Gå til innhold

Monogrammer

Gjest Sunflower

Anbefalte innlegg

Gjest Sunflower

Fikk plutselig lyst til å lage et monogram i anledning vårt bryllup. Finnes det noen eksperter i dette forumet som kan fortelle meg hvordan man lager slike selv?

Har forstått at photoshop er et fint program å designe slike monogrammer i, men har ikke peiling på hvordan jeg bruker dette programmet (Samboeren min har akkurat installert dette)

Venter spent på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.. vanskelig å forklare hvordan man skal bruke Photoshop.. det er vel best å bare sette seg ned å prøve seg frem litt. Ideelt sett ville jeg brukt Illustrator til å lage monogram i da.. hva er initialene dere skal bruke? icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har selv brukt Photoshop, i kombinasjon med Corel Draw, for å lage et pent monogrammet til vårt bryllup. Dersom du ikke har erfaring med dette programmet fra før anbefaler jeg deg imidlertid ikke å bruke dette. Photoshop er et avansert bilderedigeringsprogram som krever god grafisk kunnskap og erfaring for å få et vakkert resultat. Jeg er selv grafisk designer og bruker programmet mye både i arbeid og privat.

Dersom du har liten eller ingen kunnskap/erfaring i grafiske programmer anbefaler jeg deg heller å begynne på mindre krevende programmer som eksempelvis PowerPoint. Med litt øvelse så kan en få til mange vakre monogrammer - selv i et så enkelt program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower

Til 08. juni 2002: Vi kunne tenke oss et monogram med forbokstavene i navnene våre, K og F, i litt "snirklete, gammeldags" skrifttype (uten at det blir FOR pompøst) muligens vendt speilvendt fra hverandre, eller knyttet sammen med et hjerte (a la monogrammet til Märtha og Ari).

Akkurat nå føles det som om jeg har 10 tommeltotter, og jeg som vanligvis er nokså kreativ, men altså ikke på photoshop og lignende, har jeg skjønt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et kjempenydelig monogram som faren til samboeren har laget til oss. Kontakt en grafiker, de ordner sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...