AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Skrevet 1. oktober 2020 Stripet håret lyst hos frisør før sommeren, men er nå blitt skikkelig ettervekst. Er naturlig brunette. Vurderer nå å farge det selv, en bruntone som ligner min egen. Pga økonomi vil jeg ikke til frisør. Kan dette gå bra? Anonymkode: 4418f...389
Flamegirl Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg hadde akkurat samme problematikk som deg nettopp. Fikk skikkelig ettervekst og ble stressa. Det jeg gjorde var å dra til en lærling (billigere) og ba om en minicolor. Da la de over en farge som lignet min egen, og alt ble jevnet ut. Så forsvinner det jo litt hver gang man vasker håret, men for min del var det ikke synlig lysere før jeg var på åttende vask. Dette er en måned siden, og nå sitter fargen fortsatt i, svakt, men etterveksten synes ikke. Så ikke vet jeg hvorfor det fungerte. Men samtidig så er det en forskjell her, og det er at jeg er blond, og du er brunette. Så kanskje dette ikke er løsningen for deg? Jeg er ikke ekspert, så kanskje du bør høre med en frisør. Skader ikke å stikke innom for å høre hva de tenker. Hvis du absolutt må farge håret hjemme er det i hvert fall tre regler som gjelder: 1. Hvis du står og ser på to pakker og ikke klarer å bestemme deg, ta den lyseste. Fargene, særlig brunfargene, blir mye mørkere enn man tror. 2. Ikke se på dama på pakka, men se på tallet. 1 er sort, som i kullsort. 3. Se på tallet etter kommaet. Jeg er for eksempel el 8.01. Det er mellomblond med kalde toner. Du må passe deg for å ikke ha feil tall, da kan du ende opp med rødt hår når du ville ha brunt. Kan godt hende du vet alt dette, men jeg skulle ønske jeg visste det for noen år siden før jeg gikk på noen skikkelig dyre smeller! Og kanskje noen andre trenger å lese dette. Fargeskalaen: 1 = sort 2 = mørkebrunt/brunsort 3 = mørkebrunt 4 = brunt 5 = mellombrunt 6 = mørk blondt 7 = mellomblondt 8 = blondt 9 = naturlig blondt 10 = lys blondt Og her er et eksempel: 6.0 er ren naturfarge mørk blond 6.1 er mørk blond med ask, en kald farge 6.3 er gyllen mørk blond 6.4 er mørk blond med rødkobber, varm rødlig 6.5 er mørk blond med rød/mahogny, kald rødlig 6.6 er mørk blond mot lilla/purpur 6.9 er mørk blond med en lysere nyanse mot lilla 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 Tusen takk for tips! Tror jeg tar sjansen på å prøve en minicolor selv. For mange år siden stripet jeg også håret lyst, mener jeg farget det brunt igjen etter at det ble synlig ettervekst, og at fargen jevnet seg ut etterhvert, sånn som du beskriver 😊 Anonymkode: 4418f...389 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå