Gå til innhold

Ble slått ned av homofobiske utlendinger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så på tik tok at det går rundt en video av en gutt som kom med rasistiske uttrykk, etter han ble overfalt, spyttet på på forhånd og ble kalt for stygge ting, som homse osv. 

Nå som den videoen har spredt seg rundt, hva burde man gjøre for å føle seg trygg igjen? Å være rasistisk er tydeligvis noe det verste man kan være og mange har blitt dengt pga dette.

Har vært bortpå flere, som føler seg ekstremt utrygge fordi rasismekortet har blitt kastet rundt i vilden sky og har en konstant frykt for å bli slått ned, fordi de har blitt truet med at de skal finne dem og denge dem. 

Hvordan kan dette forebygges? Syns det er leit at jeg ikke kan ha med noen av vennene mine ut fordi de er redd for å bli slått ned.

Anonymkode: ba6b7...265

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ble slått ned for rasistiske ytringer, ikke fordi han var homofil. 

Anonymkode: 99cf0...3bd

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, skjønner det, men syns fortsatt ikke det er greit å slå noen for det om? De har ikke lagt ut noe av hva de selv har sagt, bortsett fra at «i mitt land dreper vi homser».
TS

• Liker 1
Skrevet

Både de som diskriminerer på grunn av legning og de som diskriminerer på grunn av hudfarge -er idioter. 

Det beste rådet jeg har å gi deg er -hold deg unna idioter. 

Om noen hyler til deg at du er rasist -ja uten at du er det altså, så sier du rolig tilbake at "nei, jeg liker bare ikke folk som hyler til meg" også går du din vei.

Anonymkode: 7ed10...d05

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både de som diskriminerer på grunn av legning og de som diskriminerer på grunn av hudfarge -er idioter. 

Det beste rådet jeg har å gi deg er -hold deg unna idioter. 

Om noen hyler til deg at du er rasist -ja uten at du er det altså, så sier du rolig tilbake at "nei, jeg liker bare ikke folk som hyler til meg" også går du din vei.

Når de kommer med trusler, henger ut andre og absolutt skal denge og trakassere, så er det ikke så lett med de som har reale adferdsproblemer og oppfører seg sånt. 

Syns faktisk det er verre å henge ut, denge noen, true og få andre til å gjør det samme, er MYE verre enn å diskriminere.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når de kommer med trusler, henger ut andre og absolutt skal denge og trakassere, så er det ikke så lett med de som har reale adferdsproblemer og oppfører seg sånt. 

Syns faktisk det er verre å henge ut, denge noen, true og få andre til å gjør det samme, er MYE verre enn å diskriminere.

Ja, fysisk vold er mange ganger verre enn psykisk vold, men også mange ganger ikke for å være helt ærlig. Men det siste tar litt lengre tid å forstå.

Rådet er uansett det samme, holder du deg unna så slipper du som regel å rote deg bort i noe som helst.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fysisk vold er mange ganger verre enn psykisk vold, men også mange ganger ikke for å være helt ærlig. Men det siste tar litt lengre tid å forstå.

Rådet er uansett det samme, holder du deg unna så slipper du som regel å rote deg bort i noe som helst.

Blir bekymra for mine venner når de sier at de vil drepe dem, bare for å få fred.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Blir bekymra for mine venner når de sier at de vil drepe dem, bare for å få fred.

Men det som skjedde på TikTok og det du forteller om, kjenner dere til hverandre? Jeg forstod det som om at du har sett noe på TikTok og ut i fra det blitt generelt redd jeg skjønner du. Om dere kjenner til ungdom som truer dere direkte osv. så bør dere få sagt i fra til noen, altså typ noen på skolen eller lignende  -uten at de skjønner hvem som har sagt noe. De ungdommene trenger nemlig hjelp! Men like fullt, ikke la dere bli dratt inn i den truende mobbinga -"har du ikke lyst til å være kul og kompis, så stikk og plag noen andre -vi har andre interesser enn å snakke om vold". Men helt seriøst, dere burde si fra til noen voksne som kan ta dette på alvor..

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så på tik tok at det går rundt en video av en gutt som kom med rasistiske uttrykk, etter han ble overfalt, spyttet på på forhånd og ble kalt for stygge ting, som homse osv. 

Nå som den videoen har spredt seg rundt, hva burde man gjøre for å føle seg trygg igjen? Å være rasistisk er tydeligvis noe det verste man kan være og mange har blitt dengt pga dette.

Har vært bortpå flere, som føler seg ekstremt utrygge fordi rasismekortet har blitt kastet rundt i vilden sky og har en konstant frykt for å bli slått ned, fordi de har blitt truet med at de skal finne dem og denge dem. 

Hvordan kan jeg forebygges? Syns det er leit at jeg ikke kan ha med noen av vennene mine ut fordi de er redd for å bli slått ned.

Ved å rett og slett akseptere rasisme? 

Anonymkode: d6018...2ef

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved å rett og slett akseptere rasisme? 

Anonymkode: d6018...2ef

Syns ikke det er greit med rasisme, men at andre må leve i konstant frykt fordi det som ble sagt, ble provosert fram, for så å bli trakassert og slått ned etterpå, ikke er greit. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, skjønner det, men syns fortsatt ikke det er greit å slå noen for det om? De har ikke lagt ut noe av hva de selv har sagt, bortsett fra at «i mitt land dreper vi homser».
TS

Det er aldri greit å slå ned noen, bare fordi man ikke liker dem. Hvis de kom med sånne idiotiske utsagn, burde noen ha svart dem dette. «Vi er ikke i ditt land nå» 

De er ikke homofobiske. De er drittsekker. Helt greit at de har en mening, men ikke greit å utøve vold.

Anonymkode: 12312...435

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan dette forebygges? Syns det er leit at jeg ikke kan ha med noen av vennene mine ut fordi de er redd for å bli slått ned.

Det er ganske lett å holde seg unna bråk. Man holder sine ytringer for seg selv og unngår store mengder med folk som oppfattes som bråkmakere. Gjør du det så er det ganske fredelig.

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke greit å slå ned noen bare fordi de er rasistiske.

Anonymkode: 82885...f8f

Skrevet

Det er jo hjernedødt å si n-ordet så offentlig. Så han har jo tross alt bedt om det. Tenker han har lært at ord fører til konsekvenser.

Ja, det kan finnes 1 av 10 utlendinger du har dårlig erfaring med. Men det gjelder nordmenn og. 

Anonymkode: 580b1...06d

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert ikke så greit å være homo i Oslos gater. Ingen kommer til å hjelpe deg om en øst europeisk/innvandrer gjeng overfaller deg . Folk har nå forstått at da kan de også bli utsatt for vold. 

Skrevet

Ryddet for forherligelse av lovbrudd og avsporinger.

Edie, adm.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo hjernedødt å si n-ordet så offentlig. Så han har jo tross alt bedt om det. Tenker han har lært at ord fører til konsekvenser.

Ja, det kan finnes 1 av 10 utlendinger du har dårlig erfaring med. Men det gjelder nordmenn og. 

De kunne heller ha forklart hvorfor det ordet er så betent, enn å gå på angrep på han. N-ordet ble jo brukt for å beskrive noen med en hudfarge i Norge, det ble jo ikke brukt til slaveri her i Norge? 

De fyret han jo oppunder i håp om å provosere han nok til å gi dem et grunnlag for å slå han ned?

Han har unnskyldt seg offentlig, men likevel fortsetter trakasseringen. Da er det langt i fra greit!

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han har ikke bedt om verken å få bank eller bli truet med det hele tiden.

Har han gjort noe straffbart så er politianmeldelse veien å gå.

Skrevet

Det er jo ganske tydelig at han har blitt slått ned fordi han er homo. Hvorfor er det ingen som tar igjen ordentlig? En gjeng homofile som banket opp folk med homofobiske holdninger. Det hadde vært en herlig sak å lese om i media det ☺️

Anonymkode: a966f...6f1

• Liker 1
Skrevet
På 1.10.2020 den 0.53, AnonymBruker skrev:

Det står at han kom med et rasistisk uttrykk ETTER at han ble overfalt, er jo ingen hemmelighet at enkelte innvandrergrupper og de som har tilhørighet til en viss religion er ekstremt fiendtlige ovenfor homofile. 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ganske tydelig at han har blitt slått ned fordi han er homo. Hvorfor er det ingen som tar igjen ordentlig? En gjeng homofile som banket opp folk med homofobiske holdninger. Det hadde vært en herlig sak å lese om i media det ☺️

Anonymkode: a966f...6f1

Det hadde garantert blitt tolket som rasisme, kriminelle innvandrere og de med innvandrerbakgrunn blir behandlet med silkehansker siden de er utrolig kjappe med rasismekortet. Virker som om enkelte nesten er fritatt fra straffeforfølgelse med bakgrunn i etnisitet, det skyldes på fattigdom, mangel på ungdomsklubber og det er ingen som vil omtale elefanten i rommet.

Anonymkode: 68c22...f68

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...