Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

Jeg trenger hjelp til å tolke lovverket. Kanskje noen har erfaring å dele også.

Jeg jobber deltid (i fast stilling) og ønsker heltidsstiling. Utdannet lektor. Jeg søkte om hel stilling i kommunen, men fikk det ikke. Dvs har ikke mottatt svar, og fortsatte å jobbe deltid ved nytt skoleår. Ble samtidig omdisponert til annen skole pga overtallighet der jeg var. Jeg fikk også høre at det ble ansatt flere nyutdannede lærere i vikarstillinger på andre skoler i kommunen.

Gjelder fortrinnsretten kun på den skolen jeg jobber, eller for skolene i hele kommunen? Tenker da på at i alle fall en annen skole skaffet seg mange nye vikarer på årskontrakt. Jeg vet at fortrinnsretten forutsetter en del ting mtp kvalifikasjoner (feks grad og fagkombinasjon). I kommunen min er det kun en felles stillingsutlysning for lærere hvert år. Her står det ingenting om antall ledige stillinger.

Fant dette på norsklektorlag.no og lurer på om jeg kan ha blitt forbigått?

"Fortrinnsretten forutsetter at du er kvalifisert for den ledige stillingen. Er det flere deltidsansatte med fortrinnsrett som ønsker å øke sin stilling, skal den deltidsansatte som er best kvalifisert velges.

Retten gjelder for både ledige stillinger på skolen din, men også ved utlysning av ledige stillinger i fylkeskommunen eller kommunen du er ansatt i. "

Anonymkode: a55d5...99e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med fagforeningskontakten din hen kan gi deg svarene du er ute etter.

Skrevet

Ts her.

Ønsker å vite litt mer før jeg tar kontakt. Vil ikke virke masete.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Ønsker å vite litt mer før jeg tar kontakt. Vil ikke virke masete.

Kjenner folk i fagforeningen som du tilhører og tro meg når jeg sier at dette ikke vil være masete 

Skrevet

Men ville du sagt fra deg fast deltidsstilling for å jobbe full midlertidig stilling (Vikariat)? 

Du kan ikke kreve at de holder den faste stillingen åpen for deg når du er ferdig med vikariatet. 

Anonymkode: 8e76f...e3e

Skrevet

Har ikke du nettopp lagd en tråd om akkurat det samme?

Anonymkode: cd61f...195

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ville du sagt fra deg fast deltidsstilling for å jobbe full midlertidig stilling (Vikariat)? 

Du kan ikke kreve at de holder den faste stillingen åpen for deg når du er ferdig med vikariatet. 

Anonymkode: 8e76f...e3e

Får ikke dette til å henge sammen. Står at man har fortrinnsrett fremfor nytilsettinger. Alle nytilsettinger (lærere i alle fall) i kommunen er vikariat.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke du nettopp lagd en tråd om akkurat det samme?

Hva heter tråden?

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter tråden?

Så du VET faktisk ikke om du har skrevet om dett på KG før? Den er helt like denne, du kan bare søke i forumet. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du VET faktisk ikke om du har skrevet om dett på KG før? Den er helt like denne, du kan bare søke i forumet. 

Trodde kommentaren din var ment til noen som ikke var anonym her inne. Jeg har ikke skrevet om dette før.

Er det bare meg eller er det veldig vanlig å svare på en krass og uhøflig måte her på kg? Hilsen ny her inne.

Skrevet

Håper noen med peiling på temaet kan svare 😇

Har forsøkt å søke etter lignende tråder her inne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...