Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et langdistanse forhold. Han har hatt fb i mange år, jeg opprettet nylig konto å han la meg til. Han skrev på min tidslinje «Jøss fått deg Facebook?» jeg svarte «ja» så kommenterte han navnet mitt i blått i kommentarfeltet å jeg gjorde det samme med hans navn, aner ikke hva det betyr? Er det tagging å hva innebærer det? Jeg lurer på om hans venner kunne se dette? Mine venner kunne se det har de bekreftet. Det var ikke «jordklode» på innlegget han skrev men to grå personer hva betyr det? Jeg «hjertet» et profilbilde av han for et par dager siden men han har ikke gitt et eneste «likes» «hjerte» eller noe til meg. Synes det er litt stusselig iom jeg nettopp har fått Facebook å at han i tillegg har gitt «likes» til en bekjent av meg (som jeg ikke er venn med) på flere innlegg han har postet. Jeg har ikke postet et innlegg på min tidslinje men et lite hjerte eller likes på profilbilde mitt kan vel ikke skade. Jeg har sett at noen venninner av han har gitt likes til hans bilder deriblant profilbildet hans jeg «hjertet» å at han har gitt likes tilbake på bilder av dem. Jeg reagerer litt på dette å synes det er litt sårt at han ikke har gjort det samme tilbake til meg.. Når jeg går inn på hans venner står det på alle vennene hans at jeg har 1 felles venn med dem. Det betyr? Jeg har lyst til å legge ut et bilde på hans vegg av han å skrive typ memories❤️😘 å jeg vil at vennene hans skal se det. Er ikke noe på hans profil som tilsier at han er i et forhold det har heller ikke jeg men jeg har ikke «bygget» ferdig profilen min helt enda men har ikke tenkt å holde han skjult som kjæreste. 

Anonymkode: ce2a3...597

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere lever ikke på Facebook. Dere er i et forhold i virkeligheten. Så lenge han gir deg komplimenter og lar deg møte venner og familie ser jeg ikke problemet. Du vil ikke være den dama som nettopp har fått seg facebook for å kontrollere alt han gjør. Ja, det er nytt for deg, men han har hatt det i årevis og bruker det av vane. 

Anonymkode: 5d7dd...f70

• Liker 6
Skrevet

Kunne du ikke slått sammen de trådene du har skrevet om fb. i dag?

Anonymkode: d1867...04e

• Liker 1
Skrevet

Fb er ikke det virkelige liv. Ikke gå helt opp i fb, det betyr så utrolig lite det som skjer der. Dessuten er FB ikke lenger en plattform der man er så "sosial" lengre, man deler ikke åpent der lengre (med mindre man er 50+ år). Alt skjer i lukkede grupper eller på messenger. Jeg tror ikke jeg har likt et eneste bilde på min manns profil og ingen hjerter. Men jeg er gift med ham og elsker ham høyt 😊

Jegforeslår å droppe fb og heller bruke snap. Da får du massevis av bekreftelse. Og ikke glem det virkelige liv da, det er der det skjer 😉

• Liker 2
Skrevet

Har ikke opprettet noen andre Facebook tråder her inne. Er det ikke noen her som heller kan svare på det jeg spør om i stedet? Har ikke møtt verken familien eller vennene hans enda. Snakker ikke om et avstandsforhold som befinner seg i Norge men i et annet land. Snapchat har jeg, får ikke mye bekreftelse fra han der heller akuratt. Ingen av oss er unge heller han er over 50.

Skrevet

At dere har 1 felles venn kommer opp fordi han er venn med de som du går inn og ser på - så både du og den personen du ser på har din kjæreste som venn. Det blir kleint om du begynner å adde hans venner uten at du har truffet de hvertfall... 

"Jordklode" betyr at innlegget er offentlig og hvem som helst kan se det hvis de kommer over profilen din. To grå personer betyr at det bare er folk som du eller han er venner med som kan se det. 

Du kan selvsagt poste bilder på hans tidslinje, men som en over her skrev, han har hatt facebook lenge og tillegger det sannsynligvis ingen betydning utover at man er innom der av og til og klikker liker på det man tilfeldigvis scroller forbi den dagen. Hvis det er veldig viktig for deg, kan du jo spørre om ikke han kan sette et hjerte på bildet ditt da? 

Anonymkode: b7d9c...7a4

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke opprettet noen andre Facebook tråder her inne. Er det ikke noen her som heller kan svare på det jeg spør om i stedet? Har ikke møtt verken familien eller vennene hans enda. Snakker ikke om et avstandsforhold som befinner seg i Norge men i et annet land. Snapchat har jeg, får ikke mye bekreftelse fra han der heller akuratt. Ingen av oss er unge heller han er over 50.

Har opplevd noe av det samme. Vi bor dog nære hverandre.  Sendte aldri meg likes før etter nesten 1 år. Følte meg som deg  gjemt bort. Vel fb  er fb,  men fant jo ut at dette gjaldt mye mer enn fb.  Min magefølelse var rett, jeg ble gjemt bort i det virkelige liv også. 

Anonymkode: 1cf69...8ec

Skrevet

Det er ikke vanlig å ha jordklode på innlegg på veggen. Det mest vanlig er at det er synlig for kun venner. Og da kommer det opp to personer-ikon. Ergo kan alle vennene hans se det innlegget du snakker om.

Anonymkode: f2df3...b7b

Skrevet

image.png.48feaec947725546c7915282c1c5a3c5.png

Anonymkode: 3d2e2...30d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...