AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Skrevet 1. oktober 2020 Hei! Jeg lurer litt på hva en bacon skive er i kcal? +/- ? jeg pleier å steke de i ovn, så legge på kjøkken papir .. men når det stekes forsvinner en del av fettet? Anonymkode: cf874...571
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg spiser ikke bacon. Men sjekk på bakken kcal. innhold pr. 100g. Og regn ut i fra mengden med bacon i pakken. Når det stekes mister det fett. Men det er ikke sunt. Tipper 50-60kcal pr. stekte skive kanskje? Hadde runda det opp til 100kcal selv. Hvis jeg skulle vært nazi en periode. Anonymkode: bdd2c...7ed 1
Gjest Albbas Skrevet 1. oktober 2020 #3 Skrevet 1. oktober 2020 I følge Lifesum er det ca 45 kcal. Hvordan Lifesum "vet" det er jeg usikker på, det er jo veldig vanskelig å vite hvor mye fett som smelter vekk.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #4 Skrevet 1. oktober 2020 Takk for svar Anonymkode: cf874...571
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #5 Skrevet 2. oktober 2020 Bacon varierer mellom 250kcal og 360kcal pr 100g, noen har tynne skiver, andre har tykke skiver... Og Go & mager bacon er helt nede i 160kcal pr 100 g. Så du må se selv hvor mange kcal det er i baconvarianter du selv bruker, og hvor mange skiver det er pr pakke/100g, og regne ut derfra. Anonymkode: 1573f...4a9
Lisa Rowe Skrevet 2. oktober 2020 #6 Skrevet 2. oktober 2020 Ulike typer bacon har et ulikt næringsinnhold. Sjekk på pakken du kjøpte. Om du ikke kan veie så kan du sjekke hvor mange gram det er i en pakke, og dele det på antallet baconskiver i hele pakken.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #7 Skrevet 2. oktober 2020 Det er et par uhyggelige greier her. Du er opptatt av kaloriinnhold, men har verken vekt, regneferdigheter eller oppslagsmuligheter. Du tar vekk fettet, som er både deilig og sunt, og det som gjør at vi velger bacon istedenfor feks kokt skinke. Anonymkode: 68be6...1ea 1
Gjest Albbas Skrevet 2. oktober 2020 #8 Skrevet 2. oktober 2020 1 hour ago, Lisa Rowe said: Ulike typer bacon har et ulikt næringsinnhold. Sjekk på pakken du kjøpte. Om du ikke kan veie så kan du sjekke hvor mange gram det er i en pakke, og dele det på antallet baconskiver i hele pakken. Men dette vil ikke gi ts riktig svar, fordi mye av fettet renner av, og dermed er det færre kalorier.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #9 Skrevet 2. oktober 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er et par uhyggelige greier her. Du er opptatt av kaloriinnhold, men har verken vekt, regneferdigheter eller oppslagsmuligheter. Du tar vekk fettet, som er både deilig og sunt, og det som gjør at vi velger bacon istedenfor feks kokt skinke. Anonymkode: 68be6...1ea Hæ? Jeg har 2 kjøkken vekter til opplysning, regne frem til svar kan jeg også tror du jeg bare skal spise bacon? Merkelig at jeg ikke lurer på kcal på resten av måltidet da.. hvis du leser en gang til så lurer jeg på ca svar, ja jeg vet bacon varierer veldig, men igjen ikke så mye fra de som er «standard». Når man regner etter innholdsfortegnelse så blir svaret feil likevel da mye av fettet renner av (men man burde regne etter den for å være helt «sikker») jeg ble nyskjerrig på hvordan andre ser på det Det deilige bacon fettet kan du ha for deg selv jeg foretrekker fettkilder som avokado, fet fisk, oliven olje og nøtter 😉 Anonymkode: cf874...571
Lisa Rowe Skrevet 2. oktober 2020 #10 Skrevet 2. oktober 2020 4 timer siden, Albbas skrev: Men dette vil ikke gi ts riktig svar, fordi mye av fettet renner av, og dermed er det færre kalorier. Blir vel nærmest umulig å skulle finne ut av næringsinnholdet i det tilfellet da? Jeg forholder meg til næringsinnhold per 100g som står på pakken. Å tørke av litt av fettet vil neppe utgjøre en veldig stor forskjell, da er det vel heller bedre å kjøpe kalkun- eller kyllingbacon.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #11 Skrevet 2. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Jeg har 2 kjøkken vekter til opplysning, regne frem til svar kan jeg også tror du jeg bare skal spise bacon? Merkelig at jeg ikke lurer på kcal på resten av måltidet da.. hvis du leser en gang til så lurer jeg på ca svar, ja jeg vet bacon varierer veldig, men igjen ikke så mye fra de som er «standard». Når man regner etter innholdsfortegnelse så blir svaret feil likevel da mye av fettet renner av (men man burde regne etter den for å være helt «sikker») jeg ble nyskjerrig på hvordan andre ser på det Det deilige bacon fettet kan du ha for deg selv jeg foretrekker fettkilder som avokado, fet fisk, oliven olje og nøtter 😉 Anonymkode: cf874...571 Hvorfor spise bacon hvis man er redd for baconfett? Anonymkode: ba752...9c9 2
Gjest Albbas Skrevet 2. oktober 2020 #12 Skrevet 2. oktober 2020 2 hours ago, Lisa Rowe said: Blir vel nærmest umulig å skulle finne ut av næringsinnholdet i det tilfellet da? Jeg forholder meg til næringsinnhold per 100g som står på pakken. Å tørke av litt av fettet vil neppe utgjøre en veldig stor forskjell, da er det vel heller bedre å kjøpe kalkun- eller kyllingbacon. Det utgjør en forskjell, man tørker ikke bare av fettet med tørkepapir, det smelter jo og renner av. Har du ikke sett hvor mye fett som ligger igjen i panna etter du steker vanlig bacon? Noen bruker jo det fettet også og da er det riktig å telle kalorier utifra pakken, men lar man fettet bli igjen kan man unne seg mer. Ser med googling at nesten alle er enige om ca 45 kcal per vanlige skive bacon. Kalkunbacon smaker jo ikke som ekte bacon, liker man det ikke er det bedre å gå for ekte vare, eller begrense seg. Det er rom for litt ekte bacon selv om man er på slankeren altså.
Gjest Albbas Skrevet 2. oktober 2020 #13 Skrevet 2. oktober 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor spise bacon hvis man er redd for baconfett? Anonymkode: ba752...9c9 At man teller kalorier betyr jo ikke at man er redd baconfett. Det er faktisk ikke alle som liker å helle baconfettet tilbake på baconet men foretrekker at det blir igjen i panna. Det er jo fortsatt noe fett igjen, alt smelter ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå