Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg går barnehagelærer og har en oppgave hvor jeg skal argumentere for hvorfor kunstfag er viktig i barnehagen. Er det noen som har tips eller innspill? 

Anonymkode: 9460f...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro du finner en del i pensum om du leter, men umiddelbart tenker jeg:  Erfaring med, og utvikling av sanser. Bearbeide inntrykk. Arbeide med egne følelser. Glede. Motorisk utvikling (både fin og grov). 

Anonymkode: 64021...55f

Skrevet
På 1.10.2020 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Vil tro du finner en del i pensum om du leter, men umiddelbart tenker jeg:  Erfaring med, og utvikling av sanser. Bearbeide inntrykk. Arbeide med egne følelser. Glede. Motorisk utvikling (både fin og grov). 

Anonymkode: 64021...55f

Har lett mye i pensum, men tror jeg har sett meg helt blind på alt som står. Er enig i alt du skriver, men sliter litt med å finne noe konkret om det.

Føler at hodet mitt bobler over av ideer til oppgaven men jeg får ingenting ned på papiret, skal ikke være lett😓

Skrevet
På 1.10.2020 den 12.57, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg går barnehagelærer og har en oppgave hvor jeg skal argumentere for hvorfor kunstfag er viktig i barnehagen. Er det noen som har tips eller innspill? 

Når barna er opptatt av skapende arbeid så er det ro på avdelingen. I fri lek fyker støynivået fort høyere enn det som sunt er.

Barna trenger å lære, de trenger å utvikle kreativitet, koordinasjon og mange ferdigheter.

Skrevet

Barn uttrykker seg på ulike måter, blant annet gjennom kunst og ulikt materiell. Kunst er viktig for fantasien og kreativiteten, og for mange er dette en viktig uttrykksform (meg selv inkludert). 

Jeg fikk utrykk for tanker følelser og fantasi gjennom tegning og maling. Har også jobbet med keramikk ++, men det var ikke helt min vei. 

Noen trenger å danse, andre trenger å jobbe med tall, og noen må bare male og vær visuelle på ulike måter 😊 Det gir meg en så stor ro å sitte med fargeblyanter 🙏🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...