Gå til innhold

Kan jeg se søkeloggen for grunnboken i kartverket?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg se hvem som har søkt på boligen min i kartverket?

Er dette en tjeneste som er tilgjengelig?

Anonymkode: 6159b...bd8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei

Anonymkode: 97116...e5d

Er du helt sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt sikker?

Du kan ikke det, så det er helt sikkert. 

Anonymkode: eabc1...b66

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg se hvem som har søkt på boligen min i kartverket?

Er dette en tjeneste som er tilgjengelig?

Hvorfor i alle dager vil du se det? Det er offentlig informasjon, du har ingenting med hvem som har sett på det. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AndreasBR skrev:

Hvorfor i alle dager vil du se det? Det er offentlig informasjon, du har ingenting med hvem som har sett på det. 

Man kan finne ut hvor mye folk tjener basert på disse opplysningene. Det har jeg selv gjort.

Anonymkode: d5748...f39

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan finne ut hvor mye folk tjener basert på disse opplysningene. Det har jeg selv gjort.

Øøhø. nei? Den viser jo bare hvem som eier en viss eiendom. Man søker jo opp eiendommen, ikke personen,. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AndreasBR skrev:

Jeg fant ut at min kollega Ola Nordmann kjøpte en bolig og var enslig.

Via enkelte tjenester på nett, finner jeg ut kjøpesummen for boligen. Den er 2.500.000 kroner.

Det er tinglyst en lånesum på 2.125.000 på boligen.

Da vet jeg at egenkapitalen er 2.500.000 - 2.125.000 = 375.000 (15 % egenkapital).

Siden de fleste kan kjøpe bolig til 5 ganger inntekten, så har vedkommende en inntekt på:

2.125.000 / 5 = 425.000

Årslønnen til vedkommende er 425.000 kroner. Nå har jeg funnet ut hva som er årslønnen til vedkommende.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du har funnet ut er at Ola N hadde 375 tusenlapper til rådighet den dagen boligen ble kjøpt.  

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Whistler skrev:

Det eneste du har funnet ut er at Ola N hadde 375 tusenlapper til rådighet den dagen boligen ble kjøpt.  

Minimumsinntekten også. Ola Nordmann har minst en inntekt på 425.000 kroner.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor i all verden gidder du egentlig å gjøre noe sånn??    

Hva har DU faktisk å "tjene"på å grave etter alle mulige slags opplysninger om andre mennesker? 

Anonymkode: f0ad5...091

Fordi jeg vil finne ut om hva jeg tjener i forhold til andre i bedriften. Kjenner flere i min omgangskrets som gjør det samme. I stedet for å søke i skattelistene, så gjør man søk i grunnboken. Der finner man god del informasjon om personlig økonomi til vedkommende.

Om jeg skal slutte med dette, så må begynne å loggeføre dette. Det kommer aldri til skje, da dette må være offentlig informasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Via enkelte tjenester på nett, finner jeg ut kjøpesummen for boligen. Den er 2.500.000 kroner.

Da vet jeg at egenkapitalen er 2.500.000 - 2.125.000 = 375.000 (15 % egenkapital).

Siden de fleste kan kjøpe bolig til 5 ganger inntekten, så har vedkommende en inntekt på:

2.125.000 / 5 = 425.000

Årslønnen til vedkommende er 425.000 kroner. Nå har jeg funnet ut hva som er årslønnen til vedkommende.

Nei, du antar at de som kjøper bolig bruker mer egenkapital enn de må, noe som er tull. Om jeg hadde hatt 1,5 mill på konto hadde jeg aldri brukt alle 1.5m på 1 bolig. Jeg hadde jo kjøpt 3 eller 4 boliger, med minimum EK på alle. 

Så lenge lønna mi er nok til å betjene første lånet, vil inntekter fra de andre boligene hjelpe til med å kjøpe de påfølgende.. 

Endret av AndreasBR
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2.125.000 / 5 = 425.000

Ja søker du på min eiendom tror du at jeg har 2,5 mill i gjeld, 2,5 var kjøpesum og det som står i grunnboken. Men jeg har ikke 2,5 i gjeld på bolig, da jeg betalte ut nesten hele summen ved salg av annen bolig. Å nei har ikke 500 000,- i årslønn.  Har boligkreditt så kan hente ut inntil 1 mill når som helst. 

Anonymkode: 87ea9...bde

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du antar at de som kjøper bolig bruker mer egenkapital enn de må, noe som er tull. Om jeg hadde hatt 1,5 mill på konto hadde jeg aldri brukt alle 1.5m på 1 bolig. Jeg hadde jo kjøpt 3 eller 4 boliger, med minimum EK på alle. 

Jeg antar ikke. Jeg vet hva de har egenkapital og hva som er lånesummen, og dermed vet jeg hva de minst har i lønn. Selvfølgelig kan det være at de har mer i lån og dermed ikke kan låne maks. Det jeg regner ut er absolutt verdi av hva folk har minst i lønn.

All informasjon er offentlig tilgjengelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja søker du på min eiendom tror du at jeg har 2,5 mill i gjeld, 2,5 var kjøpesum og det som står i grunnboken. Men jeg har ikke 2,5 i gjeld på bolig, da jeg betalte ut nesten hele summen ved salg av annen bolig. Å nei har ikke 500 000,- i årslønn.  Har boligkreditt så kan hente ut inntil 1 mill når som helst. 

Anonymkode: 87ea9...bde

Det står hva banken har tatt pant i boligen (boliglånet ditt står der) og i tillegg til kjøpesummen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det står hva banken har tatt pant i boligen (boliglånet ditt står der) og i tillegg til kjøpesummen!

Banken tok pant i langt over hva jeg hadde i lån på boligen... :P Så nei, det stemmer ikke det du sier. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Banken tok pant i langt over hva jeg hadde i lån på boligen... :P Så nei, det stemmer ikke det du sier. 

TS her. I mitt tilfelle er lånesummen nøyaktig hva jeg har lånt, derfor synes jeg det er skummelt at folk kan regne seg fram til hva jeg har i lønn. Det er årsaken til jeg stilte dette spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar ikke. Jeg vet hva de har egenkapital og hva som er lånesummen, og dermed vet jeg hva de minst har i lønn. Selvfølgelig kan det være at de har mer i lån og dermed ikke kan låne maks. Det jeg regner ut er absolutt verdi av hva folk har minst i lønn.

All informasjon er offentlig tilgjengelig!

Er du den typen som kjører alle venners registreringsnummer gjennom Brønnøysundregisteret for å sjekke om bilen er belånt?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS her. I mitt tilfelle er lånesummen nøyaktig hva jeg har lånt, derfor synes jeg det er skummelt at folk kan regne seg fram til hva jeg har i lønn. Det er årsaken til jeg stilte dette spørsmålet.

Hvorfor er det hemmelig hva du har i lønn? Det er offentlig informasjon (til en viss grad) mtp skattelister osv) 
Hva gjør det om noen vet hva du har i lønn? 

Hvordan vet man at det ikke er medlåntaker? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Whistler skrev:

Er du den typen som kjører alle venners registreringsnummer gjennom Brønnøysundregisteret for å sjekke om bilen er belånt?

Selvfølgelig. All offentlig tilgjengelig (inkl tjenester som ikke har søkelogg) bruker jeg til å finne ut hva folk har betalt. Da jeg måle min økonomiske situasjon mot andres økonomiske situasjon. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...