AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Skrevet 1. oktober 2020 Engangs, i bomull eller ull? Eller utgjør det ingen forskjell? Det må vel bli den av de som puster best? Anonymkode: 31a7f...7d8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2 Skrevet 1. oktober 2020 Sikkert engangs da disse kastes etterpå. Det viktigste er nok å bytte / vaske ofte, det skal ikke gå mer enn 3 timer før du skifter munnbind. Anonymkode: 1cfdd...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #3 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg tror det beste er å unngå flest mulig situasjoner der du må ha på munnbind. Det blir varmt, fuktig og klamt der inne uansett. Jeg merker tydelig forverring på min ellers fine hud når jeg har brukt munnbind 😭 Droppet derfor kollektivtransport og trange folkemengder. Anonymkode: 19060...6e3 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #4 Skrevet 1. oktober 2020 Ull puster best, så tåler du det, vil det fungere best. Jeg får utslett av ull, så jeg ser ikke ut... Bomull blir for varmt, men fungerer kanskje godt når kulda setter inn. Jeg unngår flest mulig situasjoner hvor munnbind må brukes, og så betaler jeg heller ekstra for engangs (dyrere i lengden). Anonymkode: a2bcb...83d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #5 Skrevet 1. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikkert engangs da disse kastes etterpå. Det viktigste er nok å bytte / vaske ofte, det skal ikke gå mer enn 3 timer før du skifter munnbind. Anonymkode: 1cfdd...bc4 Du kan bruke et munnbind i maks fire timer og selvsagt skal du unngå å ta på det og vaske hender/bruke antibac før du tar på munnbindet og etter at du har tatt det av. Var på en lang reise nylig og brukte det samme munnbindet i seks timer, unngikk å ta på det og fikk ikke noen kviser etter dette, men ja, ikke bruk det mer enn fire timer. Anonymkode: 5688f...05a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #6 Skrevet 1. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan bruke et munnbind i maks fire timer og selvsagt skal du unngå å ta på det og vaske hender/bruke antibac før du tar på munnbindet og etter at du har tatt det av. Var på en lang reise nylig og brukte det samme munnbindet i seks timer, unngikk å ta på det og fikk ikke noen kviser etter dette, men ja, ikke bruk det mer enn fire timer. Anonymkode: 5688f...05a Mange får kviser av munnbind selv om du er heldig og ikke får det 🙂 Anonymkode: 19060...6e3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #7 Skrevet 1. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mange får kviser av munnbind selv om du er heldig og ikke får det 🙂 Anonymkode: 19060...6e3 Jeg får sikkert kviser jeg også, men dette var et engangstilfelle, men jeg vet at man kan bruke et munnbind i fire timer og for min del er det bare engansbind som er aktuelt, da det er mer hygienisk og det er lettere å være hygienisk med det også. Anonymkode: 5688f...05a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #8 Skrevet 1. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det beste er å unngå flest mulig situasjoner der du må ha på munnbind. Det blir varmt, fuktig og klamt der inne uansett. Jeg merker tydelig forverring på min ellers fine hud når jeg har brukt munnbind 😭 Droppet derfor kollektivtransport og trange folkemengder. Anonymkode: 19060...6e3 Det blir ikke fuktig og klamt med engang, det blir først klamt og fuktig etter å ha brukt det i noen timer. Å ta en busstur eller togtur med munnbind burde ikke være noe problem. Ellers må man bare se det an. Jeg får kviser som de fleste, men har ikke fått kviser etter å ha brukt en del munnbind, eneste var når jeg brukte samme munnbind 6 timer. Anonymkode: 5688f...05a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #9 Skrevet 1. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir ikke fuktig og klamt med engang, det blir først klamt og fuktig etter å ha brukt det i noen timer. Å ta en busstur eller togtur med munnbind burde ikke være noe problem. Ellers må man bare se det an. Jeg får kviser som de fleste, men har ikke fått kviser etter å ha brukt en del munnbind, eneste var når jeg brukte samme munnbind 6 timer. Anonymkode: 5688f...05a Det er jeg helt uenig i. Mange flere faktorer enn tid spiller nok inn. Feks temperaturen og luftfuktigheten der man har på munnbindet. Eller hvor varm man er i kroppen i utgangspunktet. Jeg blir varm og klam av å bruke (engangs)munnbind på en 15-20 minutters trikketur. Kutter derfor nå ut å reise kollektivt. Anonymkode: 19060...6e3 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #10 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg har munnbind i silke (fra Wolford), det har vært mye bedre for huden enn de i bomull. Mye mer behagelig å ha på også. Anonymkode: ed736...6e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå