AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Del Skrevet 1. oktober 2020 Hvor høy prosent av kroppsvekt er det vanlig å løfte i benkpress? Hva er å være "sterk"? Og hva er å være regnet som litt "svak"? For kvinner altså. Anonymkode: a24f0...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2 Del Skrevet 1. oktober 2020 Jeg begynte med bare stangen i benkpress. Trente styrke ca x 3 pr uke. Etter ca 3mnd hadde jeg økt arbeidsvekt til 45kg, og etter et snaut et år klarte jeg å ta noen reps med min egen kroppsvekt (55kg). Jeg er litt usikker på hva som er "normalt", men de fleste jenter jeg kjenner som går på vanlig treningssenter tar et sted mellom 40-60kg arbeidsvekt (selvfølgelig litt avhengig av høyde og kroppsvekt.) Tar du mer enn dette ville jeg karakterisere deg som "sterk", så sant du ikke er styrkeløfter. Anonymkode: ab84a...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #3 Del Skrevet 1. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg begynte med bare stangen i benkpress. Trente styrke ca x 3 pr uke. Etter ca 3mnd hadde jeg økt arbeidsvekt til 45kg, og etter et snaut et år klarte jeg å ta noen reps med min egen kroppsvekt (55kg). Jeg er litt usikker på hva som er "normalt", men de fleste jenter jeg kjenner som går på vanlig treningssenter tar et sted mellom 40-60kg arbeidsvekt (selvfølgelig litt avhengig av høyde og kroppsvekt.) Tar du mer enn dette ville jeg karakterisere deg som "sterk", så sant du ikke er styrkeløfter. Anonymkode: ab84a...c6e Jeg vil karakterisere deg og de du kjenner som sterke!! Jeg har trent regelmessig i fem år, fokuserer riktignok ikke veldig på å bli sterkere, men har aldri makset mer enn 55 og arbeidsvekt har alltid ligget under 40. Og jeg er den sterkeste i benken av mine aktive venninner Jeg tipper spennet av hva som er normalt er ganske stort, men at brukeren jeg siterer er i øvre skikte! Anonymkode: 21957...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #4 Del Skrevet 1. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil karakterisere deg og de du kjenner som sterke!! Jeg har trent regelmessig i fem år, fokuserer riktignok ikke veldig på å bli sterkere, men har aldri makset mer enn 55 og arbeidsvekt har alltid ligget under 40. Og jeg er den sterkeste i benken av mine aktive venninner Jeg tipper spennet av hva som er normalt er ganske stort, men at brukeren jeg siterer er i øvre skikte! Anonymkode: 21957...ec6 Hei, takk skal du ha ha for komplimementet 🙂 Ja , jeg trente etter 5x5 modellen, så fokuset var på gradvis økning hele tiden og å bli sterkere. Jeg har inntrykk av at de fleste jenter ikke prøver å trene så veldig tungt på benkpress fordi de frykter at det vil se stygt ut. Sikkert mange som er sterkere enn de tror i denne øvelsen. Anonymkode: ab84a...c6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. oktober 2020 #5 Del Skrevet 1. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte med bare stangen i benkpress. Trente styrke ca x 3 pr uke. Etter ca 3mnd hadde jeg økt arbeidsvekt til 45kg, og etter et snaut et år klarte jeg å ta noen reps med min egen kroppsvekt (55kg). Jeg er litt usikker på hva som er "normalt", men de fleste jenter jeg kjenner som går på vanlig treningssenter tar et sted mellom 40-60kg arbeidsvekt (selvfølgelig litt avhengig av høyde og kroppsvekt.) Tar du mer enn dette ville jeg karakterisere deg som "sterk", så sant du ikke er styrkeløfter. Anonymkode: ab84a...c6e Enig, godt forklart. Egen kroppsvekt er bra i benkpress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #6 Del Skrevet 1. oktober 2020 Jeg har makset på 42,5 kg og jeg veier 53 kg. Foretrekker heller å forskjellige typer push-ups, f.eks med vektskive på ryggen, med bein på kasse, archer eller i ringer. Anonymkode: eed1e...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lesehøne Skrevet 1. oktober 2020 #7 Del Skrevet 1. oktober 2020 Utrente gutter klarer vanligvis rundt 40kg. Så da er man vel "litt sterk" hvis man ligger over det. Et fint mål for en jente er å klare å ta noen reps med egen kroppsvekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #8 Del Skrevet 1. oktober 2020 https://exrx.net/Testing/WeightLifting/BenchStandardsKg Dette gir en indikasjon på styrkenivå basert på kroppsvekt og hva man løfter. Basert på dette vil jeg si at dersom du som jente løfter egen kroppsvekt i benkpress så ligger du på nivå mellom advanced og elite. Jeg forstår det som at oversikten tar utgangspunkt i "vanlige mennesker", altså at den ikke er laget for folk som driver med styrkeløft eller "satser" i så måte. Så jeg vil påstå at hvis du som jente løfter egen kroppsvekt i benkpress så regnes du normalt som sterk. Anonymkode: c85e8...5b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #9 Del Skrevet 1. oktober 2020 Jeg er jente og trente mye kampsport og dansing tidligere. Tok 60kg i rep 10x3 da jeg prøvde meg på treningsstudio. Jeg veide selv ca 60kg. Jeg visste ikke selv hva som var bra den gangen, jeg trente bare passe tungt følte jeg. Anonymkode: 0d60a...e29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #10 Del Skrevet 1. oktober 2020 Ifølge denne artikkelen er 60-70kg i benkpress innen rekkevidden for alle kvinner, selv små og utrente kvinner, dersom de trener tungt og riktig. https://bonytobombshell.com/how-much-muscle-strength-can-skinny-women-gain/ Anonymkode: ab84a...c6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #11 Del Skrevet 1. oktober 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://exrx.net/Testing/WeightLifting/BenchStandardsKg Dette gir en indikasjon på styrkenivå basert på kroppsvekt og hva man løfter. Basert på dette vil jeg si at dersom du som jente løfter egen kroppsvekt i benkpress så ligger du på nivå mellom advanced og elite. Jeg forstår det som at oversikten tar utgangspunkt i "vanlige mennesker", altså at den ikke er laget for folk som driver med styrkeløft eller "satser" i så måte. Så jeg vil påstå at hvis du som jente løfter egen kroppsvekt i benkpress så regnes du normalt som sterk. Anonymkode: c85e8...5b6 Dette var akkurat hva jeg så etter, takk! Anonymkode: a24f0...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #12 Del Skrevet 2. oktober 2020 Tror jenter ofte kan løfte mye tyngre enn de tror. Hadde selv tidligere angst for å trene benkpress (og overkropp generelt egentlig), men nå elsker jeg det. Det fører til bedre holdning og finere figur/proposjoner. Bruker selv å trene med mellom 50 og 60kg, avhengig av dagsform. Anonymkode: b799b...381 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #13 Del Skrevet 2. oktober 2020 ExRx er en bra side ja. Men benkpress er en av de vanskeligste baseøvelsene, å spenne seg opp riktig. Skyve skikkelig med beina er vanskelig. Jeg trener styrkeløft selv. Anonymkode: ad38d...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå