gobbledigook Skrevet 1. oktober 2020 #21 Del Skrevet 1. oktober 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det "nøkternt" å kjøpe seg jakke to ganger i året? To ganger i tiåret er nøkternt. To ganger i året er ren ressurssløsing. Anonymkode: 24b55...13d Det står jo to ganger i tiåret... 😛 Men bra du kjøpte jakken OP! Jeg er for glad i jakker til å forplikte meg til én (og man trenger ikke en veldig varm og god jakke her i Bergen) men kunne gjort det samme om jeg hadde bodd et sted med kaldere vinter og ville brukt den samme jakken hvert år. Endret 1. oktober 2020 av gobbledigook 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #22 Del Skrevet 1. oktober 2020 Helt klart at du kan unne deg den jakka, jeg regner med det er brukt materialer av høy kvalitet og at den vil holde i hvertfall 10 sesonger. Ps et lite tips, jeg kjøpte min til ca samme pris på tilbud på black friday (da kan du kanskje spare et par tusenlapper slik som meg, det er jo ikke så lenge til). Anonymkode: d66a8...fdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #23 Del Skrevet 1. oktober 2020 Jeg hadde ikke tatt meg råd nå, men om jeg hadde hatt mulighet så hadde jeg gjort det. De fleste av klærne mine kjøper jeg ikke i det hele tatt, jeg har gått mye på gratisbutikken som finnes i mitt hjem-område, og jeg har plukket opp mye klær helt tilfeldig. Har kjøpt kanskje to-tre nye klesplagg i året de siste årene, og har kjøpt kun et par med sko siste år. Anonymkode: 4f44e...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #24 Del Skrevet 1. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en ganske nøktern person, som handler jakke to ganger i tiåret. Vært på jakkejakt nå og fant drømmejakken - og da jeg så på prislappen kostet den 6000. Er det en helt vanlig pris på en flott vinterjakke? Føler jeg har bodd under en stein de siste årene når det kommer til klær og mote. Kunne du brukt 6000 på ei jakke? Anonymkode: fef95...564 Enig med de som sier at ny jakke to ganger i året ikke akkurat er definisjonen på å være nøktern i klesveien. Og nei, jeg kunne ikke brukt 6000 på en jakke. 2000 kanskje, til nød 3000, men det er absolutt maks. Jeg lærer ungene mine at de ikke skal være for opptatt av klær og ønske seg dyre ting hele tiden, da må jeg nesten leve etter samme prinsippet selv. Anonymkode: b7be5...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sam3 Skrevet 1. oktober 2020 #25 Del Skrevet 1. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Helt klart at du kan unne deg den jakka, jeg regner med det er brukt materialer av høy kvalitet og at den vil holde i hvertfall 10 sesonger. Ps et lite tips, jeg kjøpte min til ca samme pris på tilbud på black friday (da kan du kanskje spare et par tusenlapper slik som meg, det er jo ikke så lenge til). Anonymkode: d66a8...fdf Glem "black friday"osv. Kjøp vinterklær i mars og april. Sommerklær kjøper man i august eller september. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #26 Del Skrevet 1. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig med de som sier at ny jakke to ganger i året ikke akkurat er definisjonen på å være nøktern i klesveien. Og nei, jeg kunne ikke brukt 6000 på en jakke. 2000 kanskje, til nød 3000, men det er absolutt maks. Jeg lærer ungene mine at de ikke skal være for opptatt av klær og ønske seg dyre ting hele tiden, da må jeg nesten leve etter samme prinsippet selv. Anonymkode: b7be5...296 Ser nå at det står tiåret Og det er absolutt nøkternt, TS! Likevel, 6000 er over grensa for meg og helt uaktuelt, men det er jo mange i tråden som mener noe annet. Anonymkode: b7be5...296 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljerød Skrevet 1. oktober 2020 #27 Del Skrevet 1. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er en ganske nøktern person, som handler jakke to ganger i tiåret. Vært på jakkejakt nå og fant drømmejakken - og da jeg så på prislappen kostet den 6000. Er det en helt vanlig pris på en flott vinterjakke? Føler jeg har bodd under en stein de siste årene når det kommer til klær og mote. Kunne du brukt 6000 på ei jakke? Anonymkode: fef95...564 Ja, absolutt hvis jakken var laget av kvalitetsmaterialer og feks. var fylt med dun. Jeg har selv kun dyre vinterjakker, og bytter dem da heller ikke ut mer enn hvert 6. år maks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #28 Del Skrevet 1. oktober 2020 Jeg ønsket meg grønn en vinterjakke fra Fleischer couture I fjor vinter. Men 8000 kr hadde jeg bare ikke. Så fant jeg jakken til halv pris hos Høyer outlet, og da ble det jakke på meg til 4000 😊 kanskje jakken du vil ha finnes der, TS? Og til de som mener at det er for mye penger for en vinterjakke: det koster faktisk så mye for en skikkelig vinterjakke i god kvalitet! Går man for en billigere variant vil man se at både utseende og funksjon falmer ganske fort. Man får ALDRI en ordentlig god vinterjakke i skikkelig kvalitet til noe særlig rimeligere pris. Anonymkode: f6295...d89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #29 Del Skrevet 1. oktober 2020 Kjøpte en til 8000 for 15 år siden og den er like fin. Er jakken tidløs og perfekt så ville jeg gjort det. Selv om det ikke alltid stemmer så er min erfaring at dyre jakker varer lengre og er varmere noe som er viktig når man velger vinterjakke. Anonymkode: c91db...36f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #30 Del Skrevet 1. oktober 2020 Nei. Jeg blir så lei av å gå med den samme jakka hele vinteren at jeg holder på å bli sprø, så jeg kjøper heller fler som er litt billigere. Anonymkode: 189df...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #31 Del Skrevet 1. oktober 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får ALDRI en ordentlig god vinterjakke i skikkelig kvalitet til noe særlig rimeligere pris. Anonymkode: f6295...d89 Det er ikke spesielt vanskelig å finne en god vinterjakke, med god kvalitet, til 1/3 av prisen ts spør om. Noe særlig under 2000 er vanskelig å gå hvis man er ute etter kvalitet, men at man ALDRI finner en god jakke under 6000 er ikke sant. Anonymkode: f1a3c...557 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #32 Del Skrevet 1. oktober 2020 Jeg har nokså god råd, men er opptatt av å leve relativt miljøvennlig. Sist jeg kjøpte ny ytterjakke var i 2008. Det er en dunjakke som jeg har brukt hver vinter siden. Behandler den pent, så den holder seg godt. Har en penkåpe som jeg bruker når jeg skal i selskap, den ble kjøpt i 1983, og ser fremdeles ny ut. Hvis man kjøper kvalitet og behandler tingene sine med varsomhet, holder de mye lenger. Ikke kjøp billig drit som er produsert av slaver i Asia. Det er miljøsvineri og egentlig en forbrytelse mot menneskeheten. Støtt opp om de produsentene som behandler arbeiderne sine ordentlig og gir dem en rettferdig lønn. Det handler om å være et godt medmenneske. Anonymkode: 29757...cfd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nnilm Skrevet 1. oktober 2020 #33 Del Skrevet 1. oktober 2020 Ja, har du råd til det så kjør på. Jeg fikk en til 10 en jul og den har jeg brukt hver vinter i mange år, den er fortsatt like fin som ny og har mange år igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #34 Del Skrevet 1. oktober 2020 Ja, kunne brukt 6000 på ei god vinterjakke. Den jeg har kostet kr 5500, og kjøpte den til 4100 på salg. Hadde gitt 5500 om den ikke kom på salg også. Varm og vanntett vinterjakke er et krav fra meg. Kan jeg spørre hvilken jakke dette er? Ble litt nysgjerrig bare.☺️ Anonymkode: 1a338...a70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dankert Skrevet 1. oktober 2020 #35 Del Skrevet 1. oktober 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er en ganske nøktern person, som handler jakke to ganger i tiåret. Vært på jakkejakt nå og fant drømmejakken - og da jeg så på prislappen kostet den 6000. Er det en helt vanlig pris på en flott vinterjakke? Føler jeg har bodd under en stein de siste årene når det kommer til klær og mote. Kunne du brukt 6000 på ei jakke? Anonymkode: fef95...564 Nei, det hadde jeg ikke gjort. Men har du råd og syntes det er verdt det, kjør på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #36 Del Skrevet 1. oktober 2020 Så klart er det greit! Det eneste det står på, er økonomien din. Selv hadde jeg ikke hatt råd til å kjøpe to jakker til den prisen i året, så jakker til 6000 må være tidløs og slitesterk her i huset. Anonymkode: 2f307...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 1. oktober 2020 #37 Del Skrevet 1. oktober 2020 Hvis du har 6000 kroner å kjøpe en jakke for, ikke ikke trenger å gå sulten eller ikke klare å betale strømregningen hvis du kjøper den, så er det selvfølgelig ikke for dyrt... Det er jo egentlig helt umulig å svare på om det er greit å bruke så og så mye penger på noe når man ikke har peiling på økonomien til vedkommende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #38 Del Skrevet 1. oktober 2020 6000 er jo faktisk ikke så ille i dag, gitt at den er av kvalitet og skal brukes i mange år fremover. Jeg kjøpte en CG-parkas tilbake i 2012 som jeg fremdeles bruker i dag. Tilsvarende jakke koster over 10 000 idag 😳 Anonymkode: 2ba42...147 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #39 Del Skrevet 1. oktober 2020 Sist jeg kjøpte meg vinterjakke var i 2011, den dyreste jakka jeg noensinne hadde kjøpt til 4000kr. Men hvis man deler den på antall år den er brukt, så ble den jo ganske billig. Den holder nok noen år til også. Så ja, jeg mener det er verdt å investere i kvalitet hvis det er en jakke du kan bruke mye. Billig-jakker holder jo bare 1-2 sesonger, så det er jo egentlig dyrere. Anonymkode: ba1d3...475 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 1. oktober 2020 #40 Del Skrevet 1. oktober 2020 Jeg kjøpte en vinterjakke for rundt 6-7 år siden til 4000kr, den gang var det mye penger for meg, så tenkte mye fram og tilbake. Men jakken er like fin enda, så den skal jeg bruke i år også. Bedre å kjøpe en dyr jakke du blir fornøyd med, som du kan ha i mange år, istedenfor å kjøpe en billig jakke du ikke blir like fornøyd med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå