AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Skrevet 1. oktober 2020 Min nåværende kjæreste fortalte meg før vi ble sammen, at han har hatt trekant med en kvinne og en mann (han var ikke i forhold med kvinnen) for ca. 15 år siden. Merker at tanken plager meg og gjør vondt, men samtidig vet jeg ikke hvordan jeg skal få formidlet dette til han. Han sier jeg er kvinnen i hans liv, og vi har et (så vidt jeg vet) monogamt forhold. Men iblant, mens vi har sex, snakker han om en fantasi han er som er å ha med en annen mann i senga sammen med oss så jeg blir skikkelig fylt opp som han sier, at jeg "fortjener" det mener han. Har blitt litt kåt av å høre han si det, men samtidig litt trist over at han vil "dele meg." Og så sliter jeg med dilemmaet som gjør vondt: At jeg er sjalu på den kvinnen som fikk oppleve trekant med han, og om han likte den sexen bedre enn den vi har, og samtidig at jeg også ønsker å oppleve trekant med han (men vil jeg da bli trist i etterkant fordi han "delte" meg med en annen mann??). Anonymkode: 0b531...834
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2 Skrevet 1. oktober 2020 Seriøst, for 15 år siden? Tror du trenger å jobbe litt med deg selv. Du må gjerne si at du ikke er interessert i å ha trekant, men du kan ikke være sur for noe han gjorde MANGE år før han møtte deg. Hadde jeg møtt noen som dømte meg slik, hadde jeg gått fort som faen. Hadde bare sett for meg hvor sjalusi- og konfliktfylt forholdet kom til å bli down the line om man ikke en gang kan se forbi en uskyldig trekant som skjedde for 15 år siden... Anonymkode: ec4b5...614 36
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #3 Skrevet 1. oktober 2020 Her var det mye rot i hodet ditt. Pust. Som du sikkert vet er svaret kommunikasjon. Du må fortelle han hva du føler. Og du må for alt i verden IKKE gå med på trekant eller gjør noe annet før du er helt sikker på at dette er noe du SELV har lyst å prøve. Det er helt i orden å si at du kun ønsker en sexpartner. Og nei, det betyr ikke at han har hatt bedre sex enn med deg. Husk. Følelser gjør mye for sexopplevelsen. Anonymkode: c8b0d...d06 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #4 Skrevet 1. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Seriøst, for 15 år siden? Tror du trenger å jobbe litt med deg selv. Du må gjerne si at du ikke er interessert i å ha trekant, men du kan ikke være sur for noe han gjorde MANGE år før han møtte deg. Hadde jeg møtt noen som dømte meg slik, hadde jeg gått fort som faen. Hadde bare sett for meg hvor sjalusi- og konfliktfylt forholdet kom til å bli down the line om man ikke en gang kan se forbi en uskyldig trekant som skjedde for 15 år siden... Anonymkode: ec4b5...614 Men problemet er at jeg er veldig usikker og sjalu, og har selv fantasert om trekant med to menn i mange år, før jeg møtte han. Og så har han gjort det, med en annen. Og har ikke vist noen tegn til å ta initiativ til det med meg. Kanskje han synes jeg ikke er sexy nok til å bli med i en trekant. Anonymkode: 0b531...834
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #6 Skrevet 1. oktober 2020 Min kjæreste har også hatt trekant før. Ikke bare én gang heller. Men med to jenter (forskjellige hver gang), ikke med en annen mann. Han har aldri vært i forhold med disse damene, så tanken plager meg ikke. Tror det hadde gnagd mer om han gjorde slikt med noen han er glad i. Hvorfor ha trekant i et ellers monogamt forhold? Du burde tenke deg nøye om, TS. Slikt kan ødelegge MYE. Anonymkode: 68e9c...8e0
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #7 Skrevet 1. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min kjæreste har også hatt trekant før. Ikke bare én gang heller. Men med to jenter (forskjellige hver gang), ikke med en annen mann. Han har aldri vært i forhold med disse damene, så tanken plager meg ikke. Tror det hadde gnagd mer om han gjorde slikt med noen han er glad i. Hvorfor ha trekant i et ellers monogamt forhold? Du burde tenke deg nøye om, TS. Slikt kan ødelegge MYE. Anonymkode: 68e9c...8e0 Jeg vet det kan ødelegge mye, men jeg har også vondt i magen nå, og ofte, når jeg tenker på at han har hatt trekant. Det var visst på et hotell, og han kjente ikke kvinnen og mannen. Men han sa det var nydelig at kvinnen sovnet mellom dem, fordi det betydde at hun følte seg trygg på dem. Det gir meg en vond følelse, da får jeg inntrykk av at det var en super og intim opplevelse. Og han har som sagt ikke tatt noe initiativ til å gjøre noe sånt med meg. Jeg er vel ikke sexy nok kanskje, vet ikke. Anonymkode: 0b531...834
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #8 Skrevet 1. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men problemet er at jeg er veldig usikker og sjalu, og har selv fantasert om trekant med to menn i mange år, før jeg møtte han. Og så har han gjort det, med en annen. Og har ikke vist noen tegn til å ta initiativ til det med meg. Kanskje han synes jeg ikke er sexy nok til å bli med i en trekant. Anonymkode: 0b531...834 Hæ? Sa du ikke at han har nevnt det som en fantasi? Hva slags mer initiativ mener du han burde tatt sånn i første omgang? Bare invitert en kompis over som en overraskelse, liksom? Anonymkode: 68e9c...8e0 13
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #9 Skrevet 1. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Sa du ikke at han har nevnt det som en fantasi? Hva slags mer initiativ mener du han burde tatt sånn i første omgang? Bare invitert en kompis over som en overraskelse, liksom? Anonymkode: 68e9c...8e0 Dette. Han har jo tatt initiativ til det. Men du sier to ganger at han ikke har det, og så slenger du på at det sikkert er fordi du ikke er sexy nok. Du har tydeligvis alvorlige issues med usikkerhet og mindreverdighetsfølelse, det er dine problemer og ikke kjæresten din sin feil. Anonymkode: 455b2...6d8 15
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #10 Skrevet 1. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Sa du ikke at han har nevnt det som en fantasi? Hva slags mer initiativ mener du han burde tatt sånn i første omgang? Bare invitert en kompis over som en overraskelse, liksom? Anonymkode: 68e9c...8e0 Å dele en fantasi er da langt fra å ta initiativ. Å ta initiativ innebærer å spørre meg seriøst om jeg ønsker å prøve det, og å få frem at han ønsker det. Han har aldri gjort det. Det er som om hun ekle dama fra fortiden kanskje var så fantastisk at hun skal få forbli han eneste trekant-minne og opplevelse? Anonymkode: 0b531...834
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #11 Skrevet 1. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å dele en fantasi er da langt fra å ta initiativ. Å ta initiativ innebærer å spørre meg seriøst om jeg ønsker å prøve det, og å få frem at han ønsker det. Han har aldri gjort det. Det er som om hun ekle dama fra fortiden kanskje var så fantastisk at hun skal få forbli han eneste trekant-minne og opplevelse? Anonymkode: 0b531...834 Dette er jo en forsiktig måte fra hans side å lufte et følsomt tema. Har du gitt ham noen signaler om at du synes det høres spennende ut? Du må slutte å skylde på kjæresten for din egen usikkerhet! Anonymkode: ce4b7...57c 9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #12 Skrevet 1. oktober 2020 Du virker jo veldig ustabil... Ta å snakk med kjæresten du, så han får høre hvordan du tenker og kan ta en beslutning utfra det. Anonymkode: c8b0d...d06 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #13 Skrevet 1. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo en forsiktig måte fra hans side å lufte et følsomt tema. Har du gitt ham noen signaler om at du synes det høres spennende ut? Du må slutte å skylde på kjæresten for din egen usikkerhet! Anonymkode: ce4b7...57c Ja, jeg har jo deltatt verbalt i fantasiene hans mens vi har hatt sex. Men det blir aldri noe mer. Anonymkode: 0b531...834
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #14 Skrevet 1. oktober 2020 Hvorfor bry seg? Da skal han i hvert fall til å reagere at du har sugd pikk før dere ble sammen. Anonymkode: 5204a...e3c 1
Mrs.Under Skrevet 1. oktober 2020 #15 Skrevet 1. oktober 2020 For 15 år siden! Get over it! Du må tåle at han har gjort noe før han traff deg. Jeg har selv hatt en trekant med to menn, og det var forsåvidt rett før jeg traff han som jeg er gift med i dag. Han så ikke på det som noe dealbreaker gitt, men heller noe sexy og spennende jeg hadde gjort før jeg traff han. At kjæresten din er så trygg på deg at han kan og tør snakke om seksuelle fantasier syns jeg er flott. Nå får jeg ikke helt tak på om han faktisk VIL ha en trekant eller om det bare er fantasien. Om han faktisk vil, så får du tenke deg godt om, for å gjøre dette i forholdet, med den reaksjonen du har på det han gjorde for 15 år siden, lukter katastrofe! 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #16 Skrevet 1. oktober 2020 Det skjedde for 15 år siden, jeg hadde ikke ofret det en tanke engang. Derimot hadde jeg sett det som en stor varsellampe om jeg var kjæresten din og du hadde fortalt meg at du vurderte om dette var en dealbreaker eller ikke. Du sier jo selv at du er veldig usikker og sjalu. Det er der problemet deres ligger. Anonymkode: 7bdf4...011 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #17 Skrevet 1. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har jo deltatt verbalt i fantasiene hans mens vi har hatt sex. Men det blir aldri noe mer. Anonymkode: 0b531...834 Du er altså minst like mye å skylde som han, for at den trekanten ikke blir noe av! Om dere ikke klarer å prate bedre sammen, så er det en veeeldig dårlig ide! Anonymkode: ce4b7...57c 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #18 Skrevet 1. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men problemet er at jeg er veldig usikker og sjalu, og har selv fantasert om trekant med to menn i mange år, før jeg møtte han. Og så har han gjort det, med en annen. Og har ikke vist noen tegn til å ta initiativ til det med meg. Kanskje han synes jeg ikke er sexy nok til å bli med i en trekant. Anonymkode: 0b531...834 Du sier det jo selv. Problemet er at du er veldig usikker og sjalu, problemet er derimot ikke at han har hatt trekant for 15 år siden. Du må ta tak og jobbe med sjalusien din, sjalusi spiser opp et forhold fra innsiden, bit for bit. For meg høres det ut som om han har hatt initiativ ved å dele sin fantasi, og kanskje latt din reaksjon avgjøre om han skal tørre å spørre eller ikke. Eller kanskje han kjenner så godt til sjalusimønsteret ditt nå at han vet at det ikke er en god ide. Hvis du faktisk ønsker at dere skal ta del i en slik trekant, er det jo ingenting i veien for at du kan ta det opp. Du vet jo hvor han står i forhold til det. Og hvis du kjenner for mye på tankene om at han "ønsker å dele deg med noen andre", så snakk med han om det. Kanskje han får forklart på en god måte at det ikke handler om det i det hele tatt. Men når vi er inne på det, kan jeg gjerne dele vår opplevelse. Vi hadde trekant med en annen dame. Det var jeg som tok initiativet, og han var glad for å kunne leve ut en fantasi han sikkert hadde hatt siden tenårene. Selve trekanten var grei nok den, men opplevelsen tærte litt på oss i etterkant, og begge kjente nok på litt frykt for at den andre likte denne nye personen bedre enn oss. Vi kom oss igjennom det, men vi er begge enige om at vi ikke ønsker å gjøre dette igjen. Anonymkode: ec4b5...614 2
Gjest Warrior Skrevet 1. oktober 2020 #19 Skrevet 1. oktober 2020 (endret) Du må ikke tenke på hva han gjorde for 15 år siden. Du ødelegger for deg selv av å tenke på det og gå rundt å er sjalu. Mange har jo hatt et sexliv og andre forhold før de treffer kjæresten sin. Du må tenke at det er helt normalt og at det er deg han elsker for det er deg han er sammen med. Det var 15 år siden dette skjedde og der er mange år det. Det er litt merkelig av han å si til deg hvem han har hatt sex med tidligere. Det bør være privat og noe man holder for seg selv. Det er selvfølgelig greit at typen din nevner at han har lyst å ha trekant. Kjærester deler fantasiene sine og trekant er ganske normalt. Men det er viktig at dere begge vil det. Blir du veldig usikker av det så venter du, til du blir mer sikker. Har du egentlig ikke lyst så lar du vær. Du kan ikke tvinges til noe du ikke vil. Endret 1. oktober 2020 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #20 Skrevet 1. oktober 2020 2 minutter siden, Mrs.Under skrev: For 15 år siden! Get over it! Du må tåle at han har gjort noe før han traff deg. Jeg har selv hatt en trekant med to menn, og det var forsåvidt rett før jeg traff han som jeg er gift med i dag. Han så ikke på det som noe dealbreaker gitt, men heller noe sexy og spennende jeg hadde gjort før jeg traff han. At kjæresten din er så trygg på deg at han kan og tør snakke om seksuelle fantasier syns jeg er flott. Nå får jeg ikke helt tak på om han faktisk VIL ha en trekant eller om det bare er fantasien. Om han faktisk vil, så får du tenke deg godt om, for å gjøre dette i forholdet, med den reaksjonen du har på det han gjorde for 15 år siden, lukter katastrofe! Det er det som er greia; hvorfor tar han ikke initiativ til å ha trekant med meg og en annen mann?? Hvorfor fikk bare hun ekle dama oppleve det med han? Det er vondt å tenke på at han har gjort det, at han syntes hun var verdt å ha trekant med, men ikke meg. Anonymkode: 0b531...834
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå