Gå til innhold

Foreldresamarbeid i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere med barn i barnehage, hvordan opplever dere at samarbeidet er med personalet?

Vi har et barn på småbarnsavdeling og får stort sett høre :Det har gått bra! når vi kommer og henter.

Savner å få tilbakemeldinger om trivsel og utvikling, samspill, læring etc.

Er samtidig usikker på hva jeg kan forvente da jeg vet de har mange barn. Tenker derfor å høre hva som er andre sine erfaringer med barnehagen?

Anonymkode: 04af9...637

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper oss ansatte veldig om foreldre spør konkret om det de ønsker svar på eller vite mer om. Som du sier er det mange barn, og det er lettere å fiske fram relevant informasjon om det blir spurt mer detaljert enn bare hvordan har det vært idag. 

Anonymkode: 67b70...ad5

• Liker 6
Skrevet

Her henter vi og drar hjem. Jeg bruker minst mulig tid i barnehagen og på skolen. Har barnet det bra så holder det lenge. Er det noe negativt så tar de det selv opp. De har mange barn å passe på. 

Ønsker du en mer utfyllende samtale så avtal heller et møte. Ved henting og levering blir sånt bare stress for de ansatte. 

Anonymkode: c6478...fc3

• Liker 7
Skrevet

Bare spør de. Vi spurte når vi hentet sitattegn og da svarte de og fortalte. Nå etter noen år er det mer hei/hade. Men spør fortsatt gjeving som konkrete ting om hvordan det går/hvordan hun fungerer sosialt i bhg, hva hun liker å gjøre, osv osv

Anonymkode: 73305...9d4

Skrevet

Utvikling, læring, +++ er ting som blir att opp på foreldresamtaler.

De ansatte har gjerne ikke tid til full rapport ved henting. 

Anonymkode: abeae...b22

• Liker 5
Skrevet

I den første barnehagen hans var de superflink og imøtekommende. Jeg spør hver gang om hvordan dagen har vært. I den nye barnehagen er de mer reservert, men begynner å bli bedre.

Skrevet

Noen ord om hva de har gjort den dagen eller en anekdote i blant, kan komme i forbindelse med henting dersom det er tid. Har det skjedd noe spesielt, får vi også vite det. De større trekkene om utvikling, trivsel, læring og samspill tas på foreldresamtale.

Skrevet

Barnas utvikling blir tatt opp under foreldresamtalene. 

Anonymkode: 1d3b3...f08

Skrevet

Jepp. Dette er tema på foreldresamtalene. Det er vel ikke så lenge til første samtalene? Vi har om et par uker. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Når 2 voksne skal ta vare på 10 småbarn på ettermiddagen, så ser jeg ikke helt hvordan man skal få til lange samtaler med hver enkelt foreldre som kommer og henter. Det du etterspør er det som tas opp på foreldresamtaler. Husk at noen dager har de ansatte få barn på ettermiddagen og kan prate, andre ganger har de mange barn og må dermed være sammen med de som ikke er hentet 

• Liker 1
Skrevet

Det du etterspør tas generelt opp på foreldresamtaler, men man kan be om en ekstra liten prat hvis det er noe spesielt man er bekymret for eller lignende. Ellers veksler vi noen ord om dagen når barnet mitt blir hentet hvis personalet har tid. Som regel har de faktisk det, men jeg lar de ansatte styre om de har mulighet til å snakke eller ikke. Noen ganger er det bare kjapt "han har hatt en fin dag", mens andre dager forteller de mer hvis de har mulighet. De forteller også om det har skjedd oe spesielt eller om det har skjedd noe barnet virkelig syns var stas.

Anonymkode: 30645...4b7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...