Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 😊 Jeg har nå hatt 3 positive graviditetstester, 5-6 uker gravid nå. 2 dager etter kom en liten blødning på ca.5 dager (ca.da jeg skulle hatt mensen), har vært mye mindre blod enn vanlig mensen!
Har en abort bak meg så vet sånn ca. hvordan det er

Noen dager etter blødningen stoppa, hadde jeg negativ test, noen som har opplevd det? Har hørt at man kan få svakere test, jo mer HCG som er i kroppen? Har fortsatt en del symptomer. Har fått henvisning til tidlig ultralyd av jordmor. 

Er jeg gravid eller ikke? Er litt bekymret 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel et litt dårlig tegn at testen var negativ tenker jeg, det har mine også vært etter spontanabort. Dessverre! 

Anonymkode: d8b56...2a9

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Martep said:

Hei 😊 Jeg har nå hatt 3 positive graviditetstester, 5-6 uker gravid nå. 2 dager etter kom en liten blødning på ca.5 dager (ca.da jeg skulle hatt mensen), har vært mye mindre blod enn vanlig mensen!
Har en abort bak meg så vet sånn ca. hvordan det er

Noen dager etter blødningen stoppa, hadde jeg negativ test, noen som har opplevd det? Har hørt at man kan få svakere test, jo mer HCG som er i kroppen? Har fortsatt en del symptomer. Har fått henvisning til tidlig ultralyd av jordmor. 

Er jeg gravid eller ikke? Er litt bekymret 

Man får ikke svakere test når hCGen øker. Det er nok helt umulig for oss her å si hva som har skjedd, men hvis du har blødd i fem dager og nå tester negativt, hadde jeg kanskje ikke hatt så høye forhåpninger, dessverre... 

Du kan kontakte fastlegen og be om å ta kvantitativ hCG-test og se på evt se på utviklingen der, det vil gi en indikasjon.

• Liker 2
Skrevet

Har snakka en del med jordmor om dette, men hun virker ikke bekymret da jeg forklarte dette for hun, hun sa også at det kan være noe feil med testen også 

1 minutt siden, ella_b skrev:

Man får ikke svakere test når hCGen øker. Det er nok helt umulig for oss her å si hva som har skjedd, men hvis du har blødd i fem dager og nå tester negativt, hadde jeg kanskje ikke hatt så høye forhåpninger, dessverre... 

Du kan kontakte fastlegen og be om å ta kvantitativ hCG-test og se på evt se på utviklingen der, det vil gi en indikasjon.

Skrevet
4 minutter siden, Martep said:

Har snakka en del med jordmor om dette, men hun virker ikke bekymret da jeg forklarte dette for hun, hun sa også at det kan være noe feil med testen også 

Det kan være noe feil, men på generelt grunnlag er lengre blødning+påfølgende negativ test dårlig nytt, selv om jordmor ikke er bekymret. Derfor lurt å sjekke hos fastlegen.

• Liker 3
Skrevet

Hun mente det var såpass liten blødning at hun mente det ikke var noe galt. Har time hos fastlege på mandag, så får se hvordan det blir sa 

• Liker 1
Skrevet

Kjemisk graviditet som akkurat ble fanget opp på de første testene? Hvis en ny test er negativ er du neppe gravid lengre. 

Anonymkode: 4c944...bfa

• Liker 2
Skrevet

Jeg blødde ikke mye på to av mine spontanaborter.. Hadde ikke vondt heller. Ta evt noen nye tester og se, siden du ikke skal til legen før mandag? Om du skal måle HCG tar det jo uansett flere dager å få svar på. 

• Liker 2
Skrevet

Det TS refererer til er "hook-effekten" der du kommer såpass langt i svangerskapet at testen viser negativ fordi den blir slått ut av mengden hcg i urinen. Det skjer hvis man er ganske langt på vei når man begynner å teste, eller har flere fostre, typisk skal man da ha hcg over 500 000 u/ml, så det gjelder som regel tvillinggraviditeter.. og er slettes ikke veldig vanlig, dessverre TS. 

Det mest sannsynlige er at testen enten var defekt, eller at du enten mistet eller hadde en kjemisk graviditet, men håper det ordner seg for deg TS.

Anonymkode: 11e8e...44a

• Liker 3
Skrevet

Hvis du har blødd i flere dager og nå tester negativt betyr det desverre at du ikke er gravid, da har du hatt et egg som festet seg men som nå har gått til grunne. Å få negativ test langt ute i graviditeten er også sjeldent, men kan skje når du har skyhøye verdier av HCG, noe du ikke har i uke 6. Sikkert greit å få tatt en ul å se at alt er kommet ut uansett, men om du har en helt negativ test skal også det indikere at alt er ute. Lykke til videre. 

Anonymkode: a0240...9eb

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde masse blødninger i svangerskapet.. og sitter her med en frisk og fin 2 åring i dag. 

Men det er utrolig stress når man opplever dette som gravid. Bodde i Oslo på den tiden og passet på å booke time hos gyn hver gang blødningene oppstod for å ta innvendig ultralyd. - er faktisk det beste tipset jeg kan gi. Dra til lege eller helst gyn så fort du kan .. så slipper du å bekymre deg mer enn du må. 

Anonymkode: 29389...267

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde masse blødninger i svangerskapet.. og sitter her med en frisk og fin 2 åring i dag. 

Men det er utrolig stress når man opplever dette som gravid. Bodde i Oslo på den tiden og passet på å booke time hos gyn hver gang blødningene oppstod for å ta innvendig ultralyd. - er faktisk det beste tipset jeg kan gi. Dra til lege eller helst gyn så fort du kan .. så slipper du å bekymre deg mer enn du må. 

Anonymkode: 29389...267

Det er veldig vanlig med blødninger i svangerskap. Men blødninger + negativ test er dessverre et veldig dårlig tegn. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...