Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Noen som har erfaring med at barnet ble målt til noe, men kom ut større eller mindre enn estimert? Gjennom ultralyd, ikke symfysemål☺️

Her har lillesøster gått fra høyt over gjennomsnittet til under gjennomsnittet på få uker. Ble brått bekymra for veksten hennes.. 

Anonymkode: 18b3f...70d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, var på ul grunnet lite liv, da målte de baby samtidig. Ble estimert til å være 3600 i uke 37, og ble forberedt på stort barn. Kom ut en uke senere, veide 2500. Blir fulgt opp denne graviditeten pga lav vekt på forrige, men jeg klarer ikke stole helt på de målingene. 

Anonymkode: d9fec...76c

Skrevet

de bomma men en kilo.

Anonymkode: 1ee5f...227

Skrevet

De estimerte i uke 39 at barnet var 4400gr. Kom ut 3800gr noen dager senere. 

Anonymkode: 8e28e...198

Skrevet

Blir målt med 3400g på mandag, barnet komm fredag med nesten 4000g.

Anonymkode: f0244...41b

Skrevet

Ble estimert til ca 3100 gram til termin, veide 4200 to uker før termin😅

Skrevet

Hadde fem ultralyder gjennom svangerskapet, grunnet at de trodde han var veldig liten. Han kom ut 3,2 kilo, ikke SÅ liten. 

Anonymkode: 5f20f...c44

Skrevet

Stort sett alltid feil. 

Anonymkode: 6f567...0ea

• Liker 4
Skrevet

Ble estimert til å være 2300 gram, ble igangsatt, hun var 2800 gram. 

Anonymkode: 6c1df...4bf

Skrevet

Stemt på de to første + - 10 gram, men de var små. De sier det oftere er lettere å estimere små babyer. Siste ble estimert til 3,5 ca fire uker før termin, og de antok babyen kom til å ende opp på ca fire kilo ved termin. Ble igangsatt uken før termin og baby var 3,5 kg tross voldsom stigning i vekt mellom nest siste og siste ultralyd. 

Anonymkode: f0d32...941

Skrevet

Min første var helt riktig estimert, men var 11 uker prematur, så godt mulig det er slik noen over skriver at det er lettere på små barn!? 

Nr to var ca 100 gram feil, så bra "gjettet" der også. 

Anonymkode: 30220...a05

Skrevet

Ble estimert til å veie opp mot 4kg, men veide 4,6kg da han kom ut 😅

Anonymkode: 8645f...b55

Skrevet

Jeg fikk høre ved to ultralyder at han var godt over snittet, «en stor plugg» som hun sa.. Så jeg ble bekymret for hvordan fødselen skulle gå🙈 Men ut kom en helt gjennomsnittlig gutt på 3600g...

Skrevet

Min eldste ble estimert til 3,7/3,8, var 2,9.

Skrevet

Ble forespeilet en skikkelig stor baby på ultralyd i 8. mnd. Hun var 2700 og 47 cm..

Anonymkode: 43daf...6ac

Skrevet

Estimert til 3200g. Hun var 4kg da hun ble født 2 uker senere. Så enten litt bom eller en ekstrem vekstspurt på slutten 😛

Skrevet

UL grunnet dårlig magefølelse. Barnet estimert til 3300. Satt i gang neste dag, barnet viste seg å være 2450.

Skrevet

Ja dei sa barnet kom til å bli omtrent 4 kilo. Ut kom 2300g og 49 cm....

Anonymkode: e933a...ceb

Skrevet

Estimert 3900g, 3 dager etterpå kom baby ut over 5000g.

Anonymkode: ccc83...1eb

Skrevet

Min estimert til 3600 gram en uke før termin, men kom ut 3050 gram 11 dager over termin.

Anonymkode: 3a945...9fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...