Gå til innhold

Hva kan jeg bruke gammelt sengetøy til?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en del gammelt sengetøy og noen hullete stretchlaken som jeg lurte på å bruke til noe. 

Deler av dynetrekkene tenkte jeg å sy om til sengetøy til kommende baby. Men hva kan jeg bruke resten til?

Anonymkode: 82afa...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hekle gulvtepper 😊 Klippe filler som kan brukes for å lage kul effekt hvis du maler. 

Anonymkode: 966b1...610

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FB-eksempel på kjempefin fillerye! :nigo:  (BreivikDesign)

21151759_1635930069790732_88413147855556

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippe opp til klutestørrelse, og ha de og ei vannflaske med i stellebagen til baby. Fukt de med vann fra vannflaske og kast etterpå istedenfor å bruke engangskluter. Strecthlaken er perfekt til det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, rampeguri skrev:

Klippe opp til klutestørrelse, og ha de og ei vannflaske med i stellebagen til baby. Fukt de med vann fra vannflaske og kast etterpå istedenfor å bruke engangskluter. Strecthlaken er perfekt til det :) 

Kan de ikke tas med hjem og vaskes? Vurderer tøybleier fra før, så å ta med skittent hjem vil ikke være noe problem. Virker bare litt dumt å skulle bruke hver klut én gang før de kastes. 

Men jeg kan kanskje dele de opp i gulpeklutstørrelse også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan de ikke tas med hjem og vaskes? Vurderer tøybleier fra før, så å ta med skittent hjem vil ikke være noe problem. Virker bare litt dumt å skulle bruke hver klut én gang før de kastes. 

Men jeg kan kanskje dele de opp i gulpeklutstørrelse også?

Så klart de kan tas med hjem for å vaskes også, tenkte i utgangspunktet som alternativ til engangsservietter. Kommer jo også litt an på hvor møkkete den er - om det er en skikkelig møkkableie kan det være like greit å hive den.Er det et utslitt laken så har det jo på en måte gjort god nytte allerede.  Er perfekte å ha i gulpeklutstørrelse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rampeguri skrev:

Så klart de kan tas med hjem for å vaskes også, tenkte i utgangspunktet som alternativ til engangsservietter. Kommer jo også litt an på hvor møkkete den er - om det er en skikkelig møkkableie kan det være like greit å hive den.Er det et utslitt laken så har det jo på en måte gjort god nytte allerede.  Er perfekte å ha i gulpeklutstørrelse også.

Takk, det var et godt tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å ha,slikt liggende og klippe av stykker når jeg skal pusse sko, rense sykkelkjede, pusse møbler med olje, ferske malingsdråper under maling etc. Bare å kaste etterpå.

Anonymkode: 58346...938

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samme ånd som ab ... 938: Pussing av vindu og speil i stedet for papir eller mikrofiber. 

Hvis du liker å sy enten for hånd eller maskin - hva med quilt/lappeteppe? Det trenger jo ikke å være med et super-intrikat mønster. 

Og skulle du ende opp med små stoffrester, så kan de brukes som bomullpads til sminkefjerning og slikt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...