Gjest Mattie16 Skrevet 1. oktober 2020 #1 Skrevet 1. oktober 2020 Nå har to politikere forlatt AP, både Bøhler og Lippestad. Førstnevnte blir nå skjelt ut av tidligere politikerkolleger i AP og kalt «jævla sviker» og egoist i sosiale medier. Jeg er sjokkert over deres oppførsel, mener de seriøst at det er greit å kalle folk slike navn? Skal de liksom være et godt eksempel for Norges befolkning, barn og unge? Har man ALDRI lov til å skifte parti etter man har blitt medlem av AP? Skrekk o gru sier jeg.
Dankert Skrevet 1. oktober 2020 #2 Skrevet 1. oktober 2020 AP ligger på sotteseng, som resten av de sosialdemokratiske partiene i Europa. De er visst helt ute av stand til å forstå hvorfor. Ap-kjempe: – Jan Bøhler, den største svikeren jeg har opplevd i politikken https://www.nrk.no/norge/jan-bohler-beskyldt-for-a-vaere-sviker-etter-overgang-fra-ap-til-sp-1.15182586 Flere sentrale Arbeiderpartimedlemmer tar et knallhardt oppgjør med Jan Bøhler etter at det ble kjent at Bøhler melder overgang fra Arbeiderpartiet til Senterpartiet. – Jeg er både dypt skuffet og sjokkert over at han velger å svikte oss etter så mange år i tillitsverv i Oslo Ap. – Dette er et rent svik fra Bøhler. Men jeg er ikke overrasket. Jeg har kjent ham i mange år, men nå driter han i eget reir. - Jan Bøhler, den største svikeren jeg har opplevd i politikken gjennom mer enn femti års medlemskap i Arbeiderpartiet.
Gjest Skrevet 1. oktober 2020 #3 Skrevet 1. oktober 2020 (endret) 47 minutter siden, Mattie16 skrev: Nå har to politikere forlatt AP, både Bøhler og Lippestad. Førstnevnte blir nå skjelt ut av tidligere politikerkolleger i AP og kalt «jævla sviker» og egoist i sosiale medier. Jeg er sjokkert over deres oppførsel, mener de seriøst at det er greit å kalle folk slike navn? Skal de liksom være et godt eksempel for Norges befolkning, barn og unge? Har man ALDRI lov til å skifte parti etter man har blitt medlem av AP? Skrekk o gru sier jeg. Enig med deg. Flaut av Bøhler å bytte parti, spesielt til Senterpartiet (Bonde-/desentraliseringspartiet) som er helt irrelevant i Oslo, men det er jo helt utrolig hvordan partifellene opplever seg i media. Man kan enkelt se hvordan allmennheten blir påvirket av retorikken til Trump. Personangrep normaliseres i stor grad. "For en jævla selvopptatt sviker" og "en feig sviker" bidrar bare til å senke nivået på debatten. Endret 1. oktober 2020 av Gjest
Gjest Mattie16 Skrevet 1. oktober 2020 #4 Skrevet 1. oktober 2020 34 minutter siden, Perseus skrev: Enig med deg. Flaut av Bøhler å bytte parti, spesielt til Senterpartiet (Bonde-/desentraliseringspartiet) som er helt irrelevant i Oslo, men det er jo helt utrolig hvordan partifellene opplever seg i media. Man kan enkelt se hvordan allmennheten blir påvirket av retorikken til Trump. Personangrep normaliseres i stor grad. "For en jævla selvopptatt sviker" og "en feig sviker" bidrar bare til å senke nivået på debatten. Ja det var akkurat det jeg tenkte! De som liksom skal være så imot Trump, ser ikke selv engang hvilket lavmål de har sunket til.
Gjest Skrevet 1. oktober 2020 #5 Skrevet 1. oktober 2020 1 minutt siden, Mattie16 skrev: Ja det var akkurat det jeg tenkte! De som liksom skal være så imot Trump, ser ikke selv engang hvilket lavmål de har sunket til. Ser at Halse har beklaget seg. Hadde vært fint om dette kunne åpnet opp en konstruktiv debatt rundt retorikk og ordbruk inn mot neste års valg. For slik det har blitt er ikke holdbart i lengden. Det skaper altfor steile fronter fremfor samarbeid.
Gjest Mattie16 Skrevet 1. oktober 2020 #6 Skrevet 1. oktober 2020 3 minutter siden, Perseus skrev: Ser at Halse har beklaget seg. Hadde vært fint om dette kunne åpnet opp en konstruktiv debatt rundt retorikk og ordbruk inn mot neste års valg. For slik det har blitt er ikke holdbart i lengden. Det skaper altfor steile fronter fremfor samarbeid. Helt enig! Synes det er en ekkel utvikling med slik språkbruk og utskjelling av andre. Og så må folk få lov til å bytte politisk ståsted, uten å bli kalt for sviker. Uansett hvor teit man synes det er.
Gjest Trynefaktor Skrevet 1. oktober 2020 #7 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg kan forstå de er skuffet, men å kalle andre for svikere burde de holdt seg for gode til. Og neste gang burde de kanskje vente til de er litt roligere før de gir kommentarer til mediene.
Gjest Skrevet 1. oktober 2020 #8 Skrevet 1. oktober 2020 1 minutt siden, Mattie16 skrev: Helt enig! Synes det er en ekkel utvikling med slik språkbruk og utskjelling av andre. Og så må folk få lov til å bytte politisk ståsted, uten å bli kalt for sviker. Uansett hvor teit man synes det er. Man skal så absolutt få lov til å bytte parti, selv om jeg personlig ikke forstår dette valget. Det tåpelige er at det fremstår som at mange av partifellene i AP har legitim kritikk mot Bøhler. Derfor fremstår det som unødvendig å senke seg ned på et slikt nivå som gjør at man ikke blir tatt seriøst og heller blir sett på som en skrikunge. Det er totalt unødvendig dersom man faktisk har en argumentasjon å bygge på.
Gjest Mattie16 Skrevet 1. oktober 2020 #9 Skrevet 1. oktober 2020 Akkurat nå, Perseus skrev: Man skal så absolutt få lov til å bytte parti, selv om jeg personlig ikke forstår dette valget. Det tåpelige er at det fremstår som at mange av partifellene i AP har legitim kritikk mot Bøhler. Derfor fremstår det som unødvendig å senke seg ned på et slikt nivå som gjør at man ikke blir tatt seriøst og heller blir sett på som en skrikunge. Det er totalt unødvendig dersom man faktisk har en argumentasjon å bygge på. Ja absolutt!
Gjest Villfisker Skrevet 1. oktober 2020 #10 Skrevet 1. oktober 2020 Tenker nesten alle politikere lirer av seg mye verre ting bak lukkede dører, uten kamera til stede. De er vanlige folk de også.
Gjest Mattie16 Skrevet 1. oktober 2020 #11 Skrevet 1. oktober 2020 29 minutter siden, Villfisker skrev: Tenker nesten alle politikere lirer av seg mye verre ting bak lukkede dører, uten kamera til stede. De er vanlige folk de også. Jeg synes det er helt menneskelig å lire fra seg ting bak lukkede dører, og det er selvfølgelig helt ok. Det er derimot ikke ok å lire fra seg masse stygge ting offentlig eller i sosiale medier. Jeg håper du ser forskjellen.
Gjest Skrevet 1. oktober 2020 #12 Skrevet 1. oktober 2020 7 minutter siden, Mattie16 skrev: Jeg synes det er helt menneskelig å lire fra seg ting bak lukkede dører, og det er selvfølgelig helt ok. Det er derimot ikke ok å lire fra seg masse stygge ting offentlig eller i sosiale medier. Jeg håper du ser forskjellen. Ja, jeg ser ikke helt hvordan det er relevant. Det er en del av å være menneske, men så forventes det av politiske skikkelser at de kan tenke seg om før de uttaler seg. Begrepet "å snakke rett fra levra" er med andre ord ikke noe positivt mener nå jeg. Det betyr at du snakker uten filter.
Petra75 Skrevet 1. oktober 2020 #13 Skrevet 1. oktober 2020 1 time siden, Villfisker skrev: Tenker nesten alle politikere lirer av seg mye verre ting bak lukkede dører, uten kamera til stede. De er vanlige folk de også. Ja, og det er nettopp det som er poenget: "bak lukkede dører". Jeg skulle ønske flere kunne blitt flinkere til å ta ting bak lukkede dører, det være seg både politikere og andre. Så kan man rase av seg, og oppføre seg sivilisert i offentligheten, som jo sosiale medier er.
Petra75 Skrevet 1. oktober 2020 #14 Skrevet 1. oktober 2020 1 time siden, Perseus skrev: Man skal så absolutt få lov til å bytte parti, selv om jeg personlig ikke forstår dette valget. Det tåpelige er at det fremstår som at mange av partifellene i AP har legitim kritikk mot Bøhler. Derfor fremstår det som unødvendig å senke seg ned på et slikt nivå som gjør at man ikke blir tatt seriøst og heller blir sett på som en skrikunge. Det er totalt unødvendig dersom man faktisk har en argumentasjon å bygge på. Jeg forstår det veldig godt, jeg, når man ser hva Bøhler har uttalt tidligere.
Gjest Skrevet 1. oktober 2020 #15 Skrevet 1. oktober 2020 36 minutter siden, Petra75 skrev: Jeg forstår det veldig godt, jeg, når man ser hva Bøhler har uttalt tidligere. Bøhler er lidenskapelig opptatt av Groruddalen. Da korrelerer det dårlig å bytte til Sp. At han ville ut av Ap kan jeg ha en viss forståelse for.
Cordelia Skrevet 1. oktober 2020 #16 Skrevet 1. oktober 2020 (endret) Ikke vet jeg om det ligger noe bak kritikken mot Bøhler, men det forsvinner allikevel bak ordbruken. Skal vi se på oppførsel så er det ikke noe spørsmål om hvem som kommer best ut av det hele. Selvinnsikt virker ikke til å være en stor styrke i det partiet for tida. Det viser hvordan ukultur kan spre seg. Endret 1. oktober 2020 av Cordelia 1
Gjest Kristina S. Skrevet 1. oktober 2020 #17 Skrevet 1. oktober 2020 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S.
vintage Skrevet 1. oktober 2020 #18 Skrevet 1. oktober 2020 3 timer siden, Perseus skrev: Ser at Halse har beklaget seg. Hadde vært fint om dette kunne åpnet opp en konstruktiv debatt rundt retorikk og ordbruk inn mot neste års valg. For slik det har blitt er ikke holdbart i lengden. Det skaper altfor steile fronter fremfor samarbeid. Det har derimot ikke Knut Roger Andersen gjort. Jeg har ikke sett maken. 3
Gjest Villfisker Skrevet 1. oktober 2020 #19 Skrevet 1. oktober 2020 3 timer siden, Mattie16 skrev: Jeg synes det er helt menneskelig å lire fra seg ting bak lukkede dører, og det er selvfølgelig helt ok. Det er derimot ikke ok å lire fra seg masse stygge ting offentlig eller i sosiale medier. Jeg håper du ser forskjellen. Selvfølgelig. 2 timer siden, Petra75 skrev: Ja, og det er nettopp det som er poenget: "bak lukkede dører". Jeg skulle ønske flere kunne blitt flinkere til å ta ting bak lukkede dører, det være seg både politikere og andre. Så kan man rase av seg, og oppføre seg sivilisert i offentligheten, som jo sosiale medier er. Vi kunne sikkert vært flinkere der alle sammen ja. 2 timer siden, Petra75 skrev: Jeg forstår det veldig godt, jeg, når man ser hva Bøhler har uttalt tidligere. Uansett grunn, er det hans fulle rett til å melde seg ut. Godt det er lov for oss andre å stemme annerledes, hvis vi forandrer mening til neste valg. Vi slipper i det minste å bli kalt stygge ting. Personlig er jeg veldig usikker på hva som føles rett å stemme ved neste valg.
T-Rex Skrevet 1. oktober 2020 #20 Skrevet 1. oktober 2020 5 hours ago, Dankert said: AP ligger på sotteseng, som resten av de sosialdemokratiske partiene i Europa. De er visst helt ute av stand til å forstå hvorfor. Det tror jeg ikke. Men det er kanskje på tide å ta en evaluering av diverse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå