AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Skrevet 1. oktober 2020 Han får mme, noen ganger kan han spise opptil 800 ml mme i døgnet, men holder seg stort sett rundt 600 ml. Han får tilbud om mme ofte, han får også tilbud om grøt og grønnsaksmos/fruktmos. Noen dager virker det som han elsker grøt, andre dager vil han ikke ha det i det hele tatt. Det er så varierende. På siste kontroll i går viser det seg at han skulle gått opp til 8 kg, han veide 7.7, er 69,5 cm lang. Føler meg som en skikkelig dårlig mor og helsestasjon vil ha han inn til ny kontroll om en måned for veiing. Syns han spiser så lite, kan jo ikke tvinge i han mat heller, han blir rett og slett sint. Noen andre med tilsvarende erfaring? Anonymkode: 77607...856
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2 Skrevet 1. oktober 2020 Han har også vært nede i 400 ml i døgnet, har hatt mange av dem de siste månedene. Anonymkode: 77607...856
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #3 Skrevet 1. oktober 2020 Litt annen situasjon da jeg ammet, men min hadde også et tydelig vekt-dip i forhold til kurven sin da vi holdt på med innføring av fast føde. Det var en periode hun rett og slett ikke var så interessert i verken puppen eller mat, og samtidig gikk aktivitetsnivået opp mens hun holdt på å lære seg å rulle, åle og etterhvert krabbe. Fikk tips på helsestasjonen om å tilsette ekstra fett i maten hennes - f.eks. en klatt smør i grøten, rapsolje i grønnsaksmosen, osv., så ble det hun faktisk spiste litt mer kaloritett. Det fungerte fint (og etterhvert løsna det mer med fast føde også), hun var tilbake på kurven sin ved neste kontroll. Anonymkode: c6639...446
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #4 Skrevet 1. oktober 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt annen situasjon da jeg ammet, men min hadde også et tydelig vekt-dip i forhold til kurven sin da vi holdt på med innføring av fast føde. Det var en periode hun rett og slett ikke var så interessert i verken puppen eller mat, og samtidig gikk aktivitetsnivået opp mens hun holdt på å lære seg å rulle, åle og etterhvert krabbe. Fikk tips på helsestasjonen om å tilsette ekstra fett i maten hennes - f.eks. en klatt smør i grøten, rapsolje i grønnsaksmosen, osv., så ble det hun faktisk spiste litt mer kaloritett. Det fungerte fint (og etterhvert løsna det mer med fast føde også), hun var tilbake på kurven sin ved neste kontroll. Anonymkode: c6639...446 Tusen takk for svar! Hva slags type smør brukte du i grøten? Anonymkode: 77607...856
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #5 Skrevet 1. oktober 2020 Bruk h-melk i grøten, og smør og olje.. evt spe på med litt ekstra mme i grøten. Har en småspist liten en jeg også.. han er ikke mindre småspist nå i en alder av to år men han har -hvertfall med denne metoden - fulgt kurven sin. Ellers en aktiv gutt som utvikler seg slik han skal så helsepersonell har aldri ytrer bekymring men så er det denne hønemor-tendensen da;) Anonymkode: 5d501...7ca
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #6 Skrevet 1. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruk h-melk i grøten, og smør og olje.. evt spe på med litt ekstra mme i grøten. Har en småspist liten en jeg også.. han er ikke mindre småspist nå i en alder av to år men han har -hvertfall med denne metoden - fulgt kurven sin. Ellers en aktiv gutt som utvikler seg slik han skal så helsepersonell har aldri ytrer bekymring men så er det denne hønemor-tendensen da;) Anonymkode: 5d501...7ca Takk for svar, men mener de ikke skal ha ku melk før etter de er fylt ett år? Anonymkode: 77607...856 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #7 Skrevet 1. oktober 2020 Babyer skal ikke ha melkeprodukter før de er ti måneder og heller ikke drikke rein melk før de er 12 måneder. Det er ikke farlig, men det er fordi melk hindrer jernopptak. Derfor er det nok også ekstra viktig at en allerede småspist baby ikke spiser melk, siden den også får i seg lite jern. Anonymkode: 5577a...5f1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #8 Skrevet 1. oktober 2020 Vi lager grøt på mme for å få i vår sønn på 6 måneder litt ekstra. Med flaske får vi bare i han ca 400 ml mme i døgnet. Han er småspist, veier 7,8 og er 72 cm lang. Gir også én pose med smoothie om dagen, de elsker han. Prøv å ikke stresse med det (lettere sagt enn gjort). Her tenker vi at så lenge han har gode tisse og bæsjebleier, og han virker fornøyd, så må vi bare senke skuldrene. Anonymkode: e1d4e...bb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå