AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg er 100% ansatt i en kommune og har nå fått et 80% vikariat i samme kommunen ut året. Avtalen er at de siste 20% skal jobbes på helg ved en annen institusjon. Jeg har 4 dager i uken der jeg jobber i vikariatet, og ble forespeilet å jobbe hver tredje helg. Når jeg nå har fått utdelt turnus er jeg derimot satt opp annenhver helg. Har tatt dette opp med flere ved min opprinnelige arbeidsplass og de synes det høres fryktelig rart ut å skulle ha så mange helger i en 20%-stilling. Hva tenker dere andre? Er det for mye eller er det bare slik det er? Føler selv jeg får fryktelig lite fritid... Anonymkode: d316e...82f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2 Skrevet 1. oktober 2020 Jobber du lørdag og søndag, eller fredag i tillegg på jobbhelger? Tredje hver helg tilsvarer jo rundt 13% hvis man kun jobber lørdag ogsøndag, så det høres riktig ut. Hvis du jobber fredag i tillegg blir det riktig å jobbe hver tredje helg. Anonymkode: 0141d...06f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #3 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg har 12%, som betyr hver tredje helg. 20% tilsvarer én dag i uka, da må det nødvendigvis bli annenhver helg, hvis det er lørdag og søndag. Anonymkode: da150...336
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #4 Skrevet 1. oktober 2020 De som jobber 20% på min arbeidsplass jobber annenhver lørdag og søndag. Anonymkode: 7d44f...a5c
Knirke Skrevet 1. oktober 2020 #5 Skrevet 1. oktober 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er 100% ansatt i en kommune og har nå fått et 80% vikariat i samme kommunen ut året. Avtalen er at de siste 20% skal jobbes på helg ved en annen institusjon. Jeg har 4 dager i uken der jeg jobber i vikariatet, og ble forespeilet å jobbe hver tredje helg. Når jeg nå har fått utdelt turnus er jeg derimot satt opp annenhver helg. Har tatt dette opp med flere ved min opprinnelige arbeidsplass og de synes det høres fryktelig rart ut å skulle ha så mange helger i en 20%-stilling. Hva tenker dere andre? Er det for mye eller er det bare slik det er? Føler selv jeg får fryktelig lite fritid... Anonymkode: d316e...82f 4 dager i uken pluss annenhver helg er jo 5 dager i uka i snitt, dvs 100%. Du har jo ikke noe mindre fri enn i en hvilken som helst annen 100% stilling?
Whistler Skrevet 1. oktober 2020 #6 Skrevet 1. oktober 2020 100% stilling er 20 normalarbeidsdager over fire uker. Tell dager og se hvordan du ender opp med dine 80%+20%.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #7 Skrevet 2. oktober 2020 Et poeng her er også at jeg jobber turnus der alle uker er ulike, og det er derfor vanskelig å beregne. Jeg har perioder der jeg jobber mye og perioder som er litt mer oppdelt. Det året her har det vært veldig mye jobbing, og når jeg regner på antall timer gjennom året (som de gjør i denne jobben) har jeg i utgangspunktet nå over 7 dager for mye på turnusen fremover - altså at jeg jobber over 100%. Anonymkode: d316e...82f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå