Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en voksen dame på 36. Har hatt en jobb jeg elsket, men måtte slutte da jeg ble kronisk syk.

Nå jobber jeg på et kontor, og det er helt greit. Føler det var utrolig flaks at jeg fikk denne jobben, da jeg ikke har noen utdanning eller erfaring i administrativ retning.

Men pga koronasituasjonen er selskapet i en skikkelig økonomisk krise, og jeg er redd stillingen min vil ryke om 1-2 år, om det blir mer nedskjæringer og sammenslåinger. Da er jeg redd det blir veldig vanskelig å finne en ny jobb! Siden det er mange om beinet for tida, og jeg ikke har noen relevant utdanning, og jeg er syk... 

Så jeg tenker på ny utdanning/kurs, for å sikre meg for fremtiden. Utdanningen jeg har fra før er helt yrkesspesifikk, for et yrke jeg ikke lenger kan utføre. Jeg fungerer stort sett greit i hverdagen, men kan få sterke anfall. Jeg kan dermed ikke ha en jobb hvor jeg har ansvar for andres sikkerhet. Jeg er også litt sensitiv for mye støy og høyt stress. 

Helse, utdanning og transportjobber utgår dermed, likeledes håndtering av tungt verktøy/maskiner.

Jeg lurer på å ta et årskurs i økonomi og administrasjon, men får man jobb basert på slikt? Har ikke råd til en full treårig bachelor... Har en del gjeld, og betaler boliglån, så mer studielån er ikke ønskelig.

Noen som har tips til kurs/utdanning jeg kan ta ved siden av nåværende jobb (så lenge jeg har den)?  

Anonymkode: e1c77...edc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...