Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i morgen møte på føden for å sjekke om baby ligger i hode eller seteleie. Noen som har lyst til å fortelle åssen kontrollen foregår? 

- Hvilke undersøkelser blir gjort? 

- Dersom keisersnitt må til, i hvilken uke ble det keisersnitt? 

- Fungerte ytre vending? 

Anonymkode: 3449e...fc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken uke er du i? Det er ikke vanlig å bli sendt på føden kun for å kontrollere leie, da har vel jordmor en mistanke om at barnet ligger med rumpa ned allerede, eventuelt at hun er usikker. Jeg ble bare kontrollert hos jordmor på helsestasjonen på de vanlige kontrollene, hvor kontrollen gikk ut på at hun presset på magen og kjente etter med hendene.

Anonymkode: b1118...906

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken uke er du i? Det er ikke vanlig å bli sendt på føden kun for å kontrollere leie, da har vel jordmor en mistanke om at barnet ligger med rumpa ned allerede, eventuelt at hun er usikker. Jeg ble bare kontrollert hos jordmor på helsestasjonen på de vanlige kontrollene, hvor kontrollen gikk ut på at hun presset på magen og kjente etter med hendene.

Anonymkode: b1118...906

Straks 37. Det er jeg klar over, lege og jordmor sier to forskjellige ting og er derfor henvist til føden for å sjekke 😊

Skrevet

Jeg ble sendt på sykehuset i uke 36 for vending, hodet var opp hos jordmor i 35. Hadde heldigvis snudd seg selv når vi kom på sykehuset, men de mente det er ca 60% sjanse for å lykkes med ytre vending. Ellers kan man få planlagt keisersnitt 8-10 dager før termin, sa de til meg 

Anonymkode: c381e...5ab

Skrevet

Ei venninne hadde baby i seteleie, ble forsøkt vending men det var utrolig smertefullt for henne og til ingen nytte..ble ks.

Anonymkode: 86b96...29f

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble sendt på sykehuset i uke 36 for vending, hodet var opp hos jordmor i 35. Hadde heldigvis snudd seg selv når vi kom på sykehuset, men de mente det er ca 60% sjanse for å lykkes med ytre vending. Ellers kan man få planlagt keisersnitt 8-10 dager før termin, sa de til meg 

Anonymkode: c381e...5ab

Så godt at den lille hadde snudd seg! Og takk for svar 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne hadde baby i seteleie, ble forsøkt vending men det var utrolig smertefullt for henne og til ingen nytte..ble ks.

Anonymkode: 86b96...29f

Såpass ja. Ble det KS med en gang eller fikk hun en dato for ks? 

Skrevet

Jordmor kjente tydelig i ukesvis at baby lå i seteleie. Fikk henvisning til sykehus hvor det ble tatt ultralyd for å bekrefte. Noen dager etter ble det tatt CT av bekken, som var for smalt til at de anbefalte vaginal fødsel. Baby ble tatt med ks uke 39+5, de venter så lenge som mulig for å komme nærme termin.

Anonymkode: 7ab32...5f5

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jordmor kjente tydelig i ukesvis at baby lå i seteleie. Fikk henvisning til sykehus hvor det ble tatt ultralyd for å bekrefte. Noen dager etter ble det tatt CT av bekken, som var for smalt til at de anbefalte vaginal fødsel. Baby ble tatt med ks uke 39+5, de venter så lenge som mulig for å komme nærme termin.

Ønsket ikke ytre vending da det ofte ikke fungerer, og baby lå i seteleie fra uke 28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...