Gå til innhold

Er man slem om man sier nei til vikariat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med tanke på arbeidet der er å finne noen til å ta det. Føler meg vanskelig siden jeg bor nærme, samtidig har jeg annen jobb.

Hva er erfaringer til både ansatte i lignende situasjon og ledere som må mase rundt etter vikar?

Anonymkode: f5909...9f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener: Du har blitt tilbudt et vikariat, men har fast jobb et annet sted? 

Det er selvsagt ikke dårlig gjort å takke nei i den situasjonen.  

• Liker 2
Skrevet

19 minutter siden, Ullvott skrev:

Ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener: Du har blitt tilbudt et vikariat, men har fast jobb et annet sted? 

Det er selvsagt ikke dårlig gjort å takke nei i den situasjonen.  

Ts her: Jeg har en liten deltidsjobb pluss hovedjobb som tilsammen utgjør litt over 100%. Vikariatet er i deltidsjobben. Har hatt en mnds vikariat men takket nei til en mnd til.  Den er bare på ca 18%, så er derfor jeg får litt dårlig samvittighet:/ føler jeg gjør meg vanskelig 

Anonymkode: f5909...9f5

Skrevet

Viss du har full jobb allereie så er det vel god unnskyldning til å takke nei til vidare vikariat.

Anonymkode: 14e1b...4c8

Skrevet

Slik jeg ser det er en så liten stillingsprosent uinteressant og det anbefaler jeg deg å si rett ut på en saklig og nøytral måte. Spør høflig om arbeidsgiver kan komme med et bedre tilbud. 

Anonymkode: 194d6...5b4

Skrevet

Bare vær tydelig på at stillingsprosenten er for liten - hvis du mener det er grunnen til at du ikke ønsker den, til at det blir aktuelt. Nei, du skal ikke ha dårlig samvittighet, arbeidslivet i dag tar ingen hensyn til deg, så du kan heller ikke ta så mange hensyn. 

Anonymkode: 001f1...eb7

Skrevet

Spørsmålet er om du ønsker de jobben i det hele tatt? Uansett sier du bare ja til noe du går med på. 

Anonymkode: 04f38...3dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...