Gå til innhold

Termin 27 desember, første barn. Størst sannsynlighet for 2020 eller 2021 baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor og bestemor gikk over tiden med alle sine mens eldre generasjoner i slekten har ofte født før tiden og en del har fått  premature barn i uke 36-38. Er det umulig å si? Føler litt på spenningen 😅 er det litt større sjanse for å føde før tiden hvis man inntar koffein? I Anbefalte mengder naturligvis 

Anonymkode: 9c94b...f10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om du vil føde i 2020 🤔 Har ofte hørt fra barndomsvenner at det er kjempe kjedelig å være yngst i klassen, vente lenge på å feire bursdag, ikke kan kjøpe drikke i russetiden sin, osv. 

Også har jeg forstått det sånn om du er født veldig sen i desember så er det ofte man ikke får gått i klasse med de samme årskullene - men med trinnet under der igjen. Og det er sikkert ikke kjempe gøy å være 20’ modell og gå i en klasse som bare er 21’ modell. 

• Liker 2
Skrevet

2020. 

Anonymkode: a2dd9...5c7

Skrevet

Jeg ville ikke gått inn for å få 2020-barn med koffein eller annnet. Det året de begynner på skolen er det ofte stor forskjell på de som er født i januar kontra desember. Spesielt gutter. En stor fordel å være født tidlig på året mtp det og greit med en god start i skoleløpet. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville håpet på 2021 hvis jeg var deg. Men du kan jo ikke styre det. 

• Liker 3
Skrevet

Statistisk sett føder de fleste, spesielt førstegangsfødende etter termin. Det er ikke noe du kan gjøre for å påvirke fødselsdatoen. Babyen kommer når den er klar. 

Anonymkode: bc0b9...923

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Kenelz skrev:

Spørs om du vil føde i 2020 🤔 Har ofte hørt fra barndomsvenner at det er kjempe kjedelig å være yngst i klassen, vente lenge på å feire bursdag, ikke kan kjøpe drikke i russetiden sin, osv. 

Også har jeg forstått det sånn om du er født veldig sen i desember så er det ofte man ikke får gått i klasse med de samme årskullene - men med trinnet under der igjen. Og det er sikkert ikke kjempe gøy å være 20’ modell og gå i en klasse som bare er 21’ modell. 

Du får kjøpt drikke i russetiden selvom du er født sent på året. Man blir 19 det året man går ut av vgs som vil si at alle er 18 allerede

Anonymkode: 8bfe7...258

• Liker 4
Skrevet

Knip igjen! Desemberbarn og slet mye på barneskolen BLA PGA dette.

Anonymkode: fda27...414

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du får kjøpt drikke i russetiden selvom du er født sent på året. Man blir 19 det året man går ut av vgs som vil si at alle er 18 allerede

Anonymkode: 8bfe7...258

Stemmer! Tenkte det var den året man fylte 18 😊 

Men utenom russetiden så er det kjedelig man ikke får vært med ut i byen som 17-åring når alle andre har fylt 18. Osv. 

Skrevet

Min bror er født på termindatoen sin 26. desember. Han har hatt det fint som yngst på skolen, vi feiret alltid bursdag separat fra jul og han fikk separate gaver. I dag har han en mastergrad i IT og en veldig bra jobb. Denne tråden får det til å høres ut som det går til helvete med alle desemberbarn men det stemmer altså ikke. 

Anonymkode: 37b0a...f7c

• Liker 17
Skrevet

Det er størst sannsynlighet for å føde etter termindato når man er førstegangs. 1. januar er 5 dager etter termindato for deg, det er ganske vanlig. Så det er ikke usannsynlig at du føder i 2021.

Anonymkode: c4dde...c99

• Liker 1
Skrevet

Dersom både moren og bestemoren din gikk over tiden, så er det en god mulighet for du også gjør det. Slike ting går ofte i arv. 

Ville styrt unna mye koffein, tviler på det har noe særlg effekt for å komme igang. Om du vil prøve "naturnetoder" for å indusere fødselen så kan du ha sex, massere brystvortene og spise ananas. Men du føder uansett ikke før livmorhalsen er moden. 

Lykke til ! 

Anonymkode: ee0f8...a7a

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Knip igjen! Desemberbarn og slet mye på barneskolen BLA PGA dette.

Dette gjelder ikke for alle som er født i desember. Slutt å skjære alle over samme kam. Dine personlige opplevelser passer nødvendigvis ikke til alle andre. Jeg er født på julaften og har levd godt med det i over 50 år. 

• Liker 6
Skrevet

Ikke stress, ungen kommer når den kommer når den kommer. Statistisk sett, så kommer ungen i 2021, da de fleste førstegangsgravide går over tiden - men det trenger ikke å være slik. Jeg fødte i desember 2018, hun kom ni dager før, så det er fullt mulig å få 2020-unge. Jeg hadde uansett ikke helt nedpå med koffein for å fremskynde fødsel, hadde bare tatt det med ro og eventuelt bare gått daglige turer hvis du orker det. 

Det er forøvrig bare bullshit at barn født tidlig på året klarer seg bedre enn barn født senere på året. Kjenner flere som er født i november og desember; de er veldig fornøyde med sen bursdag og de har klart seg veldig bra. De er smarte, med gode jobber og gode inntekter. I likhet med andre jeg kjenner som er født tidligere på året.

Anonymkode: d3f93...0ea

• Liker 3
Skrevet

Det er en stor fordel å bli født i januar, og sjansene er nok store for at det blir det. Jeg fikk lille julaften med termin over nyttår. Synes det er dumt at han nå må begynne på skolen ett år før, er redd han skal henge etter.....

Anonymkode: 5e05f...2e6

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok også håpet på 2021. Samfunnet vil bli mer tilrettelagt for barnet ditt på den måten mtp skoleoppstart og aldersgrenser hvor det er kjipt å være minst. 

Jeg fødte 4 uker før. Min mor har født alle sine før termin, så det stemte for meg at trenden gjentar seg.

Anonymkode: ada09...ffb

• Liker 2
Skrevet

Termindatoer som blir satt i dag er mer nøyaktige enn da din mor og bestemor gikk gravide, så det er jo egentlig vanskelig å si hvor nærme termin de egentlig fødte. Statistisk sett føder førstegangsfødende gjerne den første uka etter termin. Du er mao helt i grenseland på hva som er mest sannsynlig av 2020 og 2021. 

Du skal absolutt ikke helle i deg mer koffein enn anbefalt for å prøve å fremprovosere fødsel! Babyen kommer når den kommer.

Anonymkode: aaf85...dc9

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Kenelz skrev:

Man er jo fylt 18 når man er russ da 😊 Og jeg kjenner mange som er født i slutten av desember, (deriblant meg selv) og av både de som er voksne nå og som er barneskoleelever nå så er det da ingen som må gå i klassen under. 

Anonymkode: 3d4c1...28c

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, Bøtteballetten skrev:

Dette gjelder ikke for alle som er født i desember. Slutt å skjære alle over samme kam. Dine personlige opplevelser passer nødvendigvis ikke til alle andre. Jeg er født på julaften og har levd godt med det i over 50 år. 

Dette er jo et veldokumentert fenomen da, lol. Betyr lite ift at DU klarte deg bra. Jeez.

• Liker 2
Skrevet

Desemberbarn klarer seg fint! 

Anonymkode: a3e43...4c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...