Gå til innhold

Blir det babyboom i desember - januar tror dere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mars-april  ble jo Norge korona stengt, og de som kunne ble sendt hjem på hjemmekontor , permittert eller måtte være hjemme med barn.
Tror dere all tiden hjemme har ført til mer sex/unnfangelser 🙈? Med påfølgende termin desember/januar ? noen som et gravid med en «hjemmekontor» baby akkurat nå? 

når barnehagene ble stengt ble jeg gående hjemme med vilter 1,5 åring og baby og kolikkbaby på 3 mnd. Verken sex eller flere barn fristet i den hektiske tiden der. Kan jo godt hende flere følte der samme 😊 

Anonymkode: 6cb7d...ff5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det. Jeg prøvde å bli gravid før koronaviruset brøt ut, samme dag som nedstengelsen av landet bestemte jeg meg for å utsette prøvingen. På det tidspunktet var det jo veldig stor usikkerhet, og man ønsker jo ikke å være gravid i en slik situasjon. 2 dager etter fikk jeg en positiv test... 

Har kun vært ulemper med å gå gravid under korona:

-bekymret for økonomi dersom en av oss blir permitert 

-bekymret for eventuelle senvirkninger dersom man blir smittet som gravid 

-bekymret for den nyfødte skal bli smittet med koronavirus 

-dårligere oppfølgning ifbm svangerskapet 

-risiko for å måtte føde alene

Anonymkode: 1ab9f...c68

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det blir vel i så fall bare førstefødte :ler:

Mitt inntrykk er at de med barn fra før hadde mer enn nok med dem da alt var stengt.

Jeg vet også om de som har satt det litt på vent, alt føltes så usikkert i starten der, man vil vel kanskje ikke sette et barn til verden midt i en pandemi hvor ingen vet hvordan det ser ut om ni måneder og folk mister jobben og diverse.

Vil vel tro det blir noen barn av at man har mer tid til sex, da.

Men mer troen på skilsmisseboom, sett tre ekteskap ryke til nå..

Endret av Cuntzilla
  • Liker 7
Skrevet

Mars-april trur jeg heller.... Verden gikk ikke under allikevel, men "ingenting" annet skjer.

Anonymkode: 52f73...605

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det kan bli en liten økning, men tror også veldig mange har vært så usikre på situasjonen at det ikke har blitt barn. Og som nevnt, vi som har små fra før har nok ikke hatt lyst på flere akkurat nå. 😅

Anonymkode: 6ea96...5ff

• Liker 1
Skrevet

Nei tror egentlig ikke det. Tror mange som ønsket heller avventet noe pga situasjonen. Økonomi, tap av arbeidsplasser, belastet helsevesen og kutt/begrensninger i svangerskapsomsorgen og fødetilbud har vært store grunner til å vente.

Anonymkode: 0c2fb...261

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal ligge rundt med hele Norge for å spre mitt avkom.😉

Skrevet

Keg skjønner ikke hvorfor det evt skulle bli babyboom. Straks covid var et faktum la vi prøvingen på hylla. En usikler akremmende tid for alle. Hvorfor skulle noen ønske å bli gravid midt i stormen?🤔 virker veldig uansvarlig.

Anonymkode: 5583a...d9f

• Liker 1
Skrevet

Vi venter baby i januar 🥰 vi har en på fire. Syns det var så koselig å være hjemme med barn og mann. Det skal sies at jeg hater jobben min. Så å gå hjemme når det stengte var for meg en etterlengtet ferie kan man si. Jeg var glad og fornøyd og mindre stresset, og dermed også litt mer kos med mannen. Happy good times 😂 og nå baby på vei.

Anonymkode: d61a9...037

• Liker 4
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Keg skjønner ikke hvorfor det evt skulle bli babyboom. Straks covid var et faktum la vi prøvingen på hylla. En usikler akremmende tid for alle. Hvorfor skulle noen ønske å bli gravid midt i stormen?🤔 virker veldig uansvarlig.

Nå ble jeg gravid i januar (termin om få dager) så jeg forutså ikke akkurat at det skulle bli en pandemi i svangerskapet mitt. Men det har da ikke vært noe problem å være gravid nå? Visste at jeg ikke mistet jobben, verken jeg eller noen jeg kjenner har hatt korona. Hadde ikke lyst å bli smittet såklart og har tatt de forholdsregler jeg får tatt, men går ikke rundt og er redd akkurat. 

Anonymkode: 07ee5...0ca

Skrevet

Jeg tror ikke det. Er med i en termingruppe på Facebook fra en sommermåned i  2019 med over 1000 medlemmer, mens termingruppen for vårmåneden i 2021 kun har flere hundre færre medlemmer. 

Anonymkode: b0ff5...a52

Skrevet

Nei, tvert imot. Sikkert flere som utsatte graviditetsplanene i vår på grunn av korona.  Kanskje babyboom sommeren 2021? 

Anonymkode: e3cfb...631

• Liker 1
Skrevet

Har inntrykk av (men ikke noe belegg for) at den effekten er littegrann forsinket- at det er mange mars/april/maibarn på gang:) Kjenner 4 eller 5 som er gravide nå + meg selv, hvilket jo er flere enn jeg er vant til er gravide av gangen ihvertfall, men alle venter vårbarn, 2 i mars, 2 i april og 1 i mai:)

Anonymkode: c1904...5f2

• Liker 1
Skrevet

Tja... jeg veit iallfall om fem stykker som får barn i desember og januar. To veit jeg hadde prøvd en stund, to av dem veit jeg var uhell, men den siste veit jeg ikke 🤷🏻‍♀️ 
Selv skal jeg ha i februar. Også er resultat av korona, da vi satt i karantene i rundt tre uker da hun ble lagd 😂

Anonymkode: 4773e...598

• Liker 3
Skrevet

Er gravid med termin i april. Vi prøvde i sommer da koronaen roet seg kraftig ned, selv om vi visste at det kunne blomstre opp. Hittil har det gått greit. Får god oppfølging hos lege og sykehus, men JM-tjenesten i kommunen er svekket pga covid-19. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er gravid med vår første og har termin i januar. Så vi har korona baby! 

Anonymkode: ac765...08f

• Liker 2
Skrevet

Hvis det blir en babyboom i 2021 så er det egentlig bare bra for Norge. Sånn sett har pandemien da ført til befolkningsvekst, istedenfor stagnerende fødselstall (som vi har hatt hittil), samtidig som antall premature fødsler gikk kraftig ned under lockdown. Fødende ble rett og slett tvungen til å ta det rolig. 

Anonymkode: 0c2fb...261

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mars-april trur jeg heller.... Verden gikk ikke under allikevel, men "ingenting" annet skjer.

Anonymkode: 52f73...605

Jeg har termin mars/april. Var ikke planlagt.

Anonymkode: 3b884...e2d

Skrevet

Vet om to stk som får barn rundt januar :) En av dem var en "woops", andre var svært planlagt (ikke fordi Norge stengte ned, men pågående forsøk om å få barn). 

Anonymkode: 0a585...404

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Kan jeg spørre hvorfor? Jeg har utsatt prøving til sommeren, men det har ingenting med covid å gjøre, men orket ikke så tette barn. Har virkelig prøvd, men skjønner ikke helt at det er så ille, selv om jeg ser at mange skriver det 

Anonymkode: 6ea96...5ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...