg, bare la de ligge i esken i kjelleren. Det er du som bestemmer hva du vil ha på veggen din. De kan gi bort så mange bilder de vil, men de kan ikke forlange at du henger det opp på veggen. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si det direkte til dem. Det er ikke frekt.

Anonymkode: bf898...868

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innafor å ikke henge opp. Om det blir et plass-problem med masse innrammede bilder i en skuff, kan du ta bildene ut av rammene og heller sette i album. Så kan du gi rammene til bruktbutikk 😊

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg å printe ut, og ramme inn, en oversikt over forskjellen på "de" og "dem".
Du har tydeligvis nok veggplass.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bernardette skrev:

Anbefaler deg å printe ut, og ramme inn, en oversikt over forskjellen på "de" og "dem".
Du har tydeligvis nok veggplass.

Og stor forbokstav i starten av setningen? 😇

Anonymkode: f66ce...b86

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem gjør sånt? Vi har gitt ett innrammet bilde til hver av besteforeldrene. Å gi innrammede bilder av barna våre til noen andre hadde aldri falt meg inn. Vi har ikke bilder av egne barn i stua en gang. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fotokalender? Ga det i gave til besteforeldre og onkler/tanter i fjor da barnet vårt var 1 år. Vi bør kanskje finne på noe annet i år?

Anonymkode: a46df...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med fotokalender? Ga det i gave til besteforeldre og onkler/tanter i fjor da barnet vårt var 1 år. Vi bør kanskje finne på noe annet i år?

Anonymkode: a46df...1b1

Noen liker det, andre ikke. Kanskje lurt å spørre? Har de hengt opp den fra i fjor? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre mange som tenker "yess, nå er vi ferdig med ordentlige julegaver", og printer ut bilder av barna hver jul. Men de heldige mottakerne forventes å gi dyre gaver tilbake. 

Anonymkode: 80e43...2b9

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for all del. Men det jeg syntes er mer rart er at dere ikke har bilder av deres egne barn en gang, altså hva har dere på veggene egentlig? 

Anonymkode: ea4db...076

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, for all del. Men det jeg syntes er mer rart er at dere ikke har bilder av deres egne barn en gang, altså hva har dere på veggene egentlig? 

Trenger man bilder av egne barn på veggen? Man har jo originalene. Har du bilder av deg selv på veggen?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trenger man bilder av egne barn på veggen? Man har jo originalene. Har du bilder av deg selv på veggen?

Vi har familiebilder ja, og bilder av barna, syntes det er rart å komme inn i et hjem uten ett eneste bilde 🙄

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi har familiebilder ja, og bilder av barna, syntes det er rart å komme inn i et hjem uten ett eneste bilde 🙄

Man kan da ha bilder av annet enn seg selv. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har flere bilder av mine barn på veggen. Har også for noen måneder siden fått et tante barn. Jeg har nettopp vært å fremkalt bilder av tante barbet for å henge på veggen. Stolt tante å mor

Anonymkode: 90062...8a9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Så sterilt.

Og vi har ikke noe overdrevent. Men noen bilder av ungene fra bhg og skole :)

Anonymkode: b020d...c50

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med TS. 

Å gi innrammede bilder av barna sine til slektninger er en uting (ser her bortsett ifra besteforeldre og oldeforeldre). 

Jeg kjenner absolutt ingen som har innrammede bilder av andres barn på veggen. igjen: Unntak for eldre, veldig nære slektninger. De som er ca. 70+, har også ofte en helt annen interiørstil enn dem som er yngre. I gamle dager var det mer vanlig med å ha masse bilder av familien på veggene og rundt omkring i stua. Det er ikke vanlig nå. 

De gangene jeg har fått sånt i gave, har jeg satt det på kontoen for "en gave der giverne tydeligvis har valgt en (for dem) praktisk løsning, helt uten å tenke på mottaker". Det er ingen personlig omtanke bak en slik gave. Alle som har vært hjemme hos oss, vet at vi ikke har innrammede barnebilder på veggene. 

Det var en her som skrev at man kan jo plukke av rammene og sette fotoene inn i fotoalbum? Vel, dette er 2020. Få av oss driver med gammeldagse fotoalbum. 

Det holder lenge at man innimellom sender familien noen bilder av barna i lukkede grupper på SoMe. 

Anonymkode: 8c74d...916

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...