Gå til innhold

Barnet mitt er ikke seg selv i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen på snart 2 er en vilter gutt, som alltid skravler, skråler og oppfører seg som barn flest hjemme. Han begynte i barnehage i august og vi hadde første foreldresamtale i går.

Da fikk vi vite at han sitter mest for seg selv og leker, snakker lite og gjør veldig lite ut av seg. De ga utrykk for at han trives og kan bli med på lek, men alikavel kjenner jeg at jeg blir bekymra når jeg hører at han ikke oppfører seg som seg selv der. Vi har ett veldig godt inntrykk av de ansatte, barnehagen og de andre barna sånn generelt.

Er det vanlig at de blir sånn i bhg? Han gir utrykk for å glede seg til barnehagen når jeg spør han, og han ramser opp navna til de andre ungene og ansatte flere ganger daglig som om han spør etter dem. 

Anonymkode: 13d58...b06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 2. Den som er vilter hjemme er rolig i barnehagen og visa verca.   

Anonymkode: c2b83...8d0

• Liker 4
Skrevet

Hvor lenge har han gått der? 

Hvis han har gått der lenge, ville jeg snakket med dem. Det kan hende at han faktisk trives, selvom han leker rolig. Men jeg skjønner godt at du er bekymret. 

Hva gjør de ansatte for å bli kjent med gutten din? Leker de og tuller de litt med ham eller lar de han være fordi han ikke "krever oppmerksomhet"? Utifra erfaring med mitt eget barn, kommer hun over gjerdet ved at de voksne gjør litt effort for å bli kjent med henne.. 

Anonymkode: bd428...67f

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring at foreldre henger seg altfor mye opp i hvor mange venner barn har, og at de av en eller annen grunn måler sitt barns trivsel utifra hvor mange barna er sammen med både i barnehage/skole og fritid. Men barn er ikke annerledes enn voksne. Noen trives i sitt eget selskap, noen trives med noen få, og noen er hypersosiale. Det man må fokusere på, er det du skriver på slutten, at barnet er positivt innstilt til barnehagen. Da har han det bra. La han bli kjent og bevege seg ut av sin komfortsone i sitt eget tempo, ikke i det tempoet du mener han burde ha.

Anonymkode: 9aaa0...ade

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Guttungen på snart 2 er en vilter gutt, som alltid skravler, skråler og oppfører seg som barn flest hjemme. Han begynte i barnehage i august og vi hadde første foreldresamtale i går.

Da fikk vi vite at han sitter mest for seg selv og leker, snakker lite og gjør veldig lite ut av seg. De ga utrykk for at han trives og kan bli med på lek, men alikavel kjenner jeg at jeg blir bekymra når jeg hører at han ikke oppfører seg som seg selv der. Vi har ett veldig godt inntrykk av de ansatte, barnehagen og de andre barna sånn generelt.

Er det vanlig at de blir sånn i bhg? Han gir utrykk for å glede seg til barnehagen når jeg spør han, og han ramser opp navna til de andre ungene og ansatte flere ganger daglig som om han spør etter dem. 

Min unge brukte ca 4-5 mnd på å bli «seg selv» i bhg. Dette er ganske normalt tror jeg. 

Anonymkode: eb7b0...4d4

• Liker 1
Skrevet

For å sette ting i perspektiv, oppfører du deg likt hjemme, på studie, på jobb, med venner, med familie?

Skrevet

Gutten min er likedan. Han trekker seg tilbake når det er nok til han. Blir for mye inntrykk og da trenger han litt tid for seg selv. Noen barn er slik, vi har introverte og ekstroverte. Jeg er introvert selv. Trenger tid for meg selv når det har foregått mye på jobb/hjemme. 

Anonymkode: 9e556...23d

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde byttet barnehage så fort som mulig! Min toåring var også en helt annen i barnehagen, de trodde han ikke hadde noe språk. Han lå langt foran men snakket ikke i barnehagen. Byttet barnehage og han ble som hjemme og snakket masse! 

Anonymkode: 7e96b...153

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...