Gå til innhold

Det er ikke vanlig å bruke badeshorts utenpå badedrakt?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

9. klassingen skal starte opp med svømming etter høstferien. Fikk mld fra skolen om at de helst skulle bruke badeshorts og/eller badedrakt. Helst ikke bikini. Spurte henne om hun trengte ny badedrakt, noe hun gjorde. Men, hun mente hun skulle ha badeshorts utenpå badedrakta?! Hun kjente ei som gjorde det visstnok.

Jeg har aldri sett noen som har kledd seg slik for svømming. Det kan da ikke være vanlig?

Anonymkode: 6fda6...456

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes noen som ikke liker badedrakter  med   høy skjæring.  Min  datter fortrekker faktisk badedrakter  med bein.  Skjørt. Pga mye hår.   Noen bruker shorts over.  Men tror dette er en liten skrive feil eller en forsikring  at de får  med seg alt og alle. 

Anonymkode: 6e56c...f9f

• Liker 14
Skrevet

Det kan godt hende det er noen som bruker det. Jeg følte meg ikke vel i kun bikini/badedrakt på den tiden. Så jeg badet på skolen med shorts og bikinitopp. Om det hadde vært krav til badedrakt hadde jeg sikkert hatt shorts utenpå den også. 

Men dette er nok ikke et krav fra skolen, kun en observasjon fra din datter :) 

Anonymkode: cd438...8db

• Liker 8
Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er, men da jeg badet i sjøen for noen år siden, kjøpte jeg badedrakt og en badeshorts som gutter har. Stor og løs. 😊 

Synes det er veldig skremmende at alt av badetøy skal være badedrakt med høy skjæring eller bikini. Hva med badedrakt og skjørt? Eller badedrakt med shorts? Det er jo veldig vanskelig å finne. Med mindre man kjøper på nett da.. 

Anonymkode: fff31...9b3

• Liker 7
Skrevet

Jeg syns det høres veldig rart ut med shorts utenpå badedrakt. Har aldri sett noen som har brukt det. Men, har sett litt på diverse badedrakter, og har sett noen som har sånn underdel som er som en boxershorts. Får høre om det er godkjent.

TS

• Liker 1
Skrevet

Tror hun at hun må det, eller vil hun? Om hun vil det selv så tenker jeg det er helt ok iallfall. Men høres ikke ut som det er noe de må ha, men at guttene må ha shorts og jentene må ha badedrakt men kan også ha shorts i tillegg om de vil. Det er nok bare for å inkludere også de som vil ha på mer enn badedrakt :) 

Anonymkode: 9e5b6...9ea

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror hun at hun må det, eller vil hun? Om hun vil det selv så tenker jeg det er helt ok iallfall. Men høres ikke ut som det er noe de må ha, men at guttene må ha shorts og jentene må ha badedrakt men kan også ha shorts i tillegg om de vil. Det er nok bare for å inkludere også de som vil ha på mer enn badedrakt :) 

Anonymkode: 9e5b6...9ea

Det er det jeg er litt usikker på. Om hun tror hun må ha det, sånn at hun har misforstått. Kan liksom ikke skjønne at dette er vanlig😅

TS

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det høres veldig rart ut med shorts utenpå badedrakt. Har aldri sett noen som har brukt det. Men, har sett litt på diverse badedrakter, og har sett noen som har sånn underdel som er som en boxershorts. Får høre om det er godkjent.

TS

https://www.kk.no/mote/klart-du-kan-bade-i-shorts/67883629 

Kk har til og med skrevet en sak om bikini og shorts, så det er ikke totalt ukjent 🙂😅

• Liker 1
Skrevet

Tipper hun er selvbevisst og ikke vil vise rumpe og lår :( 

Anonymkode: 074c8...760

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg er litt usikker på. Om hun tror hun må ha det, sånn at hun har misforstått. Kan liksom ikke skjønne at dette er vanlig😅

TS

Hvorfor spør du henne ikke om hva det er hun har forstått av den meldingen??

Anonymkode: af336...59f

• Liker 9
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

9. klassingen skal starte opp med svømming etter høstferien. Fikk mld fra skolen om at de helst skulle bruke badeshorts og/eller badedrakt. Helst ikke bikini. Spurte henne om hun trengte ny badedrakt, noe hun gjorde. Men, hun mente hun skulle ha badeshorts utenpå badedrakta?! Hun kjente ei som gjorde det visstnok.

Jeg har aldri sett noen som har kledd seg slik for svømming. Det kan da ikke være vanlig?

Hvorfor kan hun ikke det?Vet om flere som gjør det.Inkludert datteren min. Mange badedrakter sklir inn i baken og hår osv blir lettere synlig forann på mange badedrakter.Ikke så stas i puberten vil jeg tro!

Anonymkode: bce99...449

• Liker 11
Skrevet

I min ungdom i min by var det vanlig med badebukse utenpå badedrakt, til bikini var det nesten en selvfølgelighet. 

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo badeshorts og/eller badedrakt. Altså at jenter bruker badedrakt og guttene kan bruke badeshorts. Grunnen til at man foretrekker badedrakt i svømmeopplæringen er fordi den sitter bedre på. Noen liker å ha badeshorts over badedrakta, hva faen er problemet? Dette er et ikke problem. 

Anonymkode: 39565...a5b

• Liker 7
Skrevet

Som voksen kvinne har jeg ofte gått for badeshorts utenpå badedrakt når vi skal til badeland/basseng. Da kan man herje og leke med ungen uten å bekymre seg for om noe faller ut😅 Hadde antakelig likt godt å ha slikt badetøy på skolen også for å slippe å tenke på at noen av guttene så noe og ertet meg for det, men da hadde alle bare vanlige badedrakter.

Vil jenta ha badeshorts så la henne nå få det

• Liker 8
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo badeshorts og/eller badedrakt. Altså at jenter bruker badedrakt og guttene kan bruke badeshorts. Grunnen til at man foretrekker badedrakt i svømmeopplæringen er fordi den sitter bedre på. Noen liker å ha badeshorts over badedrakta, hva faen er problemet? Dette er et ikke problem. 

Anonymkode: 39565...a5b

Kan du gi deg med å banne, eller? Har jeg sagt det er et problem? Nei, det har jeg ikke. Jeg sier jeg syns det høres rart ut og skjønner egentlig ikke poenget. Men, et problem? Nei, det har jeg aldri sagt. Skjerp deg.

• Liker 3
Skrevet

Badeshorts over badedrakt er helt vanlig å bruke for jenter i den alderen. Jeg tror nesten alle jeg kjenner brukte det da vi var tenåringer. Tror nok ikke hun har misforstått lappen, men at hun ønsker begge deler. 

I puberteten er man veldig selvbevisst på egen kropp, hvordan den ser ut og mange føler seg ukomfortabel i den kroppen de har. Ikke fordi drt er noe galt med den, men fordi den endres, man vokser, får pupper og hår, får bredere hofter og mange legger på seg. Hvis jenta di ønsker begge deler fordi det føles trygt, så tror jeg drt går helt fint. Det varer en stund og så går det over 😊

Anonymkode: ad90c...144

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Badeshorts over badedrakt er helt vanlig å bruke for jenter i den alderen. Jeg tror nesten alle jeg kjenner brukte det da vi var tenåringer. Tror nok ikke hun har misforstått lappen, men at hun ønsker begge deler. 

I puberteten er man veldig selvbevisst på egen kropp, hvordan den ser ut og mange føler seg ukomfortabel i den kroppen de har. Ikke fordi drt er noe galt med den, men fordi den endres, man vokser, får pupper og hår, får bredere hofter og mange legger på seg. Hvis jenta di ønsker begge deler fordi det føles trygt, så tror jeg drt går helt fint. Det varer en stund og så går det over 😊

Anonymkode: ad90c...144

Så trist å høre at du vokste opp i et så dårlig miljø, og var så ekstremt selvbevisst. Håper det går bedre med både deg og de andre jentene nå.

Til ts; jeg  har gått på svømming hele livet, og er i svømmehallen med barnet to ganger i uka, og har aldri sett noen ha badeshorts utenpå badedrakt, heller ikke tenåringsjenter. Jeg ser ikke noe problem med det om hun ønsker det, men det er absolutt ikke vanlig, og garantert ikke pålagt.

Anonymkode: b46ea...82a

• Liker 1
Skrevet

Jeg skammet meg ekstremt over kroppen min som barn og tenåring, så jeg brukte ikke annet enn badedrakt med boxerbein om jeg absolutt måtte bruke badedrakt. Det er også mer komfortabelt, synes jeg, enn en truse som flytter seg hit og dit så jeg må dra den på plass. Jeg ville latt henne ha badeshorts utapå badedrakta, om ho vil det. 

• Liker 4
Skrevet

Hvis hun vil det, fordi det er mest komfortabelt for henne, eller fordi andre bruker det og hun ikke vil skille seg ut evt, ville jeg latt henne bruke det.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...